Gå til innhold

Creative Sound Blaster Live -Noe tess?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har jo nå bestilt ny pc, UTEN lyd-kort (giddet ikke å bruke penger på dette da lyd ikke er det viktigste for meg)

Men, da jeg opnet en flere år gammel pc vi har ståendes så jeg at den hadde et lydkort.

Det stod Creative Sound Blaster Live på det.

Så lurte vel egentlig på om det vil funke i den nye PC-en min, og om det er et ok lydkort eller det da er like smart å bare bruke det intigrerte på hk. (Ja,lite sansynelig men :roll: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt er relativt, men de fleste dedikerte lydkort har mye bedre lydkvalitet enn integrerte kort (så å si alle integrerte kortene jeg har prøvd har et helt uakseptablelt støynivå, som leder til sære løsninger (dvs, har et eksternt lydkort teipa til baksiden av skjermen på min bærbare :p).

Ville mye heller hatt et godt lydkort med lite støy og god dynamikk enn det dilldallet som er integrert på hovedkortet.

I alle fall så burde du kunne bruke det uten problemer.

Lenke til kommentar

Rent spesifikasjonsmessig så banker Intel HD Audio, som jeg kun har sett som integrerte løsninger, de fleste PCI-lydkort. Men skjerming/støy, DACer, osv, er jo med på å bedømme sluttresultatet.

Bruker man S/PDIF enten som 2-kanals PCM eller AC3 pass-through for surround vil det ikke være noen teoretiske forskjeller mellom PCI og integrerte løsninger. Større er forskjellen hvorvidt man bruker coax eller Toslink med tanke på jitter.

Lenke til kommentar
Rent spesifikasjonsmessig så banker Intel HD Audio, som jeg kun har sett som integrerte løsninger, de fleste PCI-lydkort. Men skjerming/støy, DACer, osv, er jo med på å bedømme sluttresultatet.

Bruker man S/PDIF enten som 2-kanals PCM eller AC3 pass-through for surround vil det ikke være noen teoretiske forskjeller mellom PCI og integrerte løsninger. Større er forskjellen hvorvidt man bruker coax eller Toslink med tanke på jitter.

9613674[/snapback]

Hehe sa meg Ingenting x) Men får se hva jeg gjør, lydkortet hadde jo flere utganger, men vil ikke trenge de ettersom jeg ikk bruker surround og det er vel det de er til ??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...