OnklCB_94 Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Hei Jeg har ikke så serlig peiling på mysql som jeg da bruker som database system til min blogg. Jeg har klart å sette opp alt sammen og det funker bra, men hver gang jeg legger ut en blogg eller noen skriver en kommentar får jeg denne feilmeldingen: WordPress database error: [Table 'justrofl_net.wp_post2cat' doesn't exist] SELECT YEAR(post_date) AS `year`, MONTH(post_date) AS `month`, category_id FROM wp_posts INNER JOIN wp_post2cat ON (wp_posts.ID = wp_post2cat.post_id) WHERE post_date > 0 AND ID = 9 ORDER By post_date DESC WordPress database error: [Table 'justrofl_net.wp_post2cat' doesn't exist] SELECT DISTINCT YEAR(p.post_date) AS `year` FROM wp_posts p INNER JOIN wp_post2cat p2c ON (p.ID = p2c.post_id) WHERE p.post_date > 0 ORDER By p.post_date DESC WordPress database error: [You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'AND p.post_date_gmt < '2007-09-29 17:48:57' ORDER By p.post_date DESC' at line 6] SELECT DISTINCT MONTH(p.post_date) AS `month` FROM wp_posts p INNER JOIN wp_post2cat p2c ON (p.ID = p2c.post_id ) WHERE YEAR(p.post_date) = AND p.post_date_gmt < '2007-09-29 17:48:57' ORDER By p.post_date DESC WordPress database error: [Table 'justrofl_net.wp_categories' doesn't exist] SELECT cat_ID, cat_name, category_nicename, category_parent FROM wp_categories c WHERE c.cat_ID > 0 ORDER BY c.cat_ID asc WordPress database error: [Table 'justrofl_net.wp_categories' doesn't exist] SELECT c.cat_ID, COUNT(distinct p2c.post_id) AS cat_count FROM wp_categories c INNER JOIN wp_post2cat p2c ON (c.cat_ID = p2c.category_id) INNER JOIN wp_posts p ON (p.ID = p2c.post_id) WHERE p.post_status = 'publish' AND p.post_date_gmt < '2007-09-29 17:48:57' GROUP BY p2c.category_id Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Hva med å LESE feilmeldingene?? Tabellene wp_post2cat og wp_categories finnes ikke. Altså aldri opprettet eller slettet. Den andre feilen er ganske klar: ... WHERE YEAR(p.post_date) = AND p.post_date_gmt < '2007-09-29 17:48:57' ... YEAR(p.post_date) = AND ?? Lenke til kommentar
OnklCB_94 Skrevet 29. september 2007 Forfatter Del Skrevet 29. september 2007 Tusen takk, fikset det nå var ikke så vanskelig. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Nei, det var vel strengt tatt ikke det, så da kan du kanskje prøve å lese feilmeldingene selv neste gang?? Lenke til kommentar
OnklCB_94 Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 Faen så hissig du var da... Jeg sa tusen takk, så kommer du med den bedritne etterslengeren der.. Det er bare barnslig. Også er det ikke hvermansen som kunne ha tydet en dritt av "WHERE YEAR..", så for noen så hadde det kanskje ikke hjulpet å lese feilmeldingene engang... Jeg tar imot tipset, men kanskje du skal prøve en litt hyggeligere tone neste gang?? Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Altså.. La oss se på FØRSTE linjen av det du postet: WordPress database error: [Table 'justrofl_net.wp_post2cat' doesn't exist] Er "Table doesn't exist" litt vanskelig å forstå, så anbefaler jeg at du finner på noe heeeelt annet enn det du gjør nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå