Gå til innhold

Hjelp til bruk av layers i PS

Anbefalte innlegg

Hei.

Ønsker å lage et kort i Photoshop, men hvordan får jeg f.eks et bakgrunnslag som er større en selve bilde slik at du får en slags ramme rundt med god plass på ene siden til å skrive tekst. (ala takkekort,julehilsner osv.)

Kan lage dette i andre program men det hadde vært kjekt å kunne det i PS når jeg først har programmet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Ønsker å lage et kort i Photoshop, men hvordan får jeg f.eks et bakgrunnslag som er større en selve bilde slik at du får en slags ramme rundt med god plass på ene siden til å skrive tekst. (ala takkekort,julehilsner osv.)

Kan lage dette i andre program men det hadde vært kjekt å kunne det i PS når jeg først har programmet.

9601096[/snapback]

Da må du da bare se på det bildet du har, og klikke bilde og størrelse, så ser du hvor stort det er. Så lager du et nytt lag i den fargen du vil ha, og legger til noe på størrelsen i høyde og bredde, og drar ditt bilde over på dette bakgrunns-laget. Du kan jo også i Photoshop bare lage en ramme på det bildet du har, enklere det.

RandiA

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg bruker å gjøre slik:

1. Åpne bildet

2. Lage nytt bakgrunnslag

3. Sørge for at det er det nye laget som er merket (følger automatisk etter punkt 2)

4. Klikk på image->Canvas Size

5. Velge Pixels i "New Size"

6. Velge størrelsen på laget; Bildet forblir som det var, men et hvitt felt dukker opp for de ekstra pixlene. Dette hvite feltet blir rammen. Ved å gjenta kan du lage flerdelte rammer.

Lykke til

JL

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...