hamort Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Hei. Ønsker å lage et kort i Photoshop, men hvordan får jeg f.eks et bakgrunnslag som er større en selve bilde slik at du får en slags ramme rundt med god plass på ene siden til å skrive tekst. (ala takkekort,julehilsner osv.) Kan lage dette i andre program men det hadde vært kjekt å kunne det i PS når jeg først har programmet. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Hei.Ønsker å lage et kort i Photoshop, men hvordan får jeg f.eks et bakgrunnslag som er større en selve bilde slik at du får en slags ramme rundt med god plass på ene siden til å skrive tekst. (ala takkekort,julehilsner osv.) Kan lage dette i andre program men det hadde vært kjekt å kunne det i PS når jeg først har programmet. 9601096[/snapback] Da må du da bare se på det bildet du har, og klikke bilde og størrelse, så ser du hvor stort det er. Så lager du et nytt lag i den fargen du vil ha, og legger til noe på størrelsen i høyde og bredde, og drar ditt bilde over på dette bakgrunns-laget. Du kan jo også i Photoshop bare lage en ramme på det bildet du har, enklere det. RandiA Lenke til kommentar
jonnyloe Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Hei. Jeg bruker å gjøre slik: 1. Åpne bildet 2. Lage nytt bakgrunnslag 3. Sørge for at det er det nye laget som er merket (følger automatisk etter punkt 2) 4. Klikk på image->Canvas Size 5. Velge Pixels i "New Size" 6. Velge størrelsen på laget; Bildet forblir som det var, men et hvitt felt dukker opp for de ekstra pixlene. Dette hvite feltet blir rammen. Ved å gjenta kan du lage flerdelte rammer. Lykke til JL Lenke til kommentar
hamort Skrevet 29. september 2007 Forfatter Del Skrevet 29. september 2007 glittrende takk for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå