Simkin Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 (endret) har en 37" Hyundai tv med 1920x1080 oppløsning, FullHD og en Toshiba DVD spiller. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331213 så til saken. når jeg spiller av dvd plate så får jeg ikke fylt bilde helt ut, til sidene fyller den ut, men det mangler litt over og under bildet. jeg kjører HDMI 720p/1080i, får verken stilt dette via tv'en eller dvd spilleren. men divx derimot får jeg stilit dette via dvd spilleren ved å velge "FILL" eller "Height Fill" får derimot stilt dette via tv'en(har valget mellom 4:3, 16:9, full, panorama, cinema og noen til) når jeg velger 576p er dette vanlig ved avspilling av dvd filmer i 720p og 1080i modus? altså orginale dvd filmer. Endret 29. september 2007 av Simkin Lenke til kommentar
Pellick Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Mange DVD-filmer har faktisk "sørgerender" øverst og nederst, bildeformatet er altså ikke helt konvertert til 16:9 men er i stedet en slags mellomting mellom det ultrabrede kinoformatet og 16:9 som TV-en din viser. Hvis ikke mennesker eller ting i bildet ser unormalt brede eller smale ut, så er formatet riktig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå