Gå til innhold

Moms på brukt fra utlandet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Smutthullet er at selger merker pakken som gave og skriver at pakkens verdi (inkludert frakt) er mindre en 1000NOK. Da får du pakken uten å betale noe moms, toll eller noe annet tull.  :thumbup:

9600772[/snapback]

Men vil ikke det virke litt mistenkelig? Vi snakker et par gulvstående høyttalere som er 85 cm høye. :hmm:

Lenke til kommentar

Det finnes nok høytalere som koster mindre en 500,- og er 85cm høye, eller?

Og de er jo brukte i tillegg.....

Og det kan man jo også skrive på pakkeinfo klistermerket!

Jeg har selv kjøpt et golfsett på denne måten fra utlandet og ike noe problem i tollen.

Dette er smutthullet! :ph34r:

Lenke til kommentar
Det finnes nok høytalere som koster mindre en 500,- og er 85cm høye, eller?

Og de er jo brukte i tillegg.....

Og det kan man jo også skrive på pakkeinfo klistermerket!

Jeg har selv kjøpt et golfsett på denne måten fra utlandet og ike noe problem i tollen.

Dette er smutthullet!  :ph34r:

9600861[/snapback]

Takk candymann for oppløftende og nyttig info :thumbup:

Lenke til kommentar

Selv om reglene er klare på området er det litt lotto i praksis..

Har selv fått pakker merket kommersielt og verdi over 200kr rett i postkassen uten noe krav, og pakker merket som både gave og verdi under 200kr (med faktura inni som også hadde verdi under 200kr stoppet og sendt i retur uten at eg fikk beskjed om det..

Og som regel har store pakker om har vært merket gave blitt åpnet og kontrollert, i noen tilfeller får eg et brev som etterlyser mer dokumentasjon, faktura, bankutskrift etc - men de fleste blir bare tapet sammen med et klistermerke som sier at de har vært inspisert..

(Bestiller skjelden ting dyrere enn 200kr, da man kan fort spare penger på å sende ting individuelt, fremfor fortollingsgebyr og moms...)

Det virker også som det er stor forskjell i behandlingen av pakker som er maskinskrevet adresse, og håndskrevne - gave merking på maskinskrevet etikett blir ofte åpnet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...