buzo Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 (endret) Kjøpte nylig en D-link ruter. En DGL-4300. Gaming ruter. Jeg har Vista Premium på PC-en, med ett Belkin trådløst nettverks kort. Men jeg får ikke til å koble meg trådløst til ruteren. Prøvde først med WAP aktivert på ruteren, skrev inn nøkkelen under 'egenskaper' på tilkoblingen, men fikk beskjed om at innstillingene ikke er korrekte. Har også prøvd å slå av alt av sikkerhet, utenom MAC filtrering, med ikke snakk om at jeg klarer å koble til. Får beskjed at tilkobling mislyktes av ukjent årsak, eller noe sånt. Hva kan dette skyldes? Er ikke ruteren kompatibel med Vista? Ruteren er forøvrig oppdater til seneste firmware, som vel er 1.8. Slik det er nå, kjører jeg med kabel, men hadde håpet å kunne gå over til trådløst. Endret 30. september 2007 av buzo Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Prøv å deaktivere IP6 på nettverkskortet. Det er ikke sikkert rutern takler det. Lenke til kommentar
buzo Skrevet 29. september 2007 Forfatter Del Skrevet 29. september 2007 Mener du å gå på egenskaper på nettverkskortet, og deaktivere derfra? Prøvde det nå, men til ingen nytte, klarer fremdeles ikke å koble opp. Hvordan deaktiverer man at Vista automatisk konfigurerer trådløse oppsett? Jeg vil heller bruke det programmet som fulgte med cd-romen til nettverkskortet. Lenke til kommentar
buzo Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 Kan meddele at problemet nå er løst. Jeg fant etter mye om og men ut at, jeg hadde glemt å legge inn MAC adressen til selve nettverkskortet på lista i MAC filtrering Og dette har stått slik hele tida, derfor har jeg ikke kommet noe vei. Men nå er alt i skjønneste orden! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå