erikstein Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 (endret) Det har oppstått et merkelig problem i heimen.. Ingen av maskinene får sendt mailer via canal digital sin server. Servern som skal brukes er smtp.online.no Har sjekket og dobbeltsjekket alt..men får bare at den ikke får kontakt med smtp servern.. På jobben hvor vi har telenor og samme mailserver fungerer det utmerket.. Tips? Har prøvd å skru av modemet og skru det på igjen..ingen forskjell.. Edit: Har oppdatert nederste posten.. Endret 1. oktober 2007 av iceraven Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Det kan være at Canal Digital har stengt port 25 (SMTP), eller alle portene bortsett fra port 80 (HTTP) og 110 (POP3). Da vi fikk virus en gang, så stengte Telenor alle porter bortsett fra 80 og 110 for at vi ikke skulle spre viruset. Har dere prøvd å få kontakt med andre SMTP-servere? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Prøv eventuelt port 2525. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 29. september 2007 Forfatter Del Skrevet 29. september 2007 Har ikke virus, prøvde port 2525. Det fungerte dårlig.. Er det noen måte jeg kan pinge den porten? For å sjekke om routern kanskje sperrer den f.eks? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 (endret) Du kan prøve å koble deg til en annen SMTP-server gjennom f.eks telnet. Åpne cmd, og skriv telnet smtp.home.no 25 Da prøver du å koble til home.nos åpne SMTP-server. Hvis du greier det ('Connected to smtp.home.no'), så er ikke port 25 lukket. Edit: Det samme kan du gjøre mot online.no, for å sjekke om det er problem med epost-programmet. telnet smtp.online.no 25 (jeg jeg får lynkjapp kontakt med den) Endret 29. september 2007 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
reiras Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Bruker du disse e-postserverene? * Innkommende e-postserver (POP3): pop.online.no * Utgående e-postserver (SMTP): smtp.online.no Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Prøvde telnet, fikk ikke kontakt.. Bruker pop og smtp som nevnt over her ja... Da får jeg sende en mail til CD da Merkelig problem.. Edit: Da har jeg ringt, tar jo årevis før jeg får svar pr mail. De sier at det har blitt sendt ut 1300 mailer de siste seks dagene?? Noen mulighet for å sjekke dette i routern? Har en d-link dir-655 Endret 1. oktober 2007 av iceraven Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå