b-real Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 (endret) TODO: Rank: Det er så ufattelig mange som spør om det å vi trenger å få inn et eller annet in-game ting på dette. Folk er og forblir statshorer og oversikt over hvordan en spiller og hvor lenge en spiller osv. La oss få en som er privat så en ikke sitter med masse publicspam om hvor folk ligger på statistikken. Regler: Få opp de midlertidige reglene som vi har laget. Smekk de opp iallefall og få de ferdig. Noen som har andre ting en vil ha gjennomført? Tell me. Ting hentet fra Tips for å forbedre gamer.no serverene (thugx) Sette rank på server. (eller gjøre sånt at hver gang noen skriver rank kommer det en melding til dem som sier 'www.stats.gamer.no)Sette !Needadmin system. Bare gi Mod rights til finke (aktive) spillere som er modne. Votekick system. Legge til en bot som lager demo 24/7 av folk som har bra stats på servern. Flere Cheatdetectors, e.v.t legge til en detector for door skins også. Ban til folk som TK'er mer en 5 ganger per map (120min ban) Lage ny server med alle normale maps + noen u-normale populære maps. (Vet ikke mye om CS:S, men på server'n jeg var admin i CS 1,6 var de_rats, surf_ski, de_rats_theatre osv VELDIG populære og morsomme) Fjerne "PST" som får deg til å bytte lag hele tiden. Er veldig irriterende å bli flytter på hele tiden. Noen tror du WTJ'er + at du får ikke vært i samme lag som RL venner / CS venner. [*]Et ranksystem er vel allerede oppe - men er bare dårlig reklamert for det (jeg finner det ikke igjen i noen av trådene). [*]!Needadmin-system krever en IRC-adminkanal - noe jeg er ganske sikker på at Gamer.no-serverne ikke har. Om dette skal bli laget, vil jeg anbefale dere å lage på QuakeNet - GameSurges ChanServe er bedre enn QuakeNets Q/L, men de fleste norske CS(:S)-spillere er på QuakeNet. [*]Votekick-system bør ikke være nødvendig om en har aktive admins - i hvert fall ikke om en har !needadmin-system. [*]Om dere skal legge til en bot som recorder folk med god stats - må dere regne med å sitte igjen med en stor haug med demoer som venter på å bli sett gjennom - da bør også det fikses slik at disse demoene lagres i en dir der admins uten SSH-tilgang har tilgang til. Denne boten bør også være i stand til å kunne ta demoer med (sb_)status. [*]Jeg vil også anbefale dere å sende inn en søknad til RADAR om medlemskap - både for å sendt inn demoer, og for å få reklame for at Gamer.no har spillservere. Jeg vil også anbefale dere å få inn SteamBans (SBSRC) på serverne - dette for å få god beskyttelse mot ikke-skandinaviske juksemakere og slik at dere kan sende inn demoer. Detox er også noe å anbefale (sjekk about). [*]Når det kommer til "Ban til folk som TK'er mer en 5 ganger per map" - ville jeg heller ha tatt av friendlyfire. Det virker kanskje mer realistisk med dette, men det skaper veldig mye bråk. Om en blir drept med et uhell, så blir det så å si alltid hevn neste runde og da fortsetter det lenge. I tillegg er det veldig irriterende om lagkompiser løper foran når en sprayer, eller om en løper foran lagkompisens spray, så blir lagkompisen straffet for det. [*]PST - om det er dèt navnet er for CS:S - har den hensikten å balansere lagene - den endrer ikke på lagene bare for å endre, men den prøver å gjevne ut lagene om det ene laget vinner X antall runder på rad. Det jeg vil anbefale, er å bruke SourceBans - en splittert ny addon som ligner på AMXBans, bare mye bedre. En kan enten banne via server med sm_ban eller legge til ban på web. Her kan en også legge til en demo for hver ban. Sjekk screenshots! Jeg vil nok vente en liten stund med å legge til dette - da den er noen dager gammel, og det kommer nok til å bli en god del bug-oppdateringer iløpet a de førstkommende ukene. Edit: Det er nå bekreftet at det kommer en stor oppdatering om litt under to uker. Det meste du nevner om hvordan en kan få serveren mer populær, står allerede i utkastet til regler - som du finner i S&S. Det er vanlig at de som ordner med plugins, oppdateringer og oppgraderinger av serverne - som Ueland gjør - ikke spiller så mye på spillserverne. Innføring av AWP-begrensning på Gamers dust only? IRC-Channelen til www.gamer.no er #gamer.no at irc.quakenet.org9549194[/snapback] Hvor ingen av admins befinner seg.9549900[/snapback] Skal hive meg på IRC og skal daske resten av gjengen også til å komme seg på IRC. alias=b-real..naturaly oO Hvis det er mere jeg ikke har kommet på så si ifra. Endret 29. september 2007 av b-real Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Enda en slik tråd - jaja. Ønsker og forslag for Gamer.no-serverne Tips for å forbedre gamer.no serverene CS-server på www.gamer.no. Det ligger vel rank/hlstatsx oppe et sted? Jeg har i hvert fall sett noe. (Edit: fant) Regler bør stå i motd og reglene burde vært oppe samme dag som serverne - CS-unger/spillere vil ikke godta reaksjoner om de ikke bryter noen regler. Ellers vil jeg at dere skal sende en søknad til [email protected] og å melde dere inn i SteamBans.com (og da bruke SB-pluginen). Lenke til kommentar
b-real Skrevet 29. september 2007 Forfatter Del Skrevet 29. september 2007 (endret) Enda en slik tråd - jaja.9600708[/snapback] JEg vet...enda en slik tråd, men jeg trenger en worklog, et eller annet å samle alt som skal bli gjøres..En ren changelog ting for serverene som dere og vi internet kan diskutere så den får dere her Det ser ut som at en må dra ballet for å få igang denne serveren så jeg må begynne et sted for å ta tak i de tingene som må gjøres, that's all Det ligger vel rank/hlstatsx oppe et sted? Jeg har i hvert fall sett noe. (Edit: fant)Regler bør stå i motd og reglene burde vært oppe samme dag som serverne - CS-unger/spillere vil ikke godta reaksjoner om de ikke bryter noen regler. 9600708[/snapback] Det er en stats på http://stats.gamer.no/ ja, dog den kunne trenge litt fiksup på rett og slett. Litt mere artig statistikk og litt mere snaks på. Regler kommer i motd så snart som over hodet mulig. Ellers vil jeg at dere skal sende en søknad til [email protected] og å melde dere inn i SteamBans.com (og da bruke SB-pluginen).9600708[/snapback] Skal sende mail nå og få det ordnet. Endret 29. september 2007 av b-real Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 (endret) /j #Gamer.no-CSS EDIT: Når man ser på en statistikk, etter å ha søkt, kan man ikke se ranken.. Endret 29. september 2007 av Slettet-3t93k9 Lenke til kommentar
b-real Skrevet 29. september 2007 Forfatter Del Skrevet 29. september 2007 (endret) DONE: Admins har fått full tilgang TD: Korte ned rundetidene på servern? la Terror føle at de har dårlig tid for å plante bomba? Endret 30. september 2007 av b-real Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Ja. Nå er jo rundetiden på 2 min, så nå kan vi ikke sette den lavere.. Men selv syntes jeg 45/50 sek på bomba er ALT for mye..(?) Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 35 er standard på bombetid. I mitt community, har vi rundetid på 1,45 - noe som forhindrer camping. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå