Gå til innhold

Millitæret ønsker å ta knekken på firmaet mitt

John-B

Anbefalte innlegg

jeg synes to mnders verneplikt ca er en god ide. trur danskene har patentert den. 9/10 av verneplikta er dassing og venting (spør hvem som helst) så hvorfor ikke korte det ned.

har hørt at det er slikt i danmark med veldig kort verneplikt. da gjør de tlissom ingenting å være med uansett.

lån er greit hvis du tjener på det, går ikke imot der... men lån er ofte tap, f eks avbetaling også osv. veit bare at det var herlig når jeg sendte inn masse cash for å fjerne studielånet mitt, betalte så mye i renter hele tiden :-(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ang. lånet: Siden jeg er sikret meget god inntekt de neste par årene (med mindre forsvaret saboterer) ser jeg ikke problem med det. Nesten alt "overskudd" kommer til å gå til nedbetaling, så om jeg gjør det bra er det nedbetalt på ca 3 år, og lånekostnadene blir jo da ikke all verdens.

jeg synes to mnders verneplikt ca er en god ide.

Enig - jeg kunne tenkt meg en tur i millitæret for treningen/nysgjerrighetens skyld, men et helt år er alt for lenge. En måned, eller maks to er hva jeg kunne gått med på. Det burde heller blitt ansett som et slags kurs, hvor du får inntrykk av hvordan det fungerer og lærer det aller viktigste. Om det en gang i fremtiden skulle bli krig har jeg særdeles liten tro på at de ekstra 10 månedene førstegangstjeneste ville gjort noen nytte.

Lenke til kommentar
Millitæret er ikke en plikt. Fri vilje er plikten. Ikke slaveri.

Mannen gjør business, folk er arbeidsledige, han kan komme tilbake om 4-5 år. Eller aldri.

Det har ikke vært krig på 50 år, se om du ikke kan melde deg heller inn i heimevernet så slipper du dette maset.

PLIKTEN går i hovedsak på å robbe ressurser og ødelegge. Men også å forsvare så det har en liten promille av verdi med forsvar.

Snart skal forsvaret ta patent på sjela vårs.

MINJA SOVOTT Pizzafordi

At det ikke har vært krig på 50 år betyr ikke at det ikke blir krig igjen. Du kan helder ikke innrulleres i HV før du har gjennomført fgtj.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...