Ethernet Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Hei! Jeg har fått en del alger på innsiden av glasset i akvariumet. Slik små grønne flekker, og jeg tenkte jeg skulle fjerne de nå, for det ser ikke noe trivelig ut. Men når jeg tar fingeren og prøver å gni det bort, sitter det jo fast Jeg får det ikke bort! Sikkert ikke uvanlig, men jeg bare lurte på om det er et eller annet jeg kan ta på eller noe for å løsne disse algenene`? Eller i det hele tatt en metode for å få de vekk, uten å måtte gni ræva av meg? Takk Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Vi hadde en sann her magnet dings, som vi kunne rengjore glasset fra utsiden. enkelt og greit Lenke til kommentar
nomore Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Hva med å kjøpe noen algespisere og snegler? Da eg hadde akvarium(ca 140L) hadde eg tre store algespisere og to store snegler. Disse gikk rundt alle steinene, plantene, gjenstander og glassplata og spiste opp alger. Det ble jo naturligvis ikke helt rent, så vanlig renhold måtte til i tillegg, men det hjalp betraktelig Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 29. september 2007 Forfatter Del Skrevet 29. september 2007 Jeg har algespisere, og disse holde to av rutene veldig pene, men de to andre, tar de ikke. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) jeg har algespisere og magnet ting. Funker kjempebra De små sugefiskene er mest effektive. De trenger huler mellom steiner til å gjemme seg i og helst en rot. Endret 3. oktober 2007 av mushi Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 Jepps. har fikset det. Men er det noen som veit noe om Oscarfisk (?) ? Hvordan de er i forhold til andre fisker og slikt? syns de er drit kule, og har lyst på¨en sånn Lenke til kommentar
mushi Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 http://akvaforum.no/profile.cfm?id=1159 Her står det litt. Fisken trenger et akvarium som er minst 1,5 meter langt og rommer 500 liter. Av erfaring synes jeg både oscar og piraya er kjedelige fisk. Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 Hei, det var ikke den fisken jeg tenkte på Den jeg tenkte på er sånn helt svart, med knalloransje flekker på Lenke til kommentar
mushi Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Det er riktig fisk. Trykk på bilder, så ser ut de forskjellige fargene den kommer i Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå