Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvor mye på strømregningen i mnd?

runela

Anbefalte innlegg

Hvor mye strøm brukker du/ dere i mnd? Bor i en leilihet i lag med dama og vi bruker gjennomsnittelig 1000KW/h i mnd. Syns det er litt mye. vi har 71 Km leilihet. Hvor mye bruker dere andre som bor på leilihet eller hybler rundt om i norges land? Skriv i forhold til Km også da :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker ca. 570KW/h pr. måned.

Vi er en familie på 4 personer i ei leilighet på 83m2. (2 voksne og 2 barn)

Leiligheta ligger i 2. etg. i ei 3 etasjes lavblokk så jeg får en del gratisvarme fra naboene.

Vi fyrer leiligheta på ved som jeg skaffer selv gratis.

Vi har ingen elektriske ovner så eneste strømforbruket her er varmtvann, vaske/oppvaskmaskin, elektronikk og belysning ,så jeg bruker faktisk ikke mere strøm om vinteren en om sommeren.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Jeg bruker ca. 570KW/h pr. måned.

Vi er en familie på 4 personer i ei leilighet på 83m2. (2 voksne og 2 barn)

Leiligheta ligger i 2. etg. i ei 3 etasjes lavblokk så jeg får en del gratisvarme fra naboene.

Vi fyrer leiligheta på ved som jeg skaffer selv gratis.

Vi har ingen elektriske ovner så eneste strømforbruket her er varmtvann, vaske/oppvaskmaskin, elektronikk og belysning ,så jeg bruker faktisk ikke mere strøm om vinteren en om sommeren.

9600060[/snapback]

Det var ikke mye, men vi har varme kabler og bruker mye lys da :hmm:

Lenke til kommentar

Varme er det som drar mest avgårde på strømregninga.

Den har for det først et brukbart strømtrekk samtidig med at du kan gange den effekten med 24 timer pr. dag.

Lys derimot drar meget lite til sammenligning da det for det først dreier seg om lav effekt og det brukes kun strøm så lenge lyset er på.

Jeg har installert 840W i downlight i stua som i ettertid viste seg å være ca. dobbelt så mye som nødvendig da vi aldri har på høyere effekt en 45% lysstyrke.

Lenke til kommentar
Hvor mye strøm brukker du/ dere i mnd? Bor i en leilihet i lag med dama og vi bruker gjennomsnittelig 1000KW/h i mnd. Syns det er litt mye. vi har 71 Km leilihet. Hvor mye bruker dere andre som bor på leilihet eller hybler rundt om i norges land? Skriv i forhold til Km også da :hmm:

9600001[/snapback]

Skal si dere slipper billig unna med tanke på størrelsen. 71 kilometer er ikke akkurat lite! :!:

Selv har vi 80 m² men jeg har ikke foretatt avlesning på en stund. I februar brukte vi 400kwt og det skulle bety 5200 i året. Riktignok bor vi i borettslag, og har inkludert varmtvann og fyring. Et annet moment er at vi nettopp har pusset opp badet og har da gått fra ett enkelt lysrør til syv downligts samt lagt inn varmekabler som vil gå på ca 500w under oppvarming. Strømregningen vil altså gå opp etter hvert.

Endret av Bradbury
Lenke til kommentar

Jeg er singel og bor på ca 50 kvm i leil/enebolig på Østlandet fra 60-tallet i 2. etg. med nye vinduer.

Nå i sept. brukte jeg 510 kWh.

Leil. er normalt utstyrt. Sparer vel noe i matlagingen, men bruker lite på oppvarming. Varmtvannsberederen er vel den største strømslukeren.Tar korte utluftinger daglig.

Tror en del sløser på sløvhet og dårlig planlegging, mener vi burde gå tilbake til et toprissystem. Dessverre må mange tvinges til å tenke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...