galaxee Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Skulle egentlig kjøpe en 20gb HD,men dei hadde bare 120GB til 1500 kr :!: 1500Kr er jo en pris man får en brukt (vanlig) 360 for...så eg kjøpte heller 64mb minne til 350kr! men det er jo bare 52mb kapasitet på den? er det m$ som lurer folk med den forbanna 1000kb per Mb regelen? Et minnekort det står 64MB på, burde da være 1024 X 64 som er 64MB og ikke 1000 X 64 som er 52MB Trodde det bare var HD produsentene som brukte 1000kb per MB! Er dette noe allle produsenter benytter seg av (slik at det skal se større ut en det er?) eller er det bare M$? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Hei. Når du diskuterer dette temaet er det også viktig at du ikke blander bokstaver. Stor B er byte. Liten b er bit. Stor M er mega. Liten m er milli. Stor K er kelvin. Liten k er kilo. Det mange hundre år gamke SI systemet med k, M, G, m osv er basert på titallssystemet. Det binærbaserte totallssystemet som inkluderer benevninger som KiB er det som er 1024 byte. Grunnen til at så mange kaller totallsbenevningene for titallsbenevningenes navn er at Microsoft Windows bruker feil benevninger. Og nå som jeg er ferdig å fortelle den historien kan du se på tallene du oppgir en gang til som avkrefter teorien din: 64MB er 64 000 000 byte. 64MB oppgitt i MiB er 61 035 156. Uansett hvordan du vrir og vender på det kan du ikke få 64MB eller MiB til å bli 52 av den andre verdien. For meg er det logisk at konsollen din har skrevet et par megabyte på kortet som da ikke blir tilgjengelig for deg. Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Samme på mitt kort, følte meg snytt.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Dette er da tema med alle lagringsenheter, ingen harddisk på 250GB lar deg utnytte alle 250GB-ene. Det er kanskje litt ekstremt at såpass mye er borte, men jeg vil anta at 360-en tar beslag på litt for diverse systeminformasjon som den ikke lar deg se fordi man trolig kunne gjort hele minneenheten ubrukelig om man hadde fått tilgang til å slette disse filene. Forresten, å skrive M$ er omtrent like tøft som å få akutt diaré. På et fullstappet tog. Ja, Microsoft tjener penger og de er ikke Mor Theresa. Deal with it. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 (endret) GangsterPanda: Jeg er uenig i det første. Når diskprodusenter skriver 250GB mener de 250 000 000 000 byte (som er korrekt) og gir deg normalt et par prosent mer lagringsplass. Jeg har f.eks en disk her ved siden av meg som er annonsert og solgt som 120GB som faktisk har 123.5 GB lagringsplass. Endret 29. september 2007 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Pazleet Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Vel, akkurat det har jeg aldri opplevd. Her har jeg i alle fall 55,8 av lovede 60 GB. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 (endret) Og hvor leser du ut det tallet? EDIT: Jeg kan egentlig svare med en gang. Dersom du leser ut det tallet i Windows kommer det av at Microsoft Windows bruker feil benevninger. Windows viser binærbaserte tall med desimalbaserte benevninger. Dersom Windows sier 55GB er det korrekte 55 GiB. 55,8 GiB er 59,9 GB. Så er det selvsagt en del overhead for filsystemet som må legges til som meget trolig tar diskens fysiske lagringskapasitet over 60GB. Endret 29. september 2007 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 Forresten, å skrive M$ er omtrent like tøft som å få akutt diaré. På et fullstappet tog. Ja, Microsoft tjener penger og de er ikke Mor Theresa. Deal with it. 9600224[/snapback] Jada 850kr for 20GB HD og 1500kr for 120GB Så kaller eg dei for M$! Prisen er jo helt på trynet! dobbelt så dyrt en en vanlig 2.5" Serial ATA! Kva er forsjell på ms sin HD og en vanlig 2.5? bare at dei har sperra 360 at man bare kan bruke en HD fra Dem Kvifor ikke kunne bruke en vanlig HD med Usb til å lagre profiler/savegames osv?? neida da taper dei jo penger! jaja, nå skal eg spare penger og ikke sponse ms med mer! Skal legge inn ny firmware på DVD spilleren,mer trenger eg ikke si :!: Ms er samme som å handle på bensinstasjon istedet for matbutikken Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Forresten, å skrive M$ er omtrent like tøft som å få akutt diaré. På et fullstappet tog. Ja, Microsoft tjener penger og de er ikke Mor Theresa. Deal with it. 9600224[/snapback] Jada 850kr for 20GB HD og 1500kr for 120GB Så kaller eg dei for M$! Prisen er jo helt på trynet! dobbelt så dyrt en en vanlig 2.5" Serial ATA! Kva er forsjell på ms sin HD og en vanlig 2.5? bare at dei har sperra 360 at man bare kan bruke en HD fra Dem Kvifor ikke kunne bruke en vanlig HD med Usb til å lagre profiler/savegames osv?? neida da taper dei jo penger! jaja, nå skal eg spare penger og ikke sponse ms med mer! Skal legge inn ny firmware på DVD spilleren,mer trenger eg ikke si :!: Ms er samme som å handle på bensinstasjon istedet for matbutikken 9603596[/snapback] Det er en grunn til at mange produsenter lager proprietere enheter og grunnen er logisk nok penger og å beskytte sin investering. Det ligger mye penger bak å utvikle produkter, uansett hvilket felt, og Microsoft selger fra før av konsollen med tap (de gjorde det før i alle fall, vet ikke hvordan dette er nå) så da tar de dette inn på andre ting, som tilleggsprodukter. For å vise at det ikke bare er store, stygge Microsoft som gjør dette kan jeg jo f.eks vise til denne USB-kabelen til en iPod som koster 199,-. Noe som dog lett kan lønne seg i disse dager er å ta en tur på eBay når du skal kjøpe ting til 360-en, dollaren er stygglav (5,4 i dag) så ser at du f.eks får minnekort for 76,- NOK der uten å lete for mye. Men det faktum at du skal begynne å piratkopiere spill for å på et eller annet smålig vis hevne deg på Microsoft er temmelig bak mål, da du ender opp med å ta penger fra firmaene som utvikler spill, og ikke i hovedsak Microsoft (ja, de tar penger fra de som skal utvikle til 360-en og de har også en egen spilldivisjon, men de gir ikke på langt nær ut de fleste spillene til konsollen). Om det er noe logikk i dette måtte du i så fall begynnt å lage dine egne pirat-memory cards og trådløse adaptere. Lenke til kommentar
Camper_killer Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Gjør som meg, kjøp alle spill untatt de EA(for deg blir det MS) utgir eller lager. Utviklerne med på det høyeste betale utgiverne 20-30% av alle inntekter pga. reklamen osv. Rigg en vanlig harddisk til 360ien, så er det problemet også løst. Lenke til kommentar
kehax Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Jeg betalte 399,- for mitt minnekort med 512MB EB-games på Nordby-kjøpesenter (Svinesund) Endret 30. september 2007 av kehax Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå