RPA Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Jeg har et Hercules Stingray 128/3D og har installert Mandrake9.0 men når X starter får jeg "out of sync" på skjermen min. Alle instillinger jeg har gjort i XF86Config tilsier at kortet ikke skal bruke høyere oppløsning enn 800x600 i 60hz... Skjermkortet fugnerer fint med W2K i 1024x768@85hz så det må være noen innstillinger som blir feil. Driverne er innebygget i Mandrake. Kortet sender ut ca 150khz som tilsier noe ala 1600x1200 @85hz som skjermen min ikke takler men uti fra mine instillinger skal X ikke bruke denne oppløsingen. ctrl + alt + backspace/+/- Hjelper lite. Har reconfigurert X til forskjellig rart men ikke engang standard VGA-kort og skjerm får opp bilde. Hjelp! Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 hmm.. jeg oxo har et hercules stingray 128/3d 8mb pci.. men det er ikke drivere til win2k og den eneste xfree som støtter det er 3.3.6. når jeg instalerte mdk 9.0 med det korte inni så ble det gjenkjent som a3d eller.no og hele saken klikker.. er du sikker på at det er et hercules stingray 128 3d med 8mb og at det er pci?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå