griped Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 hei, jeg har ei kokeplate som det bare står ummer på 1-4 trur jeg. åssen kan jeg finne ut hvor mange grader kokeplaten bli når jeg vrir om på de forskjellige tallene. det er viktig at dette blir ganske nøyaktig for jeg skal oppnå ca en 78 grader :D åssen temperaturmåler skal jeg bruke?? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Iom at det er ganske åpenbart hva du skal gjøre er det vel egentlig ikke lov til å svare på dette spørsmålet på dette forumet. Det jeg kan si er at du skal være veldig heldig om en av de 4 innstilingene dine treffer akkurat 78 grader. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Med juksekode kan du unlocke hembo-funksjon og få akkurat 78,4 C. Lenke til kommentar
samebob Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Iom at det er ganske åpenbart hva du skal gjøre er det vel egentlig ikke lov til å svare på dette spørsmålet på dette forumet. Det jeg kan si er at du skal være veldig heldig om en av de 4 innstilingene dine treffer akkurat 78 grader. 9600190[/snapback] Hva skal han gjøre? Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Iom at det er ganske åpenbart hva du skal gjøre er det vel egentlig ikke lov til å svare på dette spørsmålet på dette forumet. Det jeg kan si er at du skal være veldig heldig om en av de 4 innstilingene dine treffer akkurat 78 grader. 9600190[/snapback] Hva skal han gjøre? 9603020[/snapback] Destilere etanol? OT: Det burde vel ikke være vanskeligere enn å finne frem et termometer? Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Jeg er ikke klar over at dette er ulovelig. Hadde fint vært noe vi kunne ha funnet på i kjemitimen, men på en annen side hadde vi også vært veldig glad i å sprenge ting. Hva nøyaktig sier lovene? Lov å framstille men ikke selge/bruke - hvordan er det? Når jeg tenker meg om så er jeg ganske sikker på at det går under hjemmebrent og er ulovelig å lage. Lenke til kommentar
griped Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 jeg sier ikke jeg skal destilere etanol. jeg skal for gøy klare å finne ut hvilket hakk jeg har får å få nærmest 78 grader. så det er ikke imot reglene å svare på spørsmålet mitt. Ja seff jeg kan bruke termometer men vet ikke om det vil måle riktig, forsi hvis jeg skal bruke termometer må jeg jo ha ett med en liten plate på så den kommer i god kontakte med kokeplaten. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) jeg sier ikke jeg skal destilere etanol. jeg skal for gøy klare å finne ut hvilket hakk jeg har får å få nærmest 78 grader. 9614417[/snapback] En hvilken som helst annen temperatur enn 78grader hadde hjulpet på troverdigheten av det utsagnet, bortsett fra 78,4. Hvorfor ikke 83 grader? For hvis du skulle ha 83 grader kunne nok denne hjulpet deg. Men når det er sagt er både fremstillingen og konsum av denne typen vare svært farlig og ulovlig. Du bør ha god peiling på hva du gjør og deretter ikke gjøre det. Endret 2. oktober 2007 av Ekko Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Hvis platen ikke er termostatstyrt vil innstillingene 1-4 bare indikere effekten (Watt). Da må tempraturen på brygget justeres med å skru opp elelr ned mellom innstillingene. Det vil også ta tid før platen endrer varme og justeringen får effekt. Dette er igjen avhengig av platetype. Lenke til kommentar
ecko Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 kanskje noen her som vet det, men de fleste på diskusjon.no er så forbanna lovlydige litt dumt av deg å spørre etter akkurat den temperaturen da. http://brygging.net/files/plastbrenner-svensk.pdf http://brygging.net/files/spiralbrenner-svensk.pdf http://brygging.net/files/Stillmaker.pdf dete kan kanskje hjelpe deg i vanndestilasjonen din :b Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå