Gå til innhold

Merkelig oppførsel av harddisk.harddisk stopper

Lightboy

Anbefalte innlegg

Hei.Jeg har fått en del problemer med at hardisken min stopper å lage og at bildet låser seg på grunn av det.Det virker som om hardisken forsvinner av og til.Det begynnte med at jeg i forgårs skulle opp å spise,satte quake wars på pause og gikk opp.Da jeg kom ned hadde datan restarta seg og jeg fikk en meldin som stod Boot failur please insert the system disk.da jeg satte i den kom jeg in i windows men etter en kort stund stoppet hardisken å spinne og bildet frøs seg,så jeg sjekket at hardiskkablene var ordentlig i og starta den opp i gjenn..Har fått fiksa PC-en sånn at den virker,men det hender fremdels ofte at hardisken slutter å spinne og bildet fryser seg.Det eneste som hjalp var å trykke forsiktig med handen på towert.Da startet hardisken i gjenn merkelig nok.Så det jeg lurer på er hva kan det være at den stopper og jeg må nå starte datan med windows cden i hver gang så jeg lurer også på hvordan jeg skal få fiksa dette.Hardisken er en 40gb ,vet ikke hva slags merke men jeg tror det stod toshiba.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjørte en test på både den nyeste hardisken(wd 320gb) og den gammle på 40gb,HD Tune fant ingen feil.jeg prøved å kjøre chkdsk /P og /r på begge hardiskene og det stod at det var en eller flere feil på 320gb disken.etter jeg hadde reparert stod det fremdeles.

Lenke til kommentar
kjørte en test på både den nyeste hardisken(wd 320gb) og den gammle på 40gb,HD Tune fant ingen feil.

9612625[/snapback]

Nei, kanskje ikke sektorfeil, men kjør en benchmark på disken så ser du om den fungerer som den skal. Og så kan du også lese av SMART. dataene. En vanlig disk-kontroll har den svakheten at den som oftest ikke klarer å avsløre en disk som er i ferd med å ta kvelden.
Lenke til kommentar
prøver benchmark nå,men kan det hjelpe å formatere disken eller er det bare sølsiing av tid?

9613690[/snapback]

Det kan hende det hjelper, fordi da resettes filsystemet. Ta backup, og kopier tilbake etter formattering. Og husk, ta full formattering, ikke hurtigformattering. Da vil filsystemet luke ut evt. fysiske feil på disken.
Lenke til kommentar

ok:-) fant feilen,håper jeg i hvertfall.det virker som at jeg har for dårlig strømforsyning.jeg ringte psdata for å høre om prosessorvifta og så spurte han meg om hva slags strømforsyning jeg har så sjekka jeg og den var altfor dårlig.må ha over 350w sa han og min er på 230 så det er nok det som er problemmakern.

Endret av Lightboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...