Gå til innhold

Studere miljøteknologi, hvor?


Jokko88

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne studere miljøteknologi eller noe lignende, blir vel en siviningeniør linje. Vil gjerne jobbe med måter å redusere/hindre utslipp og slikt. Kanskje forskning også er noe for meg. Men ser at kravene i år flere steder ble over 50 poeng for denne linjen. Jeg blir nok å ha cirka 5o poeng etter dette året. Er det noen steder som vil få denne linjen til neste år? Gjerne steder som ikke er de vanligste stedene å studere. Og kom gjerne med formeninger om hvordan kravene blir til neste år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 5 måneder senere...
Aha, kan jeg ta hvilken som helst ingeniør-bachelor da? Også på andre skoler?

Men blir jeg kvalifisert til å utvikle ting som rensesystemer og andre ting som hjelper miljøet av denne mastergraden alene? Bør kanskje ha et studie som dreier seg om samme tema først?

 

Du kan enten ta 3 år innen ingeniør fag, eller du kan ta 3 år innen samfunnsvitenskapelige fag først.

IndEcol består av to hovedretninger. En av de er litt mer mattematikk rettet enn den andre, som passer bra for de med ingeniør bakgrunn. Det er 16 plasser hvert år på master nivå, hvordan 8 er forbeholdt internasjonale studenter fra utlandet, mens de resterende 8 er for nordmenn. Hele studiet foregår på engelsk. Tittelen etter endt utdanning blir Master in Science in Industrial Ecology.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Det er mange forskjellige sivilingeniørlinjer som kan knyttes mot miljøteknologi og utslipp, det gjelder bare ofte å velge riktig valgfag og spesialisering...

 

Siving i maskinfag er relevant med tanke på transport, varmepumper, vindmøller, industriprosesser osv. Siving kjemi eller siving vann og miljø er også ofte knyttet til miljøspørsmål. Ellers har du den mer typiske angrepsvinkel mot energi- eller elektroingeniørfag som ser på nye energiformer og energibærere. Når det gjelder inntakskravene kan du for eksempel sjekke ut UMB. Der er det nok lavere inntakskrav enn ved NTNU.

 

http://www.umb.no/24147

 

De har også startet en bachelorgrad i fornybar energi som er mer rettet mot samfunnsfag:

 

http://www.umb.no/24339

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...