Gå til innhold

Oppgradering av 1år gammel pc

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt på å oppdatere pc-en min litt. Kjøpte delene jeg har nå for et år siden, og føler jeg trenger litt mer minne for å unngå at spill hakker osv. Ikke at jeg spiller så mye, men i perioder går det i Sims 2, alle spillene er installert på maskina idag, men det hakker litt føler jeg.

Dette er de delene jeg har:

* 1 ABIT IL8, Intel 945P, Socket-775, ATX, SATAII,DDR2,GbLAN,PCI-Ex16, Passive OTES

* 1 Intel Pentium D 945 3.4GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

* 1 Sapphire Radeon X1900GT 256MB GDDR3, PCI-Express, Dual-DVI/VIVO, Lite-Retail

* 1 TwinMOS DDR2 PC5300 1024MB CL5 64M*8/16chip, 667MHz, 240pin

Jeg kunne og tenkt meg å ha koblet til en ekstra harddisk, har en ATA disk liggende, men får ikke brukt den, siden jeg har cdrom og en annen ATA disk koblet til.

Så hjelp! Hva bør jeg oppgradere? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sims2 burde ikke "hakke" med din maskin, noe er ikke helt som det skal....

9599689[/snapback]

Det hakker ikke når jeg spiller i hjembyen til simmen liksom, hjemme i huset, men når jeg reiser ned i byen eller noe lignende, og det er mange andre simspersoner, biler osv så hakker det...Så jeg vet ikke....

Lenke til kommentar

Ser at du har bare 1 1Gb rambrikke, noe som gjør at du ikke kjører dual channel, altså du får bare halvparten av hastigheten i forhold til om du hadde brukt 2 x 1Gb brikker. Mulig det kan ha noe og si.

Ellers kan du jo sjekke om du har brukt\lagt inn siste skjerkortdriver.

Her har du jo et billig 2 Gb sett.

Endret av a_sondre
Lenke til kommentar
Ser at du har bare 1 1Gb rambrikke, noe som gjør at du ikke kjører dual channel, altså du får bare halvparten av hastigheten i forhold til om du hadde brukt 2 x 1Gb brikker. Mulig det kan ha noe og si.

Ellers kan du jo sjekke om du har brukt\lagt inn siste skjerkortdriver.

Her har du jo et billig 2 Gb sett.

9599913[/snapback]

er ikke vits å kjøpe ny ram hvis man får billigere 1GB ram av samme type for snaue 230kr...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...