Gå til innhold

14 dagers angrefrist, må pakken være uåpnet?

Anbefalte innlegg

men husk at hvis du IKKE fikk med et angrefrist skjema som er utstedt av Barne og familievern departementet så gjelder angrefristen i 30 dager

Nei, da er fristen 3 måneder. Og hvis du ikke får noen informasjon om angreretten i det hele tatt, er fristen 1 år.

LeD

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Du har lov til å bruke produktet. Etter angrerettloven §12 gjelder angreretten bare dersom "varen kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde".

Hvis du er usikker på om du kommer til å bruke angreretten, tar du selvsagt godt vare på emballasje og behandler produktet pent, slik at det evt. kan returneres i "tilnærmet samme stand".

LeD

Hvis dette stemmer er det jo høl_i_huet. Når jeg kjøper en komponent fra en webshop forventer jeg å få en vare som er er i ubrutt forpakning, og ikke f.eks. et skjermkort som noen har lekt seg med, og deretter retunert etter Angrerettloven.

Lenke til kommentar
Du har lov til å bruke produktet. Etter angrerettloven §12 gjelder angreretten bare dersom "varen kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde".

Hvis du er usikker på om du kommer til å bruke angreretten, tar du selvsagt godt vare på emballasje og behandler produktet pent, slik at det evt. kan returneres i "tilnærmet samme stand".

LeD

Hvis dette stemmer er det jo høl_i_huet. Når jeg kjøper en komponent fra en webshop forventer jeg å få en vare som er er i ubrutt forpakning, og ikke f.eks. et skjermkort som noen har lekt seg med, og deretter retunert etter Angrerettloven.

Da blir det vel oppført som demovare eller b-vare slik at den som kjøper er sikker på at de får ett helt nytt produkt.

Lenke til kommentar

Tviler på det. Har vært endel innlegg her på forumet om folk som har mottatt komponenter med brutt forsegling. -Og ingen liker det.

Hvorfor skal webshopen være nødt til å selge disse returene som demo/brukte, til redusert pris , når han som har returnert får igjen alle penga? Hvis mange drev med dette ville jo sjappa gå konkurs. Ville du likt å motta en åpnet vare?

Lenke til kommentar

men husk at hvis du IKKE fikk med et angrefrist skjema som er utstedt av Barne og familievern departementet så gjelder angrefristen i 30 dager

Når man handler hos Komplett.no får man informasjon om angrerett tilsendt via e-post med en gang man har bestillt. Har handlet fra komplett mange ganger og aldri fått angreskjema med i pakken. Er denne informasjonen man får via mail god nok? Eller har jeg 3mnds angrefrist?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...