Gå til innhold

Eye Of Judgment


Henry9

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Leste på VGP at man får kjøpt boosterpacks eller ferdiglagede decks? Er ikke det litt juks. På det glade 90 tallet når jeg spilte Magic The Gathering måtte man selv sette sammen sitt eget deck ved å samle på kort og bytte. Hvordan er det i dagens MTG. Kan man kjøpe ferdige oppsatte decks der?

 

Skal bli artig å se hvilke andre spill som kan utnytte dette. Si fra hvis dere finner noen skikkelige reviews med omtale av REGLER på dette spillet. Vil gjerne sette meg skikkelig inn i regelsettet på dette spillet.

 

Post linker!

 

Og gjerne en PM med torrents :-)

9627372[/snapback]

 

Eye of Judgment inneholder:

  • Kamera
  • Spillmatte
  • 1 starter pack (30 summoning cards + 4 function cards)
  • 1 booster pack (8 tilfeldige summoning cards med ett garantert sjelden, eller super-sjelden kort)

Ekstra-dilldall & Pris..

  • Booster Pack: SRP = $3.75
  • Pre-constructed Theme Deck: SRP = $14.99 (Five different Theme Decks available. Each fully playable and include a bonus Summoner’s Companion book with background, play tips and card lists)

Det er helt klart kuulest å bygge din egen bunke slik som er vanlig i Magic, vil jeg tro.. Kunne også kjøpe egne tema-bygde bunker i Magic, eller Spellfire som jeg likte best.. :)

 

De pleier ikke være noe særlig bedre enn starter-pack'en for å si det slik. :)

Men absolutt kjekt å ha hvis noen andre vil spille mot deg.

Kilde

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Av regler har jeg skjønt følgende:

 

Brettet har forskjellige symboler. Earth Fire osv. Kortene dine har også skapninger av samme klasse Earth fire osv. Hvordan kortene skal kombineres med symbolene på brettet har jeg ikke skjønt.

 

Mener å ha forstått det slik at den som eier hele brettet har vunnet.

 

Noen som vet hvor mange kort man spiller med? grupperinger av kort det er?

 

Earth, fire osv vs black, blue, green, red og white i MTG?

 

Hva med korttyper. I MTG har man land. Renger med at det er irrelevant her siden det er et brett man spiller på.

 

Selvfølgelig er det creature kort, hva med instant, interupt og artifactskort som i MTG?

 

Og hva med REGLENE for spillet? Kan ikke si jeg har funnet så mye om det ennå.....

Lenke til kommentar

Kjapp gjennomgang av spillet :D

 

Klikk her

 

 

 

Collecting

You get 30 cards with the game. Of course, as is the nature with cards, you’ll want more - and there are 110 cards in the first deck that can be bought in 8-card booster packs, with extras to follow. These will range from common to rare, with ultra-rare cards so secret you’ll only be able to find out what they are when you reveal them on the PS3.

 

The board

It may not look the largest playing arena for a CCG, but size isn’t everything. For a start, each square has elemental properties that can enhance (or damage) monsters that are placed on them. A water element card, for example, will have its statistics raised when placed on a water square, but could be killed if placed on a fire square. Not ideal if that’s the only position available.

 

The cards

Each card falls under one of five categories (Fire, Earth, Water, Wood and Biolith) and can be either monster cards or spells. Whichever they are, they need mana (the amount of which is indicated on the card) to place on the board and activate. When you receive only two mana points per turn, placing a seven mana dragon on the board may look good - but it’s going to take many mana points to use it.

 

Card powers

Each monster has specific attack patterns and most have special skills. Some deal massive damage, some rotate opponents or move them across the board or even possess your opponent’s characters. You can even place “sacrificial” monsters that only have to survive a turn before they can be swapped for something far more powerful.

 

Online play

How can you stop people cheating with the cards when they’re on the other side of the world? Good question. Before each match, players have to register their decks, so the game knows what you have in your hands and in your deck. Try to place a card on the field that isn’t registered and Eye of Judgment will know.

 

Vakke rare greiene men greit som en start....

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Da var spillet annskaffet og jeg er litt på vippen...Liker konseptet men er litt usikker på om spillet muligens er VEL vanskelig og sette seg inn i..Eller kanskje jeg bare er treig?hehe.

 

Noen som har tips til en nybegynner?

Syns ikke spillet var så vanskelig, men syns instruksjonene var helt på trynet dårlige. Liker forøvrig spillet godt, men kun på lokal multiplayer. Singleplayer og online ga meg ingen glede.

Lenke til kommentar

Dette så jo ltt artig ut da, men er litt usikker på om dette er noe for meg. Jeg spilte en del kort i for av pokemon før da, det var jo artig det men det er jo for barn. Er dette noe som er rette mot barn? Ikke det at jeg er så veldig voksen av meg men man vil jo ikke bli sett på som en baby eller da. En annen ting jeg lurer på er om man kan ha det moro med spillet online, siden jeg ikke har noen å spille sammen med. Som sagt syns jeg dette spilet ser toppers ut, bare det ikke blir slik at man må kjøpe så jævla mange kort da. Personlig kommer jeg nok neppe til å kjøpe så mange kort.

Lenke til kommentar

Jeg digger spillet.

Både lokalt, mot PS3 og særlig online.

At det "bare" er 110 kort synes jeg er bra nå i oppstarten. Da får man oversikt, og kjenner etter hvert alle kort man møter.

 

Det var det jeg hatet med Magic etter hvert. Det ble så mange kort, med så mange features, at når jeg hadde vært borte noen år, så virket det hele uoversiktlig for meg.

 

Det kommer nye Eye of Judgment-kort allerede i januar, og så kommer det enda flere kort senere på året.

 

Man kan fint spille 2 mot hverandre med kun starterdeck.

Dere trekker begge to fra felles starterdeck.

Lokalt med 2 spillere har vi aldri gått tom for kort innen en av oss har vunnet.

Hvis dere går tom for kort, så stokker dere sammen graveyardsene og trekker videre derfra.

 

Instruksjonene var dårlige ja. Men se noen av youtube-videoene hvor man ser et helt spill.

Og i alle høyeste grad.

Gå inn her: http://www.us.playstation.com/EyeofJudgment/ og velg How to play, og last ned Game Manual. Den gav meg svar på en hel del ting.

 

I starten var det litt vanskelig å skjønne plottet, men etter 3 spill så er jeg totalt inne i spillet og har det fett.

Møtte en på live her om dagen. Han hadde 726 online matches, 724 won 2 lost.

Han fikk motstand en periode, men tok meg sakte men sikkert utover mot slutten. (Hvis noen går tom for kort, så har de tapt det sekund de ikke kan trekke kort. Deck limit på 30 kort)

Han hadde custom deck, og jeg spilte med starter deck.

Jeg synes starterdeck er helig balansert, og det duger faktisk godt.

Jeg har alle theme deckene liggende, og noen booster packs, men så langt har jeg ikke åpnet de. Starter Deck fungerer som bare det.

 

I starten er det jo gøy å se animasjonene av kampene, men de ble fort slått av. Da går spillet hurtigere. Ser også på internett at mange er i gang med å spille spillet mot hverandre fullstendig uten PS3. De bruker post-it lapper for å merke elementene på brettet, og de spiller det un-plugged kan man si.

Jeg elsker å spille det via Ps3, for da blir jeg stoppet hvis det er et regelbrudd jeg ikke husket på.

 

Anbefaler vikerlig Eye of Judgment til alle som liker kortspill som Magic The Gathering, Yugi-oh og lignende.

Dette er det første spillet til min PS3 som jeg har vanskelig for å ligge fram meg når jeg først er i gang.

 

Eye of Judgment får mine varmeste anbefalinger.

 

Noen sider og linker:

Offisiell side

http://www.us.playstation.com/EyeofJudgment/

 

Eye of Judgment card manager. Holder styr på dine kort, byttemuligheter, statistikk osv.

http://www.eojmanager.com/

 

The 13th floor - Butikk i England som har de BESTE prisene og GRATIS FRAKT

(Her kjøper jeg alle mine kort, jeg har de alltid i postkassen 3 senest 4 dager etterpå.)

http://www.the13thfloor.co.uk/search.asp?f...20of%20judgment

 

En god fan-side

http://myeyeofjudgment.com/

 

En annen fan-side.

http://www.goblinfrypan.com/

 

Og ikke minst. En FAQ som er i startfasen. Denne svarte på en del av mine nybegynnerspørsmål: (Den er ikke ferdig, men oppdateres i ny og ne)

http://www.gamefaqs.com/console/ps3/file/930092/50601

 

Det er bare å spikke seg et brett i tre eller hva som helst. Jeg vurderer å kappe en finérplate, brenne den med svipenn, og lakke den med lakk.

 

Og et tips til kamera og lys.

Det går faktisk overraskende bra i et mindre opplyst rom. Kamera har det best i minetilfeller med settings, Dark Warm.

For mye direkte lys virker mot sin hensikt ofte. Kortene kan begynne å skinne, og det blir vanskelig for kamera å se kortet. En uplightlampe mot taket synes jeg er ideelt.

 

 

Vi sees online

PSN: Ancient_Future

post-72329-1196113128_thumb.jpg

Endret av trykkertor
Lenke til kommentar

Ah, supert svar! Det var en veldig informativ post, takk skal du ha :grin:

Åja, vi ses nok online, bare jeg får summet meg til å kjøpe dette!

PS: noen som vet hva rimelig pris er på hovedpakka? Ser de har den til 899kr hos playx.no, men er det noen steder som er billigere? på forhånd takk!

Endret av Snitches
Lenke til kommentar

Dette spillet er fantastisk ass.Eneste jeg ikke liker er nå under endring..Nemlig spill platen.Jeg skal lage min enten i tre eller i akryl.Den skal bli FET.

Jobber bare som f med å finne høykvalitest bilder av borden rundt kanten nå..Hehe.

Skal jeg få gravert inn hele spill platen skikkelig må jeg jo ha den borden..hehe.

 

Skal bli rått.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

En liten update.

Nå, tidlig i desember kom det mye mer fyldig informasjon om regler, og eksempel på spill.

Gå inn på siden for Eye of Judgment, http://www.us.playstation.com/EyeofJudgment/ , og velg Strategy->How to play->Strategy

 

Der er side på side på side med gjennomgang av regler og tenkte eksempler med kort som har forskjellige egenskaper.

Mye godt lesestoff.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...