V-by Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Hoy. Hvor lenge har jeg krav på gratis tannlege? Er det til du fyller 18, eller kan du være nitten? Har messom hørt begge deler... Hvis jeg må betale, er det noen muligheter for rabatt? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Er vel ut året du fyller 18 om jeg husker rett Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Man må vel betale når man begynner å gå til skikkelige tannleger, ikke disse skoletannlegene. Har ikke peiling, men har ikke hørt om gratis tannlege til man er 18-19 år. Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Gratis i offentlig fram til og med året du fyller 18. Fram til og med året du fyller 20 har du rett til 75% rabatt i det offentlige. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Hvorfor fortalte ingen meg dette når jeg var ung? Lenke til kommentar
V-by Skrevet 29. september 2007 Forfatter Del Skrevet 29. september 2007 Gratis i offentlig fram til og med året du fyller 18. Fram til og med året du fyller 20 har du rett til 75% rabatt i det offentlige. 9599261[/snapback] Konge! Har et hull, og var redd jeg måtte ut med en formue for det Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Man må vel betale når man begynner å gå til skikkelige tannleger, ikke disse skoletannlegene. Har ikke peiling, men har ikke hørt om gratis tannlege til man er 18-19 år. 9599253[/snapback] De såkalte skoletannlegene er tannpleiere så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Man må vel betale når man begynner å gå til skikkelige tannleger, ikke disse skoletannlegene. Har ikke peiling, men har ikke hørt om gratis tannlege til man er 18-19 år. 9599253[/snapback] De såkalte skoletannlegene er tannpleiere så vidt jeg vet. 9603421[/snapback] En tannlege er som regel en tannlege, altså en med tannlegeutdanning... Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Et annet tips er om du skal i militæret Da får du alt gratis, fikk trukket 4 visdomstenner der (måtte delvis opereres\skjæres ut), noe som hadde kostet meg minst 4000,- ellers. Endel tannleger har studentrabatt, eks i Tr.H. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 De såkalte skoletannlegene er tannpleiere så vidt jeg vet. 9603421[/snapback] Hvor har du det fra? En kompis av meg er tannlege og han jobber delvis som skoletannlege. Relativt mye en tannpleier ikke kan gjøre. Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 På skolen min (både barne -og ungdomsskolen) jobbet det kun en tannpleier og en assistent. Da jeg fikk innkalling til tannsjekk hos kommunen, stod det også undertegnet en tannpleier, ikke en tannlege. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Ok, tannsjekk er ikke helt det samme som skoletannlege, de sender deg vell vanligvis videre om det er noe Lenke til kommentar
V-by Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 Virker som det kommer litt ann på hvor i landet det er. Men skoletannlegen min var en tannlege, og ingen tannpleier. Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Virker som det kommer litt ann på hvor i landet det er.Men skoletannlegen min var en tannlege, og ingen tannpleier. 9609118[/snapback] Som sagt, en skoletannlege er tannlege, ikke tannpleier. Begge er likevel en del av skoletannhelsetjenesten. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Finnes det noen måter å få tannlege regninga billigere enn med 75% rabatt? har fryktelig dårlig råd om dagen, og skulle helst ha hatt det billigst/gratis mulig Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Du kan jo alltids sørge for å havne i fengsel. Der har man gratis tannlege. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Fengsel er uaktuellt pga visse årsaker Forsvaret er også utelukket, da de ikke vil ha meg... Sosialen, der har jeg ikke krav på noe... Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Man må vel betale når man begynner å gå til skikkelige tannleger, ikke disse skoletannlegene. Har ikke peiling, men har ikke hørt om gratis tannlege til man er 18-19 år. Er vel ingen forskjell på f.eks private tannleger og tannleger som jobber i det offentlige med å behandle skolebarn. De begge er odontologer med samme utdanning. Et annet tips til de som skal i militæret er å mase til dere tannlegebesøk i militæret. Det er nemlig gratis, og det var flere i troppen min som tok en stor-oppussing på Forsvarets regning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå