archanios Skrevet 29. september 2007 Rapporter Del Skrevet 29. september 2007 Ja etter ei søvnlaus natt, der foto opptok det meste av tankekapasiteten, så måtte eg nesten sette meg ned å leike litt ved frokostbordet. Har brukt stativ, tatt tre bilder, med blits reflektert via taket. Canon 30D Sigma 10-20 på 11mm, 1/125s, f9.0 Iso 200. Konvertert frå RAW. Kva syns du? alltid fint med kommentarar og konstruktiv kritikk. Lenke til kommentar
archanios Skrevet 29. september 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. september 2007 Ingen synspunkter? Lenke til kommentar
DHM Skrevet 29. september 2007 Rapporter Del Skrevet 29. september 2007 Syns det ble litt lite "personifisert". Man fikk ikke noe kontakt med (deg regner jeg med) i bildet. Lenke til kommentar
archanios Skrevet 29. september 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. september 2007 Det kan eg vere enig i. Har et par andre idear eg skal prøve ut, men prøvde å spele ut ein situasjon, der det falt seg ikkje slik at eg fekk blikkontakt eller liknande mot kamera. Til venstre har du drømmaren som blir sittande å sjå ut vinduet, mens han i midten organiserer og passar på at den litt meir stressa til høgre får i seg mat før han må rekke bussen.. Takk for kommentar.. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 29. september 2007 Rapporter Del Skrevet 29. september 2007 (endret) Ble litt nysgjerrig på selve komposisjonen: Er det noe spsielt du prøver å si med bildet eller var det bare et nærmest tilfeldig motiv kun for å "leke seg" med teknisk? Edit: ok ser at du svarte over... Jeg synes også jeg fikk en veldig avstand fra personen(e) på bildet. For meg virker det som om de er klar over fotografens tilstedeværelse, men viker unna. Endret 29. september 2007 av Vice Lenke til kommentar
pi. Skrevet 29. september 2007 Rapporter Del Skrevet 29. september 2007 Fint bilde Bra redigert. Hvilket program brukte du? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 29. september 2007 Rapporter Del Skrevet 29. september 2007 (endret) Likte bildet jeg da. Og syns det er helt OK at jeg ikke "møter" personene på bildet. Syns derimot at det ikke er så mye som skiller de to til høyre. Begge to har en veldig avslappet holdning, og tar det med ro. Han til høyre derimot ser veldig stresset ut, med bussruter og maten i hånda, ferdig påkledd ^^ Det som er litt synd er at personen til høyre ser litt for oppstilt ut. Der ventet du på blitsen i akkurat den stillingen, og da blir det unaturlig. Dette er en person som er i farten, og da kunne du hatt litt mer bevegelse, og heller satse på litt flaks med eksponeringen ^^ Endret 29. september 2007 av Mixy Lenke til kommentar
archanios Skrevet 29. september 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. september 2007 Takk for kommentarar. Forstår det du seier om han til høgre, han kunne nok vore litt meir stressa, men for å ikkje ødelegge knekkebrødtingen.. (det ligger der i to eksponeringer) så måtte det ligge som det er og då blei nok posituren litt statisk. Er et prosjekt eg jobbar med, og dette var første forsøk, men det meste er temmelig godt gjennomtenkt. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 29. september 2007 Rapporter Del Skrevet 29. september 2007 Hei. Syns det var litt morsomt bilde dette.. Men dette blir mest lek med bilderedigering. Jeg syns det var bra at himmelen ute var så flott selv om det inne ikke er mørkt. Jeg bruker som regel å få utbrente vinduer på de fleste innendørsbildene mine. Lenke til kommentar
archanios Skrevet 29. september 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. september 2007 Leik, ja, men det må gå an å leike med fotografering. To stk er kopierte inn i kvar sitt lag i ettertid ja, så du har rett ang leiken i etterarbeidet, men eg har fortsatt tre eksponeringar som etter mi meining er temmeleg godt eksponerte, mtp å få alt både inne og ute skikkelig.. Altså det er ikkje berre i etterarbeidet arbeidet ligg. Manuelle instillingar og en blits i taket fungerte fint for å ha kort nok lukkartid både inne og ute. Må også skyte inn at sjølv om at bildet ikkje er heilt fantastisk komponert, så er det meste ganske så gjennomtenkt, og eg trur nok fotograferinga og planlegginga tok meg lenger tid enn å spikre sammen dei tre bilda. Så eg er ikkje heilt enig i at det er mest leik i bilderedigering, det er litt fotografering ute å går også... Dette er eit prosjekt eller ein serie eg skal jobbe eindel med framover, så det kjem nok nokre andre meir eller mindre velykka forsøk etterkvart. Tusen takk for kommentar Pybalto.. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 29. september 2007 Rapporter Del Skrevet 29. september 2007 Joda.. det var ikke noe vondt ment. Fikk flere gode tips i svaret ditt. Må vel også kjøpe meg en ekstern blitz. I går fikk jeg forresten en feilkode 05 (canon) i displayet da jeg skulle slå på blitzen. Det bare klikka i kameraet og blinka "error 05" i displayet. Da jeg snudde kameraet opp ned og prøvde åpne den igjen så gikk det bra. Også gikk det bra riktige vei etterpå. Huff. håper ikke det holder på å klikke, det kameraet.. Lenke til kommentar
DHM Skrevet 29. september 2007 Rapporter Del Skrevet 29. september 2007 OffTopic: Du gav meg nettop inspirasjon til et bilde jeg kommer til å gjøre i morgen ! Denne typen bilder, blandet med ristebilde ^^ Lenke til kommentar
archanios Skrevet 29. september 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. september 2007 Joda.. det var ikke noe vondt ment. Fikk flere gode tips i svaret ditt. Må vel også kjøpe meg en ekstern blitz. I går fikk jeg forresten en feilkode 05 (canon) i displayet da jeg skulle slå på blitzen. Det bare klikka i kameraet og blinka "error 05" i displayet. Da jeg snudde kameraet opp ned og prøvde åpne den igjen så gikk det bra. Også gikk det bra riktige vei etterpå. Huff. håper ikke det holder på å klikke, det kameraet.. 9603087[/snapback] Såg ikkje på det som vondt meint, men det er greit å få forklart korleis eg har tenkt prosjektet. Ekstern blits er veldig nyttig. I dette tilfellet reflekterte eg den via taket, for å sleppe å få så direkte lys. Det du sa om blitsen, det var vel ikkje motstand over den når den skulle poppe opp? Enkelte gangar blitsen har vore på vei opp og vorte hindra el og då har eg fått opp den meldinga. Har ingen problemer med den ellers. DHM: Huff da.. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. september 2007 Rapporter Del Skrevet 30. september 2007 Slike bilder er ganske morsomme, som her. Frokost med seg selv som selskap kan være hyggelig det, eller en schizofren opplevelse som her. Godt utført og morsomt å se noen bruke en så hverdagslig setting til litt kreativ lek. Lenke til kommentar
archanios Skrevet 30. september 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. september 2007 Tusen takk. Har sett lignande ting rundt omkring tidligare, men tenkte eg måtte forsøke sjølv. Skal forandre litt på settingen i morgå, og har nokre idear som eg trur kan fungere ganske godt. Blir spennande å sjå. Men det er litt morsomt.. Lage gruppebilde med berre ein person, og det er samtidig han som skulle stått bak kamera.. Lenke til kommentar
EskeRahn Skrevet 30. september 2007 Rapporter Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Det er da et meget sjovt billede. Men er enig med komentarer om den meget kunstige positionering. Hvad dynamik og knækbrød angår, kunne du have nøjes med at have det med i hånden på den højre figur lidt over tallerken, som om det lige var løftet fra denne I den mere tekniske afdeling, skulle du nok have sat et stykke ensfarvet pap op inden du tog den miderste eksponering, der er sket nogle 'pudsigheder' ved hætte, venstre hånd og hår ved udkæringen inden indkopieringen. Hvis man skal være RIGTIG sart så kan man se spejlbilledet af såvel den venstre figur i vinduet, hele rummet og ikke mindst det højre gardin, men den højre figur og hans busplan mangler... *G* Men klogt at den miderste figur dækker for spejlbillede af kamera+stativ (og sig selv). :-) Endret 30. september 2007 av EskeRahn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå