Gå til innhold

Blåskjerm på min Dell bærbare.

Ksungam

Anbefalte innlegg

Dette er en skole pc, som jeg kun har hatt i 2 uker, så det er de dataansvarlige på skolen min som har lagt inn all programvare, som Windows XP pro og sånn. Men da det nå er høstferie, så får jeg ikke bedt de om hjelp før mandag om 9 dager!

Så kansje noen av dere kan hjelpe meg i stedet, bare jeg ikke ødelegger den enda mer :p

Problemet kom i går kveld, da jeg brukte den, og hadde brukt den hele dagen uten problemer. Jeg hadde ikke lagt inn noen nye programmer, eller lastet ned noe som helst. Men da jeg var på skolen tidligere på dagen, var jeg innom de dataansvarlige for å fikse slik at jeg kommer meg inn på skolenettet med skolebrukern min. Dette funket uten problemer, de kom som sagt mange timer senere da jeg var hjemme.

Jeg skulle spille litt Football Manager 07, da jeg fikk feilmelding at den ikke klarte å loade saven min. Jeg prøvde et par ganger til, før jeg restartet den. Etter det har jeg ikke kommet meg inn på Windows igjen.

Dette er hva som skjer når jeg skrur den på, steg for steg:

Dell bildet kommer opp, før den går til beskjeden om at det har skjedd noe dritt, og at jeg kan velge mellom å starte i sikkermodus, vanlig modus og slikt. Så når jeg velger en av de, kommer den vanlige Windows XP-loadingen. Etter den blir skjermen svart en stund, mens pc-en "tenker". Så får jeg blåskjerm med denne meldingen:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
STOP: c0000218 {Feil i registerfilen}

Registret kan ikke laste inn struktur (fil):

\SystemRoot\System32\Config\SOFTWARE

eller loggen eller dennes alternativ.

Den er enten skadet, mangler eller ikke mulig å skrive til.

Starter dumping av fysisk minne.

Dumper fysisk minne til dist.: 1 (Går opp til 100)

Den bruker veldig lang tid på å bli ferdig, minst 5 min.

Så kommer Dell bildet opp igjen, før alt starter på nytt igjen. Jeg har prøvd alle alternativene (Vanlig modus, sikkermodus, sikkermodus med nettverk, og sikkermodus med bare "et eller annet").

Ingening virker! :cry: Men jeg kommer meg forøvrig inn på BIOS. Men da jeg kan temmelig lite om data, vet jeg ikke om det er noe der inne jeg kan fikse det med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Klikkeklikke

9599760[/snapback]

Tusen takk!

Men dette gjorde meg litt nervøs:

Advarsel!  Ikke bruk fremgangsmåten som er beskrevet i denne artikkelen, hvis datamaskinen har et OEM-installert operativsystem. Systemstrukturen på OEM-installasjoner oppretter passord og brukerkontoer som ikke fantes tidligere. Hvis du bruker fremgangsmåten som er beskrevet i denne artikkelen, vil du kanskje ikke kunne logge tilbake på gjenopprettingskonsollen for å gjenopprette de opprinnelige registerstrukturene.

Ikke at jeg aner hva OEM er, men er det sjangs for at jeg har det siden det er en skole pc? PC-en har altså 3 brukere, en som jeg bruker til vanlig hjemme, en som jeg bruker på skolen for å komme inn på serverne og internett der. Og en siste administrator bruker som de dataansvarlige bruker.

Lenke til kommentar

OEM: Original Equipment Manufacturer.

Dvs at et selskap, f.eks Microsoft, lager XP-plater og selger de videre til f.eks Komplett eller MPX.

Komplett eller MPX selger de videre til deg. Da er det et OEM-OS.

Hadde du f.eks kjøpt XP-plate direkte fra Microsoft, hadde det ikke vært OEM.

For å finne ut hva du har, bør du kontakte skolen.

:)

Lenke til kommentar

Har startet å prøve å fikse det nå, og da jeg skrev inn "md tmp" og

"copy c:\windows\system32\config\system c:\windows\tmp\system.bak" gikk alt bra, men på "copy c:\windows\system32\config\software c:\windows\tmp\software.bak" så får jeg Data error: cyclic redundancy check 0 files copied.

Hva skal jeg gjøre? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...