Gå til innhold

Beste redigerings-program for skoleprosjekter ol?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har lenge brukt pinacle studio, men er misfornøyd pga. mange bugs. (F.eks hvis jeg legger på en litt "avansert" overgang, blir det bare svart i filmen der overgangen skulle ha vert.)

Jeg er litt grønn på andre gode programmer der ute, så om noen kunne hjelpe meg hadde det vert helt supert :)

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg brukte Pinnacle Studio, men på grunn av utallige problemer satset jeg på Magix Movie Edit Pro, og har vært bare fornøyd siden. Programmet er meget rimelig, har et hav av muligheter, setter små krav til Pc, og har vist seg svært stabilt. Kan anbefales!

Lenke til kommentar

Jeg har bestillt Magix Movie Edit Pro 11. Hørte først på Expert, men der har de sluttet å selge Magix. Clas Ohlsson hadde noen Magix-produkter, men ikke denne utgaven. På nettet fant jeg heller ingen som hadde på lager. Det endte med at jeg bestillte på ybs.no til kr.778 for snart en måned siden, men har ennå ikke fått det. Var innom nettsiden deres, og så at de hadde satt opp prisen til over 1200,-. Eneste alternativet jeg har funnet, :dontgetit: er å bestille direkte fra Magix til 999,-NOK Noen som vet noen enklere måte å få tak i det programmet på?

Lenke til kommentar

Hei

Jeg har brukt Pure Motion Edit Studio lenge, og har i det siste testet ut Premiere Elements 3. Ville gått for Premiere Elements 3 hvis jeg var deg.

Det er et program som er rimelig avansert, lett å forstå, laster in HDV, komplett program med dvd-laging inkludert og har milioner av brukere. dvs at det finnes mange som kan gi deg tips hvis problemer oppstår. Support fra Adobe derimot kan du bare glemme.

Edit studio har et knall bra support forum hvor du får svar på timen(også fra de som har laget programmet), det støtter derimot ikke hdv(foreløpig) og dvd-laging er ikke inkludert i programmet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Til 2Olav:

Det har vært leveringsproblemer med Magix Movie EP 11 Plus en tid, men programmet skal være hos Boston.no, importøren, i morgen 10. okt, og bør være tilgjengelig om få dager. Vi har bestilt flere eksemplarer, da vi har en studiegruppe rundt programmet. Prisen skal være snaut tusen kr. for Plus-versjonen, ca det halve for den andre utgaven. Her får en virkelig mye for pengene, mener jeg.----------- Enhver seriøs forhandler bør kunne skaffe programmet, i alle fall når de får beskjed om hvem som er importør.

Lenke til kommentar

Da får jeg vel programmet snart. Har lest en del gode anmeldelser om Magix-programmet, spesiellt på utenlandske sider. Virker som at det her i Norge er det bare Pinacle og delvis Adobe som har monopol på redigeringsprogram. Er ikke akkurat mye valgfrihet. :thumbdown: Rart at ikke nettbutikkene i det minste har større utvalg? De bør skjerpe seg. Burde ikke koste dem mye å tilby andre program. De trenger ikke å ha dem på lager engang. :no:

Lenke til kommentar

Jeg har også vurdert å kjøpe Magix Movie Edit Pro Plus siden alle er så fornøyd med det, men synes det er sløvt at man ikke kan kjøpe en nedlastbar versjon, kun en boks. Man kan ikke engang laste ned trial av versjon 11, kun av versjon 10. Men jeg bruker stort sett Pure Motion Edit Studio som jeg er meget fornøyd med, og som har alt jeg trenger for redigering av video.

Lenke til kommentar
Til 2Olav:

Det har vært leveringsproblemer med Magix Movie EP 11 Plus en tid, men programmet skal være hos Boston.no, importøren, i morgen 10. okt, og bør være tilgjengelig om få dager. Vi har bestilt flere eksemplarer, da vi har en studiegruppe rundt programmet. Prisen skal være snaut tusen kr. for Plus-versjonen, ca det halve for den andre utgaven. Her får en virkelig mye for pengene, mener jeg.----------- Enhver seriøs forhandler bør kunne skaffe programmet, i alle fall når de får beskjed om hvem som er importør.

Du hadde helt rett. Programmet kom i posten den 12. Har prøvd det litt i helgen. Massevis av muligheter og effekter. Har fungert uten problemer. Tar nok litt tid før jeg får satt meg skikkelig inn i det. Kom på snaut kr. 900,- inkl. frakt. De kunne jo ikke gå tilbake på prisen de først hadde satt. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Mye smak og behag i dette med valg av redigeringsprogram. Men jeg har gått fra Pinnacle til Adobe Premiere Elements 3. Konklusjonen min er at jeg ikke går tilbake til Pinnacle. Adobe er litt mindre brukervenlig, men når du først er kommet over den første tiden med prøving og feiling, så er programmet topp.

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Sony Vegas er nok klart det beste hvis man kun skal redigere små prosjekter etc. Hvis du er mer proff og vil lage skikkelige filmer, bør du bruke Final Cut.

Final Cut Pro har vel en meget stor begrensning, nemlig at den kun kan brukes på Mac, og folk flest har som kjent PC. Dessuten var det ikke snakk om en proff, men en skoleelev, og endelig er det ikke redigeringsprogrammet som avgjør om man lager skikkelige filmer, men skuespillerprestasjoner, manus, lyssetting, musikkvalg etc. etc. Redigeringsprogrammer er det aller minst viktige her.

Lenke til kommentar
Sony Vegas er nok klart det beste hvis man kun skal redigere små prosjekter etc. Hvis du er mer proff og vil lage skikkelige filmer, bør du bruke Final Cut.

Final Cut Pro har vel en meget stor begrensning, nemlig at den kun kan brukes på Mac, og folk flest har som kjent PC. Dessuten var det ikke snakk om en proff, men en skoleelev, og endelig er det ikke redigeringsprogrammet som avgjør om man lager skikkelige filmer, men skuespillerprestasjoner, manus, lyssetting, musikkvalg etc. etc. Redigeringsprogrammer er det aller minst viktige her.

Men det vil ikke si det ikke er viktig for det :) .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...