sigher Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Hei! Hvor er det mulig å kjøpe kortnummer f.eks. hvis folk sender meldingen SMSKONK til 1881 så kommer de til meg og blir belastet x kroner? Regner med Telenor eller Netcom har noen slik tjeneste - men vet ikke helt hva dette kalles og hvor jeg kan få tak i ett billig slikt abbonement til et privat prosjekt. Noen forslag? Kan ikke bruke vanlig mobilnummer - da det ikke er mulig å ta ekstra betalt for dette fra den som sender meg SMS. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Privat prosjekt funker nok ikke. Så og si alle som leverer slike tjenester krever at man har org. nr. De få 1-2 stk. som ikke gjør det, stikker av med hele fortjenesten uansett. Å ha eget nummer slik koster i tillegg en helt syk fast-avgift i mnd. Billigere om du bare skal ha et kodeord, ikke eget nummer, men man skal ha svært mange kunder som benytter seg av det før man ikke går i minus. Noe "billig" slik du skriver finnes ikke. Det billigste jeg har funnet som er åpen for privatmarkedet er infoplus.no. Fastavgift på 39 kr mnd, støtter kun statisk tekst eller passord, (med andre ord ikke generert tekst eller data slik som ringetoner, e.l) og du får en svært liten andel av fortjenesten. F. eks. en melding som koster sluttbruker 30 kr får du kr 11.78 for. En avtale hos netcom på cpa-total koster kr 100 000 i oppstart og 3000 i månedsavgift. Kort oppsumert kan man si at med mindre man faktisk satser på å tjene penger på noe slikt som firma, blir det uansett ikke lønnsomt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå