StefanP Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Hei! Jeg er litt i tvil om hvilket kort jeg skal velge. Jeg har TV gjennom lyse og har da en boks ved min TV som tar inn signalene. Den har Video, S-Video og scart utgang. Jeg er ikke sikker på om den er digital eller analog, og jeg har hørt at enkelte kort ikke tar i mot digitale signaler. Men hva vet jeg? Jeg kjører Mediacenter edition av XP og bruker mediaportal. I grunn vil jeg bare kunne kjøre TV gjennom mediaportal og gjerne bruke pauseknapp på live sendinger eller å ta opp et program. Jeg hater egentlig hele Lysenettet da man må ha flere slike bokser hvis man skal kunne ta inn ett program man vil se samtidig som man tar opp et annet. Men det er vel gjerne slik for andre leverandørers utstyr også? Eller kan man stappe inn nettverkskabelen som går inn i lyseboksen inn i PC-en på noen av disse kortene? Stefan Pettersen Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Har du en vanlig lysedekoder så kjøper du et Hauppauge PVR150 MCE. Dekoderen styres da av IR blastere. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Hauppauges 150 duger hvis det ikke gjør noe at bildet blir kornete og ganske dårlig, spesielt på flatskjerm. Skal du gå for det som anbefales, så er det Hauppauges 1300-kort som er best i forhold til prisen. Og dette er et såkalt hybridkort som tar både analoge og digitale sendinger. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Det trenger ikke å bli kornete. Synes selv at kvaliteten (med litt tweaks og rette codecs) er bra, men sliter med litt motion-blur. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 (endret) Jeg får meg snart lyse-TV (fra EB). Jeg planlegger å la dekodertingen sende ut til TV i HD med HDMI og til PCens videokort i SD over Komponent. Har tenkt å bruke SweetSpot som videokort. I første omgang tar jeg opp lyden med integrert lydkort, seinere kan jeg fikse et bedre et med digital I/O så jeg sender lyden over S/PDIF til lydkortet og videre til en forsterker hvor den konverteres til analog. Med andre ord: ser på det på TVen og tar opp med PC-en. Så vidt jeg vet så er faktisk fjernkontrollen til Motorola 1910 (TV-dekoderen, den svarte nye) en multikontroll som kan styre PC-en også? Hvis ikke får jeg kjøpe en alt-i-ett-kontroll også. Endret 9. oktober 2007 av G.G. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå