Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC-en starter ikke pga skjermkortet, tror jeg

Anbefalte innlegg

Denne PC-en var Kompletts april-tilbud, og den fungerte fint helt fram til noen uker siden. Power-switchen fikk bare diverse leds til å blinke og viftene til å stønne litt, før de gikk tilbake i dvalen sin. Det virker nesten som om det ikke er nok strøm til å dra igang alle greiene.

En ting som styrker teorien om strømmangel er at når jeg tar ut skjermkortet, starter PC-en uten større problemer enn et par pip. Viftene går og harddisken durer, men jeg kan jo ikke si det 100% før jeg har et skjermbilde.

Ja, jeg har kobla fra alt dilldall som ikke er nødvendig som f.eks. usb og kortleser.

Ja, jeg har testa med en tilsvarende PSU uten større hell (har ikke mer enn 400W)

Nei, maskina starter ikke selv om jeg kobler fra HD og DVD-rom.

Nei, jeg har ikke mulighet til å teste skjermkortet på en annen PC da ingen av dem har PCI-ekspress. Har heller ingen andre PCI-E skjermkort som passer til HK.

Problemet som jeg kan se det er enten et skjermkort som plutselig har begynt å suge sinnsyke mengder strøm, eller at begge mine 400W PSUer ikke lenger yter sitt beste (høres ikke sannsynlig ut). Mulig skjermkortet er defekt også da..

Her er det jeg har å rutte med:

PSU: NorthQ 4775 400W

HK: ECS NFORCE4-A939

CPU: AMD Athlon 64 3800+ 2.4GHz

RAM: Corsair Value S PC3200 1g

GPU: Gainward GeForce 7600GT 256MB 1.2ns DDR3

Nesten stygt å si men, håper noen andre har hatt lignende problem! Tar gjerne imot tips om hvordan jeg kan teste komponentene mine

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...