Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Vista stopper under oppstart

Anbefalte innlegg

Har et lite problem her. Enkelte ganger stopper Vista å lade under oppstart.

Det som skjer under oppstart er den henger den seg.

Eneste måten å løse problemet er å skru av strømmen bak og skru den på igjen.

Altså uansett hvor mange ganger jeg restarter uten å skru av strømmen bak så henger den seg under oppstarten. Jeg må skru av strømmen så skru den på igjen og da virker det kanskje 5-10 ganger før det samme skjer igjen

Her er hva jeg har prøvd så langt:

1. Kjørt oppstart med bare nødvendige drivere (safe mode) - Kommer inn selv om den henger seg med vanlig oppstart.

2. Installert Vista på nytt, samme problem.

3. Installert siste Bios drivere, samme problem.

4. Load default i Bios, startet opp Vista og samme problem.

Så hva kan det være at jeg MÅ skru av strømmen når den først henger seg? Det hjelper ikke bare skru av strømmen foran, jeg må skru av strømmen bak (knappen som er på PSU) ellers vil den bare fortsette og henge seg under loading.

Virker som et eller annnet må nullstille seg.

Kan legge til at når den henger seg under oppstart, skrur av og på strømbryteren bak og starter opp så laster den inn som vanlig. Like før du kommer inn så blir skjermen sort kanskje 10 sekunder så kommer den inn i Vista. Det skjer kun første gang etter jeg har skrudd av strømmen og ikke ellers.

Siden jeg kommer inn i Vista om jeg starter safe mode når den først henger seg, så antar jeg at det er driver problemer.

Men det som er rart er den kommer altså inn under vanlig oppstart om jeg altså skrur av strømmen helt.

Endret av VistaGames
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...