Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Sinnsykt FPS-stup etter oppgradering.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bruker hovedkortet drivere?

9598482[/snapback]

Ja! Eller rette seagt chipsettet som er "hjertet" av hovedkortet trenger drivere. uten disse vil maskinen generellt sett være mye mye tregere på så og si alt den gjør, og det er nesten like fatalt som å ikke ha isntallert skjermkort drivere.

Manglende skjermkort drivere og chipset drivere er de to største årsakene for unormalt lav hastighet blandt uerfarne brukere, og det at problemet oppstod rett etter en reinstall indikerer også at dette er meget mulig problemet.

-Stigma

Lenke til kommentar

En venn av meg var over, og hjalp meg litt. Vi kjørte den nyeste 3DMark, og jeg fikk 7478 "poeng". Den viktigste oppdagelsen var at hver gang programmet kjørte en grafikktest, lå FPS'en min stort sett på rundt 20-30. Men når den kjørte CPU-testene, lå FPS'en min latterlig lavt nede. Konstant helt nede på 0-1!

Det er altså sannsynligvis CPU'en min som sliter, og det noe helt hemningsløst.

Endret av St1gar
Lenke til kommentar
En venn av meg var over, og hjalp meg litt. Vi kjørte den nyeste 3DMark, og jeg fikk 7478 "poeng". Den viktigste oppdagelsen var at hver gang programmet kjørte en grafikktest, lå FPS'en min stort sett på rundt 30. Men når den kjørte CPU-testene, lå FPS'en min latterlig lavt nede. På et tidspunkt var den helt nede på 1!

9603575[/snapback]

Hvis det er 3dmark 06 du bruker,er det helt normalt å se slike tall i cpu scoore

Lenke til kommentar
En venn av meg var over, og hjalp meg litt. Vi kjørte den nyeste 3DMark, og jeg fikk 7478 "poeng". Den viktigste oppdagelsen var at hver gang programmet kjørte en grafikktest, lå FPS'en min stort sett på rundt 30. Men når den kjørte CPU-testene, lå FPS'en min latterlig lavt nede. På et tidspunkt var den helt nede på 1!

9603575[/snapback]

Det er fullstendig normale tall å ha i CPU testen. CPU testene i 3dmark lar både ALL grafikken behandles av CPU, plus at det tonnevis med AI (og fysikk også muligens) i testen. Det er med andre ord en beivsst overload og skal ikke ha noe god framerate, bare måle ytelsen opp mot noe. 1-3FPS betyr ikke at CPU sliter.

-Stigma

Lenke til kommentar
liten strømforsyning? 8800-kortene til nvidia er ganske gla i masse spenning...

9598510[/snapback]

Eh, nå roter du fælt. Spenningen er lik på alle strømforsyninger, dvs, 3.3v, 5v og 12v. Men strømmen(A) er ulik alt etter hvor kraftig den er. PC-en blir ustabil om strømforsyningen er for liten. Den vil ikke gå tregere...enten har man for lite eller nok ampere. Holder også en knapp med de fleste her inne på at det er manglende drivere til hk, eller skjermkort. Men antall poeng i 3dmark er jo ganske normalt for et 8800gts.

Lenke til kommentar

7950GX2 trekker mer strøm enn 8800GTS så det er nokk ikke strømforsyninga... har du avinstallert de gamle driverne oginstallert de nye?

de to grafikkortene er veldig forskjellig så vis du ikke har avinstallert de gamle driverne så kan det bli totalt driverkrash, nå vet ikke jeg om de gamle driverne blir avinstallert automatisk eller ikke da... vis det var command and conquer generals du sleit med og du får 7000 i 3D mark så er det nok ikke grafikkortet men noe anna, er det kun C&C du har problem med eller ar det alle spill? noen spill takle ikke hardware forandring så det kan hende du må slette profila di på Generals dv. slette generals mappa i mine Dokumenter eller reinstallere hele greia...

Lenke til kommentar

Hva disse driver'ne jeg ble linket til av Snippsat angår; så kom en venn av meg fram til at jeg i og for seg ikke trenger dem, av grunner jeg ikke skjønte en dritt av. Uansett ba han meg legge til at jeg har eget lydkort, og at det altså ikke er en del av hovedkortet. Denne informasjonen skulle visst hjelpe dere på en eller annen måte. :hrm:

Uansett; jeg kjørte et annet program som het "PC Wizard 2007", som var en slags benchmarking greie slik som 3DMark og alt det der. Den skulle visst være litt mer behjelpelig. Dere har kanskje kjennskap til den?

Jeg lette meg fram til en funksjon som jeg forsto det som at gav en global test av systemet mitt. Den kom fram til følgende: (Se vedlegg.)

Jeg vet ikke om det sier dere noe?

Nuvel, Jeg vil gjerne repetere spørsmålet mitt: Er det på noen måte mer eller mindre meningen at det nye kortet som visstnok er en del kraftigere skulle kunne prestere dårligere enn det forrige? Og er vet virkelig "normalt" på 3DMark å aldri få mer enn 0 FPS på CPU-testen? Det var altså null!

Så... ja. Det var vel det. Håper dette gir litt mening.

Forresten, unskyld at jeg double-postet, men jeg var ikke sikker på at dette ville bli lagt merke til hvis jeg bare redigerte den gamle posten min. :(

post-106165-1191235163_thumb.jpg

post-106165-1191235198_thumb.jpg

Endret av St1gar
Lenke til kommentar

Du installer og følger det jeg skriver.

Dere kan godt holde på og ta benchmark og surre,

men jeg regner med at du vil ha det iorden.

Innstallere et lydkort er greit.

Du trenger fortsatt V6.66 for xp(driver for hovedkort)

Da kan du la være og innstalere denne V5.10.0.5870(lydriver)

Da blir det egen driver for lydkortet.

Når det er gjort kan jeg gi noen råd om hvordan

man teste om alt av hardware er ok.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar
LOL! Ikke f...?! :!:

9611259[/snapback]

Hehe, redd for det gitt! ;-)

Bare å komme seg i butikken igjen å få handla en Ultra eller en GTX. Så skal du nok se det blir rev i seila. :D

Endret av kull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...