Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Sinnsykt FPS-stup etter oppgradering.

Anbefalte innlegg

Dette gjør meg gal.

For omtrent en og en halv uke siden, Ble PC-en min fullstendig ubrukelig. Skjermen ville bli full av graffikkfeil av ymse slag etter en kort stund, og maskinen ville snart kræsje fullstending.

Etter å ha tatt maskinen med til en reparatør-fyr, kom vi fram til at skjermkortet, (En Nvidia GeForce 7950 GX2), hadde blitt permanent skadet av støv. Dette forundret meg overhodet ikke. Han satte inn et annet kort, og maskinen viste bilder perfekt da.

Så jeg kjøpte et nytt skjermkort till rundt 2500-3000 kroner - en Nvidia GeForce 8800 GTS - da jeg tenkte jeg rett og slett kunne oppgradere i samme slengen.

Etter å ha reformatert maskinen, lastet ned drivere med noe problemer og installert et spill på nytt, gikk ting lukt til helvete for full musikk.

Jeg installerte Command & Conquer 3; et spill som aldri har krevd så vannvittig mye i og for seg, som før - altså med 7950 GX2-kortet mens det enda fungerte - fint hadde kjørt med alt på fullt, skjelden med FPS lavere enn 25 på det aller verste; vanligvis kjørte den på ca. 30+/-. var dævelskapen på circa 15+/-, og det manglet noe lyd! Jeg fant eventuelt ut at mangelen på enkelte lyder - slik som stemmer til alle enhetene i spillet og denslags - kunne fikses med at jeg kjørte dxdiag og satte ned "Lydakselerasjonsnivået" (Hva nå enn det er.), men selv da var FPS'en rett og slett uakseptabelt og meningsløst lav. :nei:

Jeg trodde (håpet) kanskje det bare var selve spillet som ikke var helt med på notene når det gjaldt 8800-serien eller noe i den dur, men når jeg senere installerte en ti-dagers Trial til World in Conflict, ble jeg ytterligere frustrert. På demoen jeg hadde hatt på maskinen før reformateringen, ville jeg kunne kjøre alt på fullt med ca. 28-30 FPS. Nå hadde det stupt ned til 7-5! :ohmy:

Hva i svarte?!

Jeg *tror* jeg har de nyeste driverne til kortet. Nvidias nettside hadde forandret litt på hvordan man lastet ned drivere siden sist av en eller annet grunn, så jeg ble aldri helt sikker på om jeg hadde de nyeste driverne til 8800, og aldri helt sikker på om jeg hadde "International"-versionen, og slikt som det. Fantastisk. :roll:

Så... hva skjer? Vær så snill å hjelp meg. Dette gir null mening.

Endret av St1gar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha reformatert maskinen, lastet ned drivere med noe problemer og installert et spill på nytt, gikk ting lukt til helvete for full musikk.

Jeg *tror* jeg har de nyeste driverne til kortet. Nvidias nettside hadde forandret litt på hvordan man lastet ned drivere siden sist av en eller annet grunn, så jeg ble aldri helt sikker på om jeg hadde de nyeste driverne til 8800, og aldri helt sikker på om jeg hadde "International"-versionen, og slikt som det. Fantastisk. :roll:

Så... hva skjer? Ver så snill å hjelp meg. Dette gir null mening.

9598403[/snapback]

Ut fra det du skriver ser jeg umiddelbart et problem.

Ingen installasjon av skjermkortdrivere, kun lastet de ned.

Var ingen problemer med nedlastinga heller.

Var bare og velge fra menyen og klikke "search" for deretter akseptere villkårene og laste ned.

Har du gjort dette for deretter å innstalere driveren ja da kan du ha et problem.'

Men en annen viktig ting er å installere HK driverne, uten dem kan du få mange artige problem med spill og andre programmer for driverne windows opererer med er universaldrivere for at maskina skal fungere i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Aah. Takker. Neste dumme spørsmål: Er det noe sted å se navnet på hovedkortet?

Og sist, men ikke minst: Hvordan definerer du "strømforsyning"? Hva skal jeg egentlig kjøpe, her? Et slags digert støbsel, eller noe...? :ermm:

Endret av St1gar
Lenke til kommentar
Aah. Takker. Neste dumme spørsmål: Er det noe sted å se navnet på hovedkortet?

Og sist, men ikke minst: Hvordan definerer du "strømforsyning"? Hva skal jeg egentlig kjøpe, her? Et slags digert støbsel, eller noe...?  :ermm:

9598994[/snapback]

Strømforsyningen er det du plugger kontakten i bak på PC-en. Det er ikke sikkert du trenger ny... Sjekk hvilken du har (se hva som står på den).

Det kan stå i Systeminformasjon hvilket hovedkort du har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...