kimenge Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 (endret) Hei Har kjøpt en bærbar pc med AMD Turion 64 X2 TL64 cpu. Lurer bare på ytelsesmessig hvilke av intels core2duo prossesor kan denne sammenlignes med når det gjelder ytelse? Takker for svar Endret 29. september 2007 av kimenge Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Her er TL52 og TL56 sammenlignet med C2D prosessorer (alle disse er for bærbare, as in mobile prosessorer). TL 64 er nok bedre enn en TL56, men trenden kommer uansett ganske klart fram. http://www23.tomshardware.com/cpu_mobile.h...2=704&chart=268 Lenke til kommentar
kimenge Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 Hei Takk for svar. Ja, har vært inne og sett på den. men fant ikke noe på TL64. Eneste jeg har funnet er denne http://www.amd.com/gb-uk/Processors/Produc...9_13911,00.html Skulle likt og vist hvor godt TL64 yter i forhold til intel sine core2duo cpuer. Her er TL52 og TL56 sammenlignet med C2D prosessorer (alle disse er for bærbare, as in mobile prosessorer). TL 64 er nok bedre enn en TL56, men trenden kommer uansett ganske klart fram. http://www23.tomshardware.com/cpu_mobile.h...2=704&chart=268 9601572[/snapback] Lenke til kommentar
Revox Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Her er TL52 og TL56 sammenlignet med C2D prosessorer (alle disse er for bærbare, as in mobile prosessorer). TL 64 er nok bedre enn en TL56, men trenden kommer uansett ganske klart fram. http://www23.tomshardware.com/cpu_mobile.h...4&chart=268 Hos tomshardware yter jo alltid en AMD prosessor dårlig iforhold til Intel. Dessuten er det jo ikke akkurat noe nytt at Intel yter bedre i encoding og kontor applikasjoner. Endret 11. oktober 2007 av Revox Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Du kan kikke på denne testen som sammenligner Turion og core2duo for mobile plattformer. Lenke til kommentar
Revox Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Intel er generellt bedre med andre ord utenom i spill. Prosessoren yter bedre men som et system vil som regel AMD alltid komme med en bedre grafikk løsning da de ikke kan bruke Intel sine lavtytende. Lenke til kommentar
mar Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Intel er generellt bedre med andre ord utenom i spill. Prosessoren yter bedre men som et system vil som regel AMD alltid komme med en bedre grafikk løsning da de ikke kan bruke Intel sine lavtytende. Ehh? Så alle de bærbaremaskinene med Intel Core2 og Nvidia/ATI skjermkort jeg har sett har bare vært synsbedrag? Dette var vel det merkligste argumentet jeg har hørt på lenge. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Det finns bærbare med dedikerte mobile kort. men ellers er alle integrert i hovedkort ... Lenke til kommentar
Revox Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Ehh? Så alle de bærbaremaskinene med Intel Core2 og Nvidia/ATI skjermkort jeg har sett har bare vært synsbedrag? Dette var vel det merkligste argumentet jeg har hørt på lenge. Det snakkes om intregrerte skjermkort her og ikke dedikerte. Les testen først kanskje? Lenke til kommentar
mar Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Det snakkes om intregrerte skjermkort her og ikke dedikerte. Les testen først kanskje? HeiHar kjøpt en bærbar pc med AMD Turion 64 X2 TL64 cpu. Lurer bare på ytelsesmessig hvilke av intels core2duo prossesor kan denne sammenlignes med når det gjelder ytelse? Takker for svar Dumme meg som ikke så at trådstarter spurte om AMD maskiner var bedre egnet til spill en Intel maskiner med integrert grafikk. Som vi alle ser over går jo dette klart frem og det trådstarter skriver. Bare sånn at jeg har forstått deg riktig: Du mener at Intel maskiner som regel er dårligere til spilling siden det er mulig å kjøpe Intel baserte bærbare med dårlige skjermkort? Så på de forskjellige bæbare Asus maskinene som komplett har og de fleste Intel maskinene kom med ATI eller Nvidia grafikkløsninger. Dersom det var mulig å få en bærbare TL64 med et gammelt S3 kort så ville du anbefalt Intel til spilling? Integrert grafikk fra Intel er ofte dårlige enn integrert grafikk fra andre produsenter, men det var vel ikke det denne tråden handlet om? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 For å svare på trådstarters spørsmål. I og med at TL66 yter dårligere enn T7300 yter nok TL64 i området til T7100. Lenke til kommentar
Revox Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) edit Endret 16. oktober 2007 av Revox Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 For å svare på trådstarters spørsmål. I og med at TL66 yter dårligere enn T7300 yter nok TL64 i området til T7100. Hvilken TL vil yte som T5500? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå