Tom_71 Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 (endret) Jeg er i stort behov for en ny pc, noe jeg har vært lenge. P.g.a begrenset budsjett kan jeg maks bruke 10.000,- Det jeg er på jakt etter er en maskin som spiller aller dagens spill, samt at denne skal ha gode muligheter for å oppgraderes om en stund. Med et budsjett på 10.000,- så er jeg nødt til å være selektiv når det gjelder komponenter. Jeg tittet litt på Komplett sitt september oppsett Komplett sin september kampanje fjernet skjermen da de jeg har holder en stund til. Prisen havnet da på 8.615,- noe jeg anser som en god pris på dette oppsettet. Men er det noe annet jeg burde endret på, f.eks hovedkort, minne, strømforsyning og i såfall hvorfor. Hva vil denne endringen bety for maskinen av ytelse, fremtidige muligheter. Som sagt så ønsker jeg en maskin som jeg kan bygge ut på sikt, kanskje et bedre skjermkort til sommeren eller mere minne++ Det som dermed blir viktig er at komponenten som burde byttes er billige, men at de fungerer bra til dagens spill. Når det gjelder tidspunkt til å bytte komponenter så ser jeg for meg at jeg gjør de første endringen til sommeren og oppgradere så maskinen etter hvert som behovet er der. På forhånd, takk for all hjelp Endret 29. september 2007 av Tom_71 Lenke til kommentar
kozzo Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 du kan vel kjøpe 620 watt strømforsyningen som er på lista, den er veldig bra og 620 holder i en lang stund fremover. Lenke til kommentar
Tom_71 Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 God ide. Men hva med hovedkortet, holder det eller burde jeg byttet det ut? Lenke til kommentar
kenzzz Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Hovedkortet er ikke så bra, bytt det heller ut med Asus P5N-E SLI, koster 277,- mer, da har du kvalitet. Lenke til kommentar
Tom_71 Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 Da har jeg gjort de endringene som er foreslått her. Var litt skeptisk til hovedkortet da det ble kommentert at en måtte gjøre en del innstillinger selv i biosen, men alltid artig å lære noe nytt Strømkabel PC m/Jord 2m Nero 7 OEM 1i Programvare OEM CyberLink DVD Suite 5, 6Channel, OEM CD, Norman IC,1 år lisens, Virus Control, Musmatte Blå 4/6mm Støtsikker PC-eske SoftThinks Installasjons og recovery Cooler Master Centurion 534, Sort, Corsair Powersupply 620W, 120mm Vifte, Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATX, Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB PC5400 Seagate Barracuda 7200.10 500GB SATA2 XFX GeForce 8800GTS 500M 320MB GDDR3, USB2 multikortleser 3.5" sort, LG DVD-brenner GSA-H44N IDE Black OEM MS COA Label Windows MS Win Vista Home Premium Norsk MS MANUALS Win Vista Home Premium MS ROYALTY Vista Home Premium Garanti 3 år - Sende inn Support Komplett.no - Komplett sin Er det noe annet jeg burde endret på? Jeg prøvde å lagre handlelisten men hver gang jeg velger "lagre merkede linjer" får jeg opp feilmeldingen Handlelisten er tom. Legg først varer i handlevognen. Deretter kan du legge varene i handlevognen over i handlelisten. Lenke til kommentar
CapN Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Kjøp Corsair Twin2x 6400 isteden, ekke mye prisforksjell.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå