JayCamino Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Jeg har et problem her hjemme. Vi har 4 pc'r. 1-2-3 bruker tp, 4 bruker trådløst. Pc 1 er problemet. Hvis pc 2-3-4 står på, da er det ingen problemer, men så fort PC 1 slåes på, så mister 4 nettverket, og får ikke nett før den slåes av igjen. Det problemet skjer kun med Pc 4. 2 og 3 merker ingenting av dette. noen som vet hva dette problemet kan være? Vi har bredbånd fra Ventelo, og bruker en Netgear router. Jeg har gått inn og sett om det er no Wlan innstillinger som er klikk, men har ikke sett noe. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Tull med IP-er? Har noen av de fast IP eller tildeles den med DHCP fra routeren? Lenke til kommentar
JayCamino Skrevet 29. september 2007 Forfatter Del Skrevet 29. september 2007 Tull med IP-er?Har noen av de fast IP eller tildeles den med DHCP fra routeren? 9598232[/snapback] Har satt på at det skal mottas automatisk. Hmm. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Og routeren er ikke satt opp til og kun dele ut 3 IP-er? Om så var skulle man uansett ikke oppleve at kun den samme maskinen alltid kom online på bekostning av den andre. Har du forbindelse med routeren på den som faller ut? Eller mister den nettverkslinken? Lenke til kommentar
JayCamino Skrevet 29. september 2007 Forfatter Del Skrevet 29. september 2007 Og routeren er ikke satt opp til og kun dele ut 3 IP-er?Om så var skulle man uansett ikke oppleve at kun den samme maskinen alltid kom online på bekostning av den andre. Har du forbindelse med routeren på den som faller ut? Eller mister den nettverkslinken? 9598301[/snapback] Har ikke funnet noe på routeren som sier at bare så og så mange skal få ip. Den hender vi finner nettverket, men får ikke koblet til. Og hvis vi får koblet til, så blir det borte igjen med en gang. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Nyeste firmware på routeren? Sjekk at det ikke er samme MAC-adresse på disse to maskinene, det skal ikke gå ann men det har hendt før. Lenke til kommentar
JayCamino Skrevet 29. september 2007 Forfatter Del Skrevet 29. september 2007 Nyeste firmware på routeren?Sjekk at det ikke er samme MAC-adresse på disse to maskinene, det skal ikke gå ann men det har hendt før. 9598327[/snapback] skjønner ikke helt hva firmware er.. men skal sjekke mac-adresse. hva skal jeg gjøre med firmware? oppgradere router lzzm? Lenke til kommentar
Vannpistol Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Ville absolutt ha forsøkt å oppgradere firmware på routeren . Firmware er programvaren som kjøres på selve routeren. Lenke til kommentar
JayCamino Skrevet 29. september 2007 Forfatter Del Skrevet 29. september 2007 Ville absolutt ha forsøkt å oppgradere firmware på routeren . Firmware er programvaren som kjøres på selve routeren. 9598442[/snapback] mkey.. prøve det da.. det jeg trenger finner jeg sikkert på hjemmesiden? Lenke til kommentar
JayCamino Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Har oppdatert firmware, og det ser ikke ut som at det hjalp så veldig.. Kan det være et eller anna på den ene PC-en som gjør det eller? Spyware eller no? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå