pologutt Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Ser at Telenor har lansert et nytt abonnement, FriHet. Men hva i all verden er forskjellen mellom dette abonnementet og Djuice Zero? De ser jo prikk like ut, bortsett fra navnet... Lenke til kommentar
rodell Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Ser at Telenor har lansert et nytt abonnement, FriHet. Men hva i all verden er forskjellen mellom dette abonnementet og Djuice Zero? De ser jo prikk like ut, bortsett fra navnet... 9598139[/snapback] FriHet har 20 minutter inkludert i måneden. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Eneste forskjell er vel at Djuice Zero er rettet mot ungdom mens Frihet mot alle andre. Kan hende FriHet gir bedre rabatt ved 12 mnd binding enn Zero for øyeblikket også. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 FriHet har 20 minutter inkludert i måneden. 9598234[/snapback] Feil, du tenker på FriFiks som er et annet abonnement. Lenke til kommentar
rodell Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 FriHet har 20 minutter inkludert i måneden. 9598234[/snapback] Feil, du tenker på FriFiks som er et annet abonnement. 9598251[/snapback] I går, når du klikket på "øvrige priser" stod det at abb inneholdt 20 gratis minutter.. Det er fjernet i dag ser jeg.. Lenke til kommentar
HaraldCL Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Hvis du binder deg, så blir månedsprisen 199, ikke 99 som med Zero. Regner med at subsidien blir som på Superminutt, kanskje litt høyere. Skal ikke se bort ifra at Telenor nå kommer til å fase ut Superminutt. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Hvis du binder deg, så blir månedsprisen 199, ikke 99 som med Zero. Regner med at subsidien blir som på Superminutt, kanskje litt høyere. Skal ikke se bort ifra at Telenor nå kommer til å fase ut Superminutt. 9599618[/snapback] Det er feil, med Zero blir månedsprisen 198 hvis du binder deg i 12 mnd. Dette står det klart under informasjonen om Djuice Zero; Dersom du ringer, sender meldinger eller bruker andre tjenester for mindre enn 99 kroner en måned vil fakturaen din allikevel bli på minimum 99 kroner. Beløpet inkluderer ikke den faste månedsprisen på ditt abonnement dersom du har inngått en 12 måneders avtale. Dette betyr at i avtaleperioden vil fakturaen din bli på minimum 198 kroner per måned. Syntes de formulerer seg dårlig på infosidene om Djuice Zero og Telenor FriHet hvis du som kunde skal prøve å sammenligne; "Ønsker du å kjøpe djuice zero sammen med en mobiltelefon med 12 måneders avtale er månedsprisen kun 99 kroner i avtaleperioden. Etter dette reduseres månedsprisen til 0 kroner inntil du ønsker å inngå en ny avtale." Ønsker du å kjøpe FriHet sammen med en mobiltelefon med 12-måneders avtale er månedsprisen kun 199 kroner i avtaleperioden. Etter dette reduseres månedsprisen til 0 kroner inntil du ønsker å inngå en ny avtale. Lenke til kommentar
HaraldCL Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 to-mah-to, to-may-to Men jeg skjønner hva du mener. Poenget er at fastleddet i en subsidiering med Frihet er 199, og dette teller ikke mot minstefaktureringen, kontra 99 for Zero som ikke teller mot minstefaktureringen. I tillegg har jeg ikke sett noe om e-faktura på Frihet, men regner med at det er et vilkår. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 (endret) to-mah-to, to-may-to Men jeg skjønner hva du mener. Poenget er at fastleddet i en subsidiering med Frihet er 199, og dette teller ikke mot minstefaktureringen, kontra 99 for Zero som ikke teller mot minstefaktureringen. I tillegg har jeg ikke sett noe om e-faktura på Frihet, men regner med at det er et vilkår. 9602277[/snapback] Det er sant, jeg ble for opphengt i å lese om Djuice Zero at jeg ikke leste ferdig om FriHet før jeg postet. Uansett rotete av Telenor etter mitt skjønn. Og godt observert, er visst litt trøtt denne lørdagskvelden. Poenget ditt kommer klart frem på infosiden til FriHet; Dersom du ringer, sender meldinger eller bruker andre tjenester for mindre enn 99 kroner en måned, vil fakturaen din likevel bli på minimum 99 kroner. Beløpet inkluderer ikke den faste månedsprisen på ditt abonnement dersom du har inngått en 12 måneders avtale. Dette betyr at i avtaleperioden vil fakturaen din bli på minimum 298 kroner per måned. Endret 29. september 2007 av escobar Lenke til kommentar
HaraldCL Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Tror telenor ikke er så klar de kan være. De første ukene Zero var ute, var det jo mange forhandlere som ikke hadde fått god nok innføring i hvordan abonnementet fungerte. Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 29. september 2007 Forfatter Del Skrevet 29. september 2007 to-mah-to, to-may-to Men jeg skjønner hva du mener. Poenget er at fastleddet i en subsidiering med Frihet er 199, og dette teller ikke mot minstefaktureringen, kontra 99 for Zero som ikke teller mot minstefaktureringen. I tillegg har jeg ikke sett noe om e-faktura på Frihet, men regner med at det er et vilkår. 9602277[/snapback] Det er sant, jeg ble for opphengt i å lese om Djuice Zero at jeg ikke leste ferdig om FriHet før jeg postet. Uansett rotete av Telenor etter mitt skjønn. Og godt observert, er visst litt trøtt denne lørdagskvelden. Poenget ditt kommer klart frem på infosiden til FriHet; Dersom du ringer, sender meldinger eller bruker andre tjenester for mindre enn 99 kroner en måned, vil fakturaen din likevel bli på minimum 99 kroner. Beløpet inkluderer ikke den faste månedsprisen på ditt abonnement dersom du har inngått en 12 måneders avtale. Dette betyr at i avtaleperioden vil fakturaen din bli på minimum 298 kroner per måned. 9602311[/snapback] 298?? Dette stemmer vel ikke? Lenke til kommentar
HaraldCL Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Jo. Minstefakturering 99,- Fastpris 199,- Totalt----------------298,- minste totalpris per måned ved 12 måneders bindingstid Lenke til kommentar
zegenie Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 (endret) Jada, jeg er BIASed, men hva om Telenor bare kalte en spade for en spade og lot være med alle disse DJuice-greiene, og heller brukte penger på å gi folk billigere mobiltelefoni? Med separate "merker" som alle likevel er Telenor, må det jo gå utrolig mye mer penger i å styre, opprette og administrere alt dette her, istedetfor å bare kalle seg Telenor og redusere abonnementsmengden?? NetCom (der jeg jobber) er kanskje ikke de billigste i verden, men i likhet med Tele2, Chess, osv er det i det minste utrolig mye enklere å få oversikt! Alvorlig talt: -Telenor har 16 forskjellige "vanlige" privatabonnement (http://telenormobil.no/abonnement.do) -NetCom har 7 (https://netcom.no/abonnement.html) -Tele2 har tilsvarende 8 (http://www.tele2.no/privat/mobil/abonnement/) -Chess har 6 (http://www.chess.no/eway/default.aspx?pid=...=5784:0:23,1791) Er Telenor så enormt mye større, bedre og smartere enn alle disse andre operatørene at de har skjønt noe som gjør at de må ha over dobbelt så mange abonnementstyper som konkurrentene? På hvilken måte kommer dette forbrukerne tilgode? (jeg er ansatt i NetCom, men dette er min personlige mening, og noe som har irritert meg lenge). Endret 29. september 2007 av zegenie Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Jeg er enig i at utvalget tilgjengelige abonnement er overveldende hos Telenor/Djuice i forhold til en del andre operatører. Det å ha Telenor FriHet og Djuice Zero som er nøyaktig samme abonnement (så lenge du ikke binder deg i 12 mnd) blir for meg unødvendig forvirrende. Når man hadde f.eks. Telenor FriFiks og Djuice Allstar tidligere så var det ihvertfall litt forskjell med bl.a. inkluderte ringeminutter i det ene og inkludert sms i det andre. Da så jeg litt poeng fra Telenor at man fridde til ungdommen med Djuice Allstar med billig sms og til alle andre med FriFiks og lave ringepriser. En positiv ting når TeliaSonera kjøpte Chess er at de ikke falt for fristelsen og gjøre det om til Netcom sin Djuice. Som to seperate selskaper som konkurrer om de samme kundene er det ikke annet en positivt for oss forbrukere. Vi trenger ikke samme ting i forskjellig forpakning (Djuice Zero vs Telenor FriHet) etter mitt skjønn. Og nå kan jeg nevne at jeg ikke jobber hos verken Telenor eller Netcom, men uttaler meg som privatperson og Telenor-kunde. Lenke til kommentar
GardinTrapp Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=837388 en tråd om det samme Telenor burde heller tilby ekstratjenester til et abonnement, og ikke minst, oppgi riktige priser på sine egne hjemmesider Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Telenor burde heller tilby ekstratjenester til et abonnement, og ikke minst, oppgi riktige priser på sine egne hjemmesider 9606431[/snapback] Helt enig, de oppgir forsåvidt korrekte priser men forklarer dem dårlig ved å blande mellom minimumsfakturering, vanlig månedsavgift og månedsavgift ved kjøp med 12 mnd binding. Det er for dårlig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1345t12 Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 telenor har 7 abonnement da. djuice har 6. djuice markedsfører seg selv som eget selskap. Lenke til kommentar
Bamf88 Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 telenor har 7 abonnement da.djuice har 6. djuice markedsfører seg selv som eget selskap. 9610035[/snapback] Forskjellen uten binding ved kjøp av telefon har vel egentlig ikke noe forskjell. Når du binder deg vil du få betydelig bedre sponsing på FriHet. Forskjellen er vel på 300 kroner sponsing og 1300 kroner sponsing. Men så er jo begge abonementene noe drit så lenge binder deg. La oss si det er en telefon som koster 1500 kr uten binding og 1100 med zero, som er ca den prisforskjellen det er per idag med binding. 1500 - 1100 = 400. 99 * 12 = 1188. 1188 - 400 = 788. Så i dette tilfeldet ville du tapt 788 kr på å binde deg. Sats heller på utstyrsendring og få en liten sponsing på kampanjemodellene! Lenke til kommentar
GardinTrapp Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Hva er egentlig forskjellen på månedsavgift og minimumsfakturering? Sender jeg en eller 50 meldinger, så må jeg betale minimumsfaktureringen på 99,-mens gjør jeg ingenting med abonnementet så betaler jeg kun månedsavgiften? Am i right? Lenke til kommentar
HaraldCL Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Minstefaktureringen kommer uavhengig om du bruker telefonen eller ikke. Hvis du kan litt matte, så fungerer det slik: faktura bruk = Max{99;kostnad bruk} Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå