Gå til innhold

Forskjell på FriHet og Djuice Zero?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
FriHet har 20 minutter inkludert i måneden.

9598234[/snapback]

 

Feil, du tenker på FriFiks som er et annet abonnement.

9598251[/snapback]

 

I går, når du klikket på "øvrige priser" stod det at abb inneholdt 20 gratis minutter.. Det er fjernet i dag ser jeg..

Lenke til kommentar
Hvis du binder deg, så blir månedsprisen 199, ikke 99 som med Zero. Regner med at subsidien blir som på Superminutt, kanskje litt høyere. Skal ikke se bort ifra at Telenor nå kommer til å fase ut Superminutt.

9599618[/snapback]

 

Det er feil, med Zero blir månedsprisen 198 hvis du binder deg i 12 mnd. Dette står det klart under informasjonen om Djuice Zero;

 

Dersom du ringer, sender meldinger eller bruker andre tjenester for mindre enn 99 kroner en måned vil fakturaen din allikevel bli på minimum 99 kroner. Beløpet inkluderer ikke den faste månedsprisen på ditt abonnement dersom du har inngått en 12 måneders avtale. Dette betyr at i avtaleperioden vil fakturaen din bli på minimum 198 kroner per måned.

 

Syntes de formulerer seg dårlig på infosidene om Djuice Zero og Telenor FriHet hvis du som kunde skal prøve å sammenligne;

 

"Ønsker du å kjøpe djuice zero sammen med en mobiltelefon med 12 måneders avtale er månedsprisen kun 99 kroner i avtaleperioden. Etter dette reduseres månedsprisen til 0 kroner inntil du ønsker å inngå en ny avtale."

 

Ønsker du å kjøpe FriHet sammen med en mobiltelefon med 12-måneders avtale er månedsprisen kun 199 kroner i avtaleperioden. Etter dette reduseres månedsprisen til 0 kroner inntil du ønsker å inngå en ny avtale.

Lenke til kommentar

to-mah-to, to-may-to

 

Men jeg skjønner hva du mener. Poenget er at fastleddet i en subsidiering med Frihet er 199, og dette teller ikke mot minstefaktureringen, kontra 99 for Zero som ikke teller mot minstefaktureringen. I tillegg har jeg ikke sett noe om e-faktura på Frihet, men regner med at det er et vilkår.

Lenke til kommentar
to-mah-to, to-may-to

 

Men jeg skjønner hva du mener. Poenget er at fastleddet i en subsidiering med Frihet er 199, og dette teller ikke mot minstefaktureringen, kontra 99 for Zero som ikke teller mot minstefaktureringen. I tillegg har jeg ikke sett noe om e-faktura på Frihet, men regner med at det er et vilkår.

9602277[/snapback]

 

Det er sant, jeg ble for opphengt i å lese om Djuice Zero at jeg ikke leste ferdig om FriHet før jeg postet. Uansett rotete av Telenor etter mitt skjønn. Og godt observert, er visst litt trøtt denne lørdagskvelden. :)

 

Poenget ditt kommer klart frem på infosiden til FriHet;

Dersom du ringer, sender meldinger eller bruker andre tjenester for mindre enn 99 kroner en måned, vil fakturaen din likevel bli på minimum 99 kroner. Beløpet inkluderer ikke den faste månedsprisen på ditt abonnement dersom du har inngått en 12 måneders avtale. Dette betyr at i avtaleperioden vil fakturaen din bli på minimum 298 kroner per måned.

Endret av escobar
Lenke til kommentar
to-mah-to, to-may-to

 

Men jeg skjønner hva du mener. Poenget er at fastleddet i en subsidiering med Frihet er 199, og dette teller ikke mot minstefaktureringen, kontra 99 for Zero som ikke teller mot minstefaktureringen. I tillegg har jeg ikke sett noe om e-faktura på Frihet, men regner med at det er et vilkår.

9602277[/snapback]

 

Det er sant, jeg ble for opphengt i å lese om Djuice Zero at jeg ikke leste ferdig om FriHet før jeg postet. Uansett rotete av Telenor etter mitt skjønn. Og godt observert, er visst litt trøtt denne lørdagskvelden. :)

 

Poenget ditt kommer klart frem på infosiden til FriHet;

Dersom du ringer, sender meldinger eller bruker andre tjenester for mindre enn 99 kroner en måned, vil fakturaen din likevel bli på minimum 99 kroner. Beløpet inkluderer ikke den faste månedsprisen på ditt abonnement dersom du har inngått en 12 måneders avtale. Dette betyr at i avtaleperioden vil fakturaen din bli på minimum 298 kroner per måned.

9602311[/snapback]

 

298??

Dette stemmer vel ikke?

Lenke til kommentar

Jada, jeg er BIASed, men hva om Telenor bare kalte en spade for en spade og lot være med alle disse DJuice-greiene, og heller brukte penger på å gi folk billigere mobiltelefoni? Med separate "merker" som alle likevel er Telenor, må det jo gå utrolig mye mer penger i å styre, opprette og administrere alt dette her, istedetfor å bare kalle seg Telenor og redusere abonnementsmengden??

 

NetCom (der jeg jobber) er kanskje ikke de billigste i verden, men i likhet med Tele2, Chess, osv er det i det minste utrolig mye enklere å få oversikt!

 

Alvorlig talt:

-Telenor har 16 forskjellige "vanlige" privatabonnement (http://telenormobil.no/abonnement.do)

-NetCom har 7 (https://netcom.no/abonnement.html)

-Tele2 har tilsvarende 8 (http://www.tele2.no/privat/mobil/abonnement/)

-Chess har 6 (http://www.chess.no/eway/default.aspx?pid=...=5784:0:23,1791)

 

Er Telenor så enormt mye større, bedre og smartere enn alle disse andre operatørene at de har skjønt noe som gjør at de må ha over dobbelt så mange abonnementstyper som konkurrentene? På hvilken måte kommer dette forbrukerne tilgode?

 

(jeg er ansatt i NetCom, men dette er min personlige mening, og noe som har irritert meg lenge).

Endret av zegenie
Lenke til kommentar

Jeg er enig i at utvalget tilgjengelige abonnement er overveldende hos Telenor/Djuice i forhold til en del andre operatører.

 

Det å ha Telenor FriHet og Djuice Zero som er nøyaktig samme abonnement (så lenge du ikke binder deg i 12 mnd) blir for meg unødvendig forvirrende. Når man hadde f.eks. Telenor FriFiks og Djuice Allstar tidligere så var det ihvertfall litt forskjell med bl.a. inkluderte ringeminutter i det ene og inkludert sms i det andre. Da så jeg litt poeng fra Telenor at man fridde til ungdommen med Djuice Allstar med billig sms og til alle andre med FriFiks og lave ringepriser.

 

En positiv ting når TeliaSonera kjøpte Chess er at de ikke falt for fristelsen og gjøre det om til Netcom sin Djuice. Som to seperate selskaper som konkurrer om de samme kundene er det ikke annet en positivt for oss forbrukere. Vi trenger ikke samme ting i forskjellig forpakning (Djuice Zero vs Telenor FriHet) etter mitt skjønn.

 

Og nå kan jeg nevne at jeg ikke jobber hos verken Telenor eller Netcom, men uttaler meg som privatperson og Telenor-kunde. :)

Lenke til kommentar
Telenor burde heller tilby ekstratjenester til et abonnement, og ikke minst, oppgi riktige priser på sine egne hjemmesider

9606431[/snapback]

 

Helt enig, de oppgir forsåvidt korrekte priser men forklarer dem dårlig ved å blande mellom minimumsfakturering, vanlig månedsavgift og månedsavgift ved kjøp med 12 mnd binding. Det er for dårlig.

Lenke til kommentar
telenor har 7 abonnement da.

djuice har 6.

 

djuice markedsfører seg selv som eget selskap.

9610035[/snapback]

 

 

Forskjellen uten binding ved kjøp av telefon har vel egentlig ikke noe forskjell.

Når du binder deg vil du få betydelig bedre sponsing på FriHet. Forskjellen er vel på 300 kroner sponsing og 1300 kroner sponsing. Men så er jo begge abonementene noe drit så lenge binder deg.

 

La oss si det er en telefon som koster 1500 kr uten binding og 1100 med zero, som er ca den prisforskjellen det er per idag med binding. 1500 - 1100 = 400. 99 * 12 = 1188. 1188 - 400 = 788. Så i dette tilfeldet ville du tapt 788 kr på å binde deg. Sats heller på utstyrsendring og få en liten sponsing på kampanjemodellene! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...