Tysker Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 (endret) Hei! Siden noen dager leser man følgende på TeleVoiP sine nettsider: "Vi vil opplyse våre ADSL kunder om at TeleVoiP Communications har valgt å avslutte å være tilbyder av ADSL. Herved varsler vi at din bredbåndsavtale er overdratt til Freewave AS. Du vil beholde dine avtalevilkår ved overgangen til Freewave, og får tilsendt videre opplysninger om kort tid.[...]TeleVoiP Communications vil satse videre og sette fokus på mobiltelefoni og bredbåndstelefoni tjenester i framtiden." PDF-filen med avtalevilkår for ADSL abonnement er allerede slettet fra TeleVoiPs websider men jeg har den lagret på harddisken. Der står det ikke noe om mulighet for overdragelse av avtalen. Til nå har jeg ikke fått noen videre opplysninger fra TeleVoiP eller Freewave. Kan de uten videre overdrar avtalen til en annen ADSL-leverandør, takk? Har jeg i denne situasjon anledning til å si opp eller heve avtalen uten 3 måneders oppsigelsesfrist, takk? Endret 29. september 2007 av Tysker Lenke til kommentar
Vannpistol Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Tja om de avvikler dette har de vel egentlig to valg; * Ikke gi deg noe internett lenger i det hele tatt * Overdra til en annen leverandør så du fortsatt er på internett Hva vil du *egentlig* velge ? Lenke til kommentar
Tysker Skrevet 29. september 2007 Forfatter Del Skrevet 29. september 2007 Jeg hadde helt klart foredratt å bli varslet i rett tid, la oss si én måned i forveien, at de planlegger å avvikle å være ADSL-tilbyder. Da hadde kundene hatt nok tid til å sjekke markedet og evtl. innlede prosedyren med å bytte til en annen tilbyder. Slik det ser ut nå stilles kundene uforberedt foran situasjonen at avtalen om ADSL-leveranse allerede *ER* overdratt til Freewave. Jeg ser det slikt at avviklingen av ADSL er en oppsigelse fra TeleVoiP sin side. Og da gjelder vel 3 måneders varselsfrist? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Vil også si at det mest normale ville være å gi kundene i alle fall lit forvarsel. Men siden de også flytter over avtalevilkårene slik at kundene ikke merker annen forskjel en nytt navn på faktura er det vel "lovligt" Lenke til kommentar
Vannpistol Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Jeg klarer ikke se problemet. Er du ikke fornøyd bytter du til en annen ISP. Vilkår, pris osv er nok identiske ut bindingstiden du hadde med første leverandør. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 freewave har bilige linjer, men sugen kundeserivce, er bare en halvt norsk som svarer på telefon og ventetiden er 30min ++++ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå