Gå til innhold

Politikk, hva mener du om ting?

Anbefalte innlegg

Vi har så sterke meninger om ting, vi prater uendelig om ting som vi vil ha gjennomført men aldri gjør noe med.

Hvis du ville starte en politisk organisasjon, for å støtte opp om viktige saker som du personlig mener det bør satse på, hvilke ting ville du ha endret på i dagens samfunn?

Hvilke ting ser du i hverdagen som du mener er helt idiotisk, som for eksempel at barn ikke lærer å svømme i Norge i dag. Bassengene står uten vann, tomme og stengt om sommeren..når faktisk så mye at 71% av jordas overflate er dekket av hav..skal vi ikke lære våre barn å leve på denne planeten vår? En så elementær å forebyggende ting som å berge et menneskeliv med litt trening og assistanse?

240px-World_ocean_map.gif

Jeg mener vi bør gjøre det å være student i norge være atraktivt igjen. Senk prisene på utdanningen. Få et selskap fra staten som selger ut skolebøker via internet så det kan lese hvor som helst, når som helst for studentene.

Gi virkelige tilskudd til Helsesektoren vår. Ikke la folk stå i ventekøer, er det en kø så skal det med en gang opp å høres på om det er villig til å bevilge mer penger til et helseforetak som trenger det.

Noen andre som har tanker? Hva ville du ha kjempet for å få endra i dagens politikk? Uavhenig hvem som sitter med makta nå, hvem si skyld det var at ditt eller datt..eller noe slikt. Hva vil du ha gjort? Hva mener du?

Fortell meg..

Og jah..god morn coffee_shaded.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilke ting ser du i hverdagen som du mener er helt idiotisk, som for eksempel at barn ikke lærer å svømme i Norge i dag. Bassengene står uten vann, tomme og stengt om sommeren..når faktisk så mye at 71% av jordas overflate er dekket av hav..skal vi ikke lære våre barn å leve på denne planeten vår? En så elementær å forebyggende ting som å berge et menneskeliv med litt trening og assistanse?

Alle byer har vel svømmebassenger som er åpne? Er det ikke bare å ta med barna der og lære dem å svømme da?

Det er jo en måte å gjøre noe med problemene på. Ta barna dine med og lær dem selv.

:)

Ellers vet jeg ikke helt hvor du vil med denne tråden. Skal vi oppsummere alle de politiske holdningene våre?

Endret av Eurofag
Lenke til kommentar
Noen andre som har tanker? Hva ville du ha kjempet for å få endra i dagens politikk? Uavhenig hvem som sitter med makta nå, hvem si skyld det var at ditt eller datt..eller noe slikt. Hva vil du ha gjort? Hva mener du?

9597810[/snapback]

Vekk med bomringene, og mer bruk av de pengene som vi betaler inn til slike ting.

Straff for politikere som ikke opprettholder løftene sine(eller en slags maks grense for hvor mange løfter de faktisk kan bryte uten å få straff).

Ellers er jeg enig med det med svømmeopplæring hvis det stemmer.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Jeg mener vi bør gjøre det å være student i norge være atraktivt igjen. Senk prisene på utdanningen.

9597810[/snapback]

Det er attraktivt å være student i Norge idag! Vi er et av verdens høyeste utdannede folkeslag og der hadde vi ikke havnet om det ikke var attraktivt.

Og for formalitetens skyld, du mener øk netto nåverdien av å studere! ;)

Men jeg er enig med deg at noe må gjøres med studiene i Norge. Når lærerutdanning krever artium og min 3'er i norsk og matte fra vgs er det ille. For det er ikke mye egeninnsats for å komme opp på det nivået.

Lenke til kommentar
Det er attraktivt å være student i Norge idag! Vi er et av verdens høyeste utdannede folkeslag og der hadde vi ikke havnet om det ikke var attraktivt.

Og for formalitetens skyld, du mener øk netto nåverdien av å studere!  ;)

9604342[/snapback]

Stemmer, er det jeg mener :)
Lenke til kommentar

Og for formalitetens skyld, du mener øk netto nåverdien av å studere!  ;)

9604342[/snapback]

Stemmer, er det jeg mener :)

9604370[/snapback]

Hvordan ønsker du å gjøre det?

Lenke til kommentar
Hvis du ville starte en politisk organisasjon, for å støtte opp om viktige saker som du personlig mener det bør satse på, hvilke ting ville du ha endret på i dagens samfunn?

Religion. Det vil si, anti-religion. Særlig islam. Jeg ville ha startet en organisasjon som hadde som mål å utdanne folk om religion og å deprogrammere de som har blitt hjernevasket, eller har religionsgenet, samt påvirke politikerne til å gjøre hjernevaskning av barn og unge ulovlig. Per i dag er det en menneskerett å tvinge barnet sitt til å følge sin egen tro - det er et hårreisende menneskerettighetsbrudd i min oppfatning. Hvert eneste menneske har rett til å bestemme for seg selv.

Lenke til kommentar
Alle byer har vel svømmebassenger som er åpne?

Niks. Kommunen jeg bor i har ikke hatt det på, hmm, fire år eller noe slikt. Så enten har du en smal definisjon av en by er (hva hjelper det de som ikke lever i "byer"?) eller så tar du feil.

Endret av Me sjøl
Lenke til kommentar
Alle byer har vel svømmebassenger som er åpne?

Niks. Kommunen jeg bor i har ikke hatt det på, hmm, fire år eller noe slikt. Så enten har du en smal definisjon av en by er (hva hjelper det de som ikke lever i "byer"?) eller så tar du feil.

9605777[/snapback]

Mulig jeg tar feil, og i så fall er det synd. Jeg har hørt om mange bassenger som er stengtpå skoler osv. men jeg trodde det var noen igjen enda.

Lenke til kommentar

For det første, som badevakt selv, og med mye ansvar vil jeg ikke at det skal holde åpent i sommeren, de fleste haller er åpene, det er opp til hver enkelt kommune sine prioriteringer om den skal være åpen eller ikke, og plz ikke gjør slik at jeg må jobbe i sommer dere :cry:

Men jeg tror det vi trenger i Norge i dag, det er satsing på ungdom.

alle andre partier snakker om babyer, som vi kunne stuet bort i et fengsel, de ville uansett ikke husket det når de blir voksen, og gamle mennesker? det er bare synd at vi driver å doper dem ned og flytter dem bort fra oss. men ungdom er det som er morgendagens stemme og produktive mennesker, det er de som om 4 år skal stemme, skal slå seg ned, hvorfor ikke begynne med dem?

og en ting til, i politikken tror jeg vi har blitt for "ekstreme" vi bor i verdens mest kjedelig land når det kommer til politikk, og det gjør at politikere som ikke klarer å vente har gjort det trend å love istedenfor å gjennomføre, det gjerne gjennomfører litt, men istedenfor ofte begynne med prøveornd på flere tilt. slik at de kan analysere det og så gjennomføre er helt borte, vi trenger å roe ned de som lover, og heller satse på suksesser. for eksempel varm mat på skolen, var ikke det et ganske kraftig hopp?

kanskje begynt med to rundstykker med skinke eller ost istedenfor?

eller begynne med en prøveord på en skole for å se hvordan det gikk?

Lenke til kommentar
For det første, som badevakt selv, og med mye ansvar vil jeg ikke at det skal holde åpent i sommeren, de fleste haller er åpene, det er opp til hver enkelt kommune sine prioriteringer om den skal være åpen eller ikke

Dessverre.

Men jeg tror det vi trenger i Norge i dag, det er satsing på ungdom.

alle andre partier snakker om babyer, som vi kunne stuet bort i et fengsel, de ville uansett ikke husket det når de blir voksen, og gamle mennesker? det er bare synd at vi driver å doper dem ned og flytter dem bort fra oss. men ungdom er det som er morgendagens stemme og produktive mennesker, det er de som om 4 år skal stemme, skal slå seg ned, hvorfor ikke begynne med dem?

9610528[/snapback]

Enn de som kan stemme om et, to, tre år? Er ikke de ungdommer?

Endret av Me sjøl
Lenke til kommentar
Er det noen btw som kunne ha lyst til å starte et sammarbeid mellom f.eks hw.no og lage en egen nyhetside om politisk nyhetere annet nyhets-ting du har lyst til å få fram i media i dag?

9601763[/snapback]

Tenker du noe i retning av en søsterside som tar for seg politiske nyheter?

Tror det kanskje ville vært mer interessant å lage et lignende prosjekt som Digitalmagasinet, basert på et brukersamfunn sitt bidrag til artikkler, kronikker, og gjengivende nyheter. Det for meg ville vært veldig interessant. Men det vil vel avhenge av god redaktører for vurdering av bidrag for å sørge for tilbakemelding til bidragsytere og prøve å gi ut artikkler som gjerne viser flere sider av saker, og ikke blir for farget av brukeren sin politiske holdning.

Synes det er en interessant ide. Kunne tenke meg å lage en side i den retning for å ha en side som var "tilhørende" den samfunnsdebatterende delen av forumet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...