siDDis Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Eg har lyst til å endre på location url, men når eg gir location ein ny verdi så prøver den å gå til den sida med ein gong. Eg vil at den ikkje skal gjøre før brukeren faktisk trykker enter. Er det mogleg? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Ja det er bare å lage en helt vanlig lenke, hvis jeg har forstått problemstillingen rett da. Endret 1. oktober 2007 av geir__hk Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 Men når eg legger til ein lenke så går den automatisk til lenka. Eg vil ikkje at den gjøre det. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Og med "den" mener du altså? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 Og med "den" mener du altså? 9610575[/snapback] nettleseren Når eg putter inn ein ny url i document.location så åpner nettleseren automatisk denne sida. Eg vil at den ikkje skal gjøre det men heller bare endre den. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Hvorfor vil du gjøre dette? document.location er ikke en variabel, det er en funksjon. Hvorfor kan du ikke bare kjøre funksjonen i knappen du nevnte? -C- Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 Poenget er å endre på innhaldet i ein webside med bare javascript, og desse endringane skal ein kunne få opp igjen med å bare kunne kopiere linken og gi til ein venn. Dette går ikkje på den måten eg ynskjer å få det til fordi heile sida blir lasta inn på nytt som ikkje er poenget! Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Ah... Det der er vel bortimot the holy grail of ajax det du prøver på. Ajax state persistance. Du kunne kanskje serialisert den informasjonen som skal endres til base 64, og hengt det på som en get-variabel... Slik at url som ble pastet blir www.siden.com/filen.html?status=sad98fas98dfssg798asd7df98f7g9dfhkljefnrs8rgf79as8ag7aehf89efvhr9se8r7a8e9f eller noe sånt Men jeg må innrømme, jeg skjønner fortsatt ikke helt hva du er ute etter -C- Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) heh, nei du har nok enda ikkje skjønt kva eg er ute etter Eg skal prøve å forklare det ein gong til: Eg har ein webside med ein link, denne linken har ein onclick funksjon som skifter ut elementene inni ein div. Dette vil då sjå ut som eg har trykka meg inn på ein ny webside. Problemet er jo at eg vil oppdatere url feltet i nettlesaren sånn at eg kan brukere kan kopiere den nye GET parameteren for å få lik side. Problemet her er at når eg prøver å oppdatere url feltet i nettlesaren så laster den sida på nytt med den nye url som blei satt, som ikkje er meininga i det heile tatt. Altså det som skjer er at elementene inni den spesifiserte diven blir bytta ut, også kjører nettlesaren ein refresh(f5). Eg vil ikkje at den skal kjøre ein refresh. Endret 4. oktober 2007 av siDDIs Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Ah... Da er det jo akkurat det jeg tenkte på. Jeg tror folk løser det ved bruk av anker. Hvis du prøver å sette document.location = '#anchor1' for eksempel. Refresher siden da? Når siden da lastes av vedkommende som skal se den oppdaterte så må du sikkert parse ut ankeret for å finne ut hvor vedkommende var. -C- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå