Dimitrij Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Investerte i en Mbox2 i dag, siden vi får den til halv pris gjennom studiet vårt. Har fått veldig mange anbefalinger på Shure Sm58, men tenker kanskje på å skaffe meg en grei kondensatormikrofon til dette lydkortet. Noen som har noe forslag til en rimelig penge? Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Investerte i en Mbox2 i dag, siden vi får den til halv pris gjennom studiet vårt. Har fått veldig mange anbefalinger på Shure Sm58, men tenker kanskje på å skaffe meg en grei kondensatormikrofon til dette lydkortet. Noen som har noe forslag til en rimelig penge? 9597302[/snapback] Ja, Shure SM58 er jo liksom standard-utstyret det, allrounderen.... Men syns du skal prøve kondensator-mic, som du sier. Hvilket bruksområde er det snakk om? Selv har jeg vurdert å kjøpe en større «studio-size» kondensator. Men er litt usikker på hvilken prisklasse jeg skal legge meg på. Finnes jo fra kr 800,– og oppover til det unevnelige, liksom. Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 29. september 2007 Forfatter Del Skrevet 29. september 2007 (endret) Kommer vel til å brukes mest til akustisk og elektrisk gitar, kanskje litt vokal. Jeg håper jeg finner en kondensator til kanskje rundt tusenlappen, kanskje litt over. EDIT: Selv kan jeg av erfaring anbefalle neumann-kondensatorer, spesielt M149 eller M150. Men de er litt for dyre for min del tror jeg. Endret 29. september 2007 av Dimitrij Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Selv har jeg en Behringer B2Pro. Denne er jeg veldig godt fornøyd med, men det betyr jo ikke at andre synes den er like bra. Det jeg har lest av kritikker på den, er veldig positivt, synes jeg. Den koster jo stort sett ikke mer enn opphenget til en Røde, så slik sett er det et godt kjøp. Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Jeg ser musikstore køln har noen ganske ok bundler med kondismik, preamp, shockmount og kabel til ganske ok priser, de har vel fast fraktpris også Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Investerte i en Mbox2 i dag, siden vi får den til halv pris gjennom studiet vårt. Har fått veldig mange anbefalinger på Shure Sm58, men tenker kanskje på å skaffe meg en grei kondensatormikrofon til dette lydkortet. Noen som har noe forslag til en rimelig penge? 9597302[/snapback] Halv pris? Heldiggris! Skal kjøpe et digidesign interface selv snart. Der har ikke tilfeldigvis en ledig jobb i studioet? Jeg har en SM57 til mikking av gitar og bassforsterkeren og en rimelig kondensator-mik om heter MXL 990 til sang. Kostet 1100 når jeg kjøpte den. Vet ikke om den selges i Norge lenger, men ser den i utelandske webshops til langt under tusen. Skal ikke si noe om kvaliteten, jeg kan så uansett ikke synge, og ingen mik i verden forandrer på det. Geir Endret 30. september 2007 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå