Gå til innhold

Trenger mic-tips til Mbox2 lydkort

Dimitrij

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Investerte i en Mbox2 i dag, siden vi får den til halv pris gjennom studiet vårt. Har fått veldig mange anbefalinger på Shure Sm58, men tenker kanskje på å skaffe meg en grei kondensatormikrofon til dette lydkortet. Noen som har noe forslag til en rimelig penge?

9597302[/snapback]

Ja, Shure SM58 er jo liksom standard-utstyret det, allrounderen....

Men syns du skal prøve kondensator-mic, som du sier.

Hvilket bruksområde er det snakk om?

Selv har jeg vurdert å kjøpe en større «studio-size» kondensator. Men er litt usikker på hvilken prisklasse jeg skal legge meg på. Finnes jo fra kr 800,– og oppover til det unevnelige, liksom.

Lenke til kommentar

Kommer vel til å brukes mest til akustisk og elektrisk gitar, kanskje litt vokal. Jeg håper jeg finner en kondensator til kanskje rundt tusenlappen, kanskje litt over.

EDIT: Selv kan jeg av erfaring anbefalle neumann-kondensatorer, spesielt M149 eller M150. Men de er litt for dyre for min del tror jeg.

Endret av Dimitrij
Lenke til kommentar
Investerte i en Mbox2 i dag, siden vi får den til halv pris gjennom studiet vårt. Har fått veldig mange anbefalinger på Shure Sm58, men tenker kanskje på å skaffe meg en grei kondensatormikrofon til dette lydkortet. Noen som har noe forslag til en rimelig penge?

9597302[/snapback]

Halv pris? Heldiggris! Skal kjøpe et digidesign interface selv snart. Der har ikke tilfeldigvis en ledig jobb i studioet? :innocent::cool:

Jeg har en SM57 til mikking av gitar og bassforsterkeren og en rimelig kondensator-mik om heter MXL 990 til sang. Kostet 1100 når jeg kjøpte den. Vet ikke om den selges i Norge lenger, men ser den i utelandske webshops til langt under tusen. Skal ikke si noe om kvaliteten, jeg kan så uansett ikke synge, og ingen mik i verden forandrer på det.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...