Carl Sagan Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 (endret) <span style='font-size:17pt;line-height:100%'>Prosjekt FanBox! Av todda7</span> <span style='font-size:14pt;line-height:100%'>Sålangt:</span> Heisann! Da var det min tur til å bygge kabinett. Det er et nokså ukjent territorium for meg, så dette skal bli interessant. <span style='font-size:14pt;line-height:100%'>Kabinettet:</span> *Bygges i tre, kryssfinèr har jeg valgt å bruke. *Kjøling er veldig viktig -Vannkjøling -15-20 Vifter sammenlagt -Bråk ingen hindring *Funksjonalitet er viktig -God plass til vannkjøling og harddisker *Design -Er ikke så opptatt av utseende kontra kjøling og Funksjonalitet, men jeg skal ikke skjems. Da sketchup ligger på harddisken som er i PC-en(halvdød og demontert), og jeg skriver på en bærbar PC(der 4-5 taster er defekte, ikke skyt meg for feilskriving o.l), fikk jeg ikke lastet opp noen sketchup. Kommer etter hvert. <span style='font-size:14pt;line-height:100%'>Historien:</span> Ble drittlei av et gammelt chiftech maxi-tower kabinett som ikke var hverken praktisk eller pent. Bestemte meg derfor for å bygge et i tre. Kryssfinèr ble valgt p.g.a at det er veldig sterkt, samtidig som det ikke er et særlig tykt materiale. Samtidig hadde jeg fått meg enda en radiator, og nye ekstra vannblokker var bestilt. Lekkasje hadde jeg også fått, tror jeg. <span style='font-size:14pt;line-height:100%'>Hardware:</span> Abit AW9D-Max OCZ PC8000 CL5 - Takker til Fluesopp for byttet:) Intel Xeon 3070 (Serverversionen av E6700) Sapphire Radeon X1950XTX Crossfire Edition Cooler Master 600w PSU Raptor 74gb +3 andre lagringsdisker på 250, 320 og 500gb. <span style='font-size:14pt;line-height:100%'>Vannkjøling:</span> Danger Den Heatercore (B=16cm X L=24cm X H=5-6cm) Swiftech QuietPower MCR 320 Swiftech MCP655 Swiftech Apogee GT (CPU) Swiftech MCW-30 (NB) Swiftech MCW-60 (GPU) Tygon 1/2" ID slanger <span style='font-size:14pt;line-height:100%'>Vifter</span> 4x Yate Loon Medium - 120mm 4x Yate Loon High - 120mm 1x TT - 120mm 1x Bitspower - 120mm TT'en, Bitspoweren og Yate Loon'en er ca like kraftige, YL(High) er på 88CFM og 40DB. Har også en haug med 80 og 60mm vifter som SKAL tas i bruk. <span style='font-size:14pt;line-height:100%'>Lekkasjen:</span> Vel, dette måtte jeg vel oppleve til slutt uansett. Men denne lekkasjen var skikkelig merkelig: -Fant ikke hvor lekkasjen stammet fra, var ikke bløtt noen plass. -Det var kommet vann mellom skjermkortkjøleren og skjermkortet! Det dryppet blått vann når jeg holdt kortet opp ned. Har ingen peiling på hvordan vannet har havnet der, hadde jo ikke blokk på skjermkortet, ingen slanger gikk forbi, og kabinettet sto oppreist. Fant også blått gørr oppå skjermkortet, men der tror jeg jeg har funnet synderen; nesten flaut og si det, men hadde glemt å ta O-Ringer mellom niplene og CPU-Blokken . Når jeg finner en god image-hoster skal jeg uploade bilde. Vet du om en, der jeg kan upload mange bilder på likt, si ifra i kommentartråden. DENNE POSTEN KOMMER TIL Å BLI OPPDATERT Vil ha tilbakemelding på: Oppsett Bilder Alt <span style='font-size:14pt;line-height:100%'> KOMMANTARER</span> Endret 20. juni 2009 av Todda7 Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 29. september 2007 Forfatter Del Skrevet 29. september 2007 (endret) Update 1: Heisann igjen! Ettersom det er masse updates som ligger på vent, bestemte jeg meg for å ta et røvertak i dag. Fant forresten en skikkelig bra Imageuploader, kalt ImageBam. Rask og praktisk! Bare som det er sagt, etter litt røff behandling har kameraet mistet autofokusen, det er derfor bildene er så uklare. Nå har det seg sånn at skjermkortet mitt er dødt(masse artifacts + bluescreens i windows), så det hadde vært veldig kjekt om noen kunne sponse meg med et gammelt PCI(evnt. express) om noen har noe gammelt liggendes. Kan betale litt og. Om det hadde vært i stavanger området hadde det òg vært kjempefint, så jeg kan hente det selv. Ringte til datakjeden for å spørre om de hadde noe brukt liggendes, men etter to oppringinger @ 30min vær med ventetid, gav jeg opp. Jaja, får ta det fra begynnelsen: Her er mitt gamle kabinett, med trippel radiator i topp: Tok deretter ut radiatoren, samt hardware. Her er min Swiftech MCR-320 på siden av den "nye" HeaterCoren fra DangerDen. Det var da jeg fikk den jeg endelig bestemte meg for å bygge kabinett. Spylte igjennom radiatorene med hageslange, for på få ut rester av gammelt vann o.l. Vet uansett ikke hva han jeg kjøpte radiatoren har brukt av vann i den(kjøpte den "brukt"(brukt 2-3 ganger) for 200kr). Da dagen var over , var alt samlet å lå klart til innkjøp av resten(GPU blokk, NB blokk, og kryssfinèr) Hovedkortbrett av typen LianLi og en vanntett temperaturmåler var allerede innkjøpt fra microplex. Med dem følgte også en full bærepose(!) med sånn skumgummigreier, samt 2 chinesiske aviser. En god arbeidsdag var gjort, og det var på tide med søvn. Andre etappe, neste dag: Ettersom det var komt tørket frostveske på mitt stakkars skjermkort, og håpende som jeg var renset jeg det med inderlig tro om at det skulle fungere: Kjøleren tatt av: Renset det deretter med en half flaske spray av typen Lubeserv Electro Clean. Rester av frostveske på kortet: Som sagt så fungerer ikke fokus på kamera. Et par Q-Tips ble brukt. Blått gørr fra skjermkortet: Hovedkortet montert på LianLi brettet: NB Kjøleren var veldig lett å få av!: Noe som var merkelig; Det lå et plastikklag mellom thermalpaden og northbridge!? Det er det som henger halvveis av på bildet. Tar den delen hvor jeg fikk PTS pakken i morgen, er trøtt, sliten og lett alkoholisert, så jeg slapper velfortjent av meg Nick&Jhonny og Family Guy. Hade så lenge! EDIT: ]KOMMENTARTRÅD [/color]er alltid kjekt. Endret 29. september 2007 av todda7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå