Gå til innhold

Hjelp ved redigering av Pc

Anbefalte innlegg

Hei.. jeg planer om å prøve å lære meg å redigere film... jeg har et DV kamera med firewire og firewire inngang på pc'en. I første omgang lurte jeg på hvordan selve tilkoblingen mellom kamera og pc fungerer... er det slik at når jeg plugger kameraet i pc'en dukker det opp en ny lagringsenhet?? hvordan overfører jeg filmen fra kameraet.. grunnen til at jeg spør er at jeg ikke har fått kjøpt kabel til kamera ennå...

Hvilke redigerings prog anbelfales?? Jeg anser meg selv som som en med oki datakunnskaper!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Driver og redigerer hjemmevideoene mine selv, men er ikke veldig erfaren. Så jeg skal ikke anbefale deg et program, men derimot advare deg mot det jeg bruker: Pinnacle DV7. Masse trøbbel på flere områder, alt fra rendringfeil til total krasj. Dette på to forskjellige pc`er og med forskjellige OS. Reinstallasjon av OS og/eller software har ikke hjulpet, ei heller Pinnacle`s oppdateringer.

Supporten du får hos dem er mangelfull, etter å ha lest faq`s på sidene deres og ikke funnet løsning der sendte jeg mail til dem med beskrivelse av problemet mitt samt software/hardware kofigurasjon.

Og fikk et svar som kun inneholdt linker til tre faq`s jeg hadde lest og som ikke hadde relevans til problemet mitt...

Mange snakker fint om adobe. Tror det finnes en "light" utgave av Premiere, men jeg har ikke testet den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...