Gå til innhold

lange mp3 filer "stemmer ikke"

Anbefalte innlegg

Har en Toshiba SD-370E DVD spiller, og prøvde idag å brenne ut noen mp3 filer.

har en god del live set som er 2 timer lange, og når jeg skal høre på disse så stemmer ikke rekkefølgen av sanger på slutten av fila, eller starten er lik, har ikke prøvd å høre så lenge av starten, prøvde bare å spole, og det var da jeg la merke til det. slutten f.eks av den 2 timer lange fila stemmer ikke med orginalen på dataen, har nå prøvd flere.

skjønner ingenting her, kan det være spolinga som gjør att den misser? kan spole helt opp til 100x.

rare greier. ene fila er 120:01 lang på dataen, som skulle tilsvare 2 timer og 1 sek, men på dvd spilleren blir den 2 timer og 7 sek

noen med samme problem?

:shrug:

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, ikke med samme problem, men et par tanker slo meg.

Hvordan encoder du MP3-filene?

Bruker du f.eks. fast eller variabel bitrate?

Selv om jeg bruker variabel bitrate for det meste selv, kan det hende at noe utstyr ikke takler dette formatet like godt.

Tips: hvis det over er «sant», test de samme filene en gang til, men da med fast bitrate.

Lenke til kommentar
på den ene jeg prøvde er bitraten fast. men hva mener du med å encode filene? jeg bare brenner dem ut som mp3 slik de er jeg..

9598617[/snapback]

Ja, hvis du har testet en MP3-fil med fast bitrate, så vet jeg ikke helt hva dette kommer av.

Encode... lurte på hvordan du satte parametrene selv hvis du laget MP3-filene selv. Men det gjorde du altså ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...