Sunni Skrevet 28. september 2007 Rapporter Del Skrevet 28. september 2007 Etter å ha hatt en 4mbit linje en stund slo jeg til på telenor turbo som er 20 kr billigere enn den jeg har.Turbo gir meg 16mbit,men betalt suport. Mitt utstyr skal takle denne linjen. Er det noen som vet om jeg må forandre på noe settings i rutermodemet 546t2 Speedtouch? Telenor hevder at jeg har 16Mbit,men jeg har fremdeles 4Mbit. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 28. september 2007 Rapporter Del Skrevet 28. september 2007 Skal bare være å restarte modemet slik at det synker seg inn på den nye hastigheten. Skal ikke være noen instillinger man trenger å endre på. Lenke til kommentar
cane Skrevet 28. september 2007 Rapporter Del Skrevet 28. september 2007 Etter å ha hatt en 4mbit linje en stund slo jeg til på telenor turbo som er 20 kr billigere enn den jeg har.Turbo gir meg 16mbit,men betalt suport.Mitt utstyr skal takle denne linjen. Er det noen som vet om jeg må forandre på noe settings i rutermodemet 546t2 Speedtouch? Telenor hevder at jeg har 16Mbit,men jeg har fremdeles 4Mbit. 9597013[/snapback] Du trenger ikke gjøre noen endringer i ditt utstyr. Har du prøvd å restarte modemet? Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 28. september 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. september 2007 Har restartet i flere dager.Men,ikke i dag.Har liksom mistet håpet. Skal gjøre det nå for å sjekke om de har forandret på noe idag. Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 28. september 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. september 2007 (endret) Har nå restartet modem innenifra og utenifra.Slått av all strøm og dratt ut ledningen fra veggen. Fra 0500 henviser de meg til betalt suport.Er ikke hekta på å betale suport på en tjeneste jeg ikke har fått. Endret 28. september 2007 av Sunni Lenke til kommentar
Vannpistol Skrevet 28. september 2007 Rapporter Del Skrevet 28. september 2007 Tja er jo standard jara leveringstid på disse greiene, omkobling er nødvendig for hastighetene du nevner, ville gjettet 1-2 ukers leveringstid etter bestilling. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 28. september 2007 Rapporter Del Skrevet 28. september 2007 (endret) Har du prøvd HW sin linje test? For å se hvor langt unna sentralen du befinner deg? Bor du for langt unna vil du ikke få noe høyere hastighet. Har selv 4Mbit, og venter på Turbo, men bor 5km unna sentralen, så jeg vil nok kun gå ned 20 kr i pris, og ikke få noe mer hastighet. *edit* Telenor sa at vi får linja rundt den 4-5 neste mnd, og det er noen uker siden jeg bestillte, virker som at dem ikke gjør noe med linja før den mnd vi er på er ferdig. Altså når dem sender ut regning, og begynner på en ny "periode". Endret 28. september 2007 av Drkangel Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 28. september 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. september 2007 Har du prøvd HW sin linje test?For å se hvor langt unna sentralen du befinner deg? Bor du for langt unna vil du ikke få noe høyere hastighet. Har selv 4Mbit, og venter på Turbo, men bor 5km unna sentralen, så jeg vil nok kun gå ned 20 kr i pris, og ikke få noe mer hastighet. 9597234[/snapback] På hw får jeg 3096/512.Uansett skulle de vel klare å gi meg høyere upload? Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 28. september 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. september 2007 Tja er jo standard jara leveringstid på disse greiene, omkobling er nødvendig for hastighetene du nevner, ville gjettet 1-2 ukers leveringstid etter bestilling. 9597233[/snapback] Oppkoblinga var satt til 25 sep.De på suport 05000 påstår at opkoblingen er skjedd og henviser meg til betalingsuport. Lenke til kommentar
bertie Skrevet 28. september 2007 Rapporter Del Skrevet 28. september 2007 har du sjekket nedlasting også. Jeg får i øyeblikket 3 megabit på testen hos itavisen og hw.no( av en eller annen merkelig grunn), men laster jeg ned en film eller spill (fra itavisen f.eks) så har jeg mine 6 megabit... bertie Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 29. september 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. september 2007 har du sjekket nedlasting også. Jeg får i øyeblikket 3 megabit på testen hos itavisen og hw.no( av en eller annen merkelig grunn), men laster jeg ned en film eller spill (fra itavisen f.eks) så har jeg mine 6 megabit... bertie 9597382[/snapback] Har ikke noe downloading for tiden i Azureus,men deler en fil for upload.Ser ikke noe forandring i uploaden.På statistic står det fremdeles : uplaod limits 29.5 KB og download 313 KB. Takk for innspillet. Lenke til kommentar
Vannpistol Skrevet 29. september 2007 Rapporter Del Skrevet 29. september 2007 (endret) *edit*Telenor sa at vi får linja rundt den 4-5 neste mnd, og det er noen uker siden jeg bestillte, virker som at dem ikke gjør noe med linja før den mnd vi er på er ferdig. Altså når dem sender ut regning, og begynner på en ny "periode". 9597234[/snapback] Mitt abonnement ble endret mitt i perioden så dette stemmer ikke. Har ikke noe downloading for tiden i Azureus,men deler en fil for upload.Ser ikke noe forandring i uploaden.På statistic står det fremdeles : uplaod limits 29.5 KB og download 313 KB.Takk for innspillet. 9597531[/snapback] Kan hende jeg misforstår deg her nå, men du har ikke satt opp noen limiter i Az vel ? Du kan uansett sjekke hva modemet ditt faktisk er koblet opp på mot sentralen ved å gå inn på modemet, har du thomson <whatever> gå inn på 10.0.0.138. Endret 29. september 2007 av Vannpistol Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 29. september 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. september 2007 Takk for alle innspill. Under DSL Conection står det 452/3.623 kbps Hvis det var det du mente- Vannpistol skrev: Du kan uansett sjekke hva modemet ditt faktisk er koblet opp på mot sentralen ved å gå inn på modemet, Unlimit upload er uforandret. Av 4 henvendelser til 05000 ville 2 av kundebehandlerne sende meg videre til betalingsuport.Deres begrunnelse var at jeg nå hadde turbo og måtte ringe betaling suport. De to som ikke gjorde det: Nr.1. 26 sep. Sa noen om at linjen ikke var aktivert fra deres side.(Er ikke helt sikker om jeg siterer korekt)Han skulle ordne det. Nr.2. 28.sep. Sa at en teknikker skulle se på det og ba om et telefonnummer de kunne nå meg på. Ingen forandring eller oppringning. Jeg er vant med god suport fra telenor.Den (ikke)suport er merkelig og er frustrerende. For meg er det urimelig å kontakte betalingsuport så lenge jeg ikke har fått tjenesten levert. Den suport fra 05000 virker også merkelig. Lenke til kommentar
hans2k Skrevet 29. september 2007 Rapporter Del Skrevet 29. september 2007 (endret) forstår det nå! Endret 29. september 2007 av hans2k Lenke til kommentar
Nator Skrevet 29. september 2007 Rapporter Del Skrevet 29. september 2007 Du burde sende en klage til forbrukerombudet. Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Etter å ha goglet og prøvd alle muligheter som kunne være feil fra min side,sendte jeg feilmelding på linjen i går. Det viste seg å være feil på linjen.Den er nå rettet. Jeg vet dessverre ikke eksakt hva feilen var. Merkelig siden ait virket korekt fra deres side da jeg sjekket ut denne linken: https://metro.telenor.no/metro2-application-kapaks-web Under broadband connection i ruter står det: 869/19.206 kbps. Takk for alle svar. Endret 5. oktober 2007 av Sunni Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 5. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Kapaks gir deg dessverre ikke status om linjen din virker eller ikke. Sannsynligvis var det en dårlig kobling på patchingen av kobber linjene som reduserte hastigheten. Endret 5. oktober 2007 av kjhanken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå