Gå til innhold

Kjøp av PS3 eller XBox360?


_dAwn_

Anbefalte innlegg

Ser faktisk ut til at denne tråden overlever så jeg kan komme med en begrunnelse for mitt valg. Sånn ca i februar/mars satt jeg og lurte på det samme. Jeg hadde blitt hypa på PS3 under E3 i 2005, men etter det gikk det bare nedover. Utsettelser på utsettelser og nedgraderinger. Jeg begynte og helle mer mot xbox 360 og hadde egentlig bestemt meg for og gå for den. Mangel på skikkelig online-støtte var et godt argument. MEN, så kom mars og GDC, og sony viste at de hadde noe på lager:

 

- online-system til PS3 som overgår xbox live etter min mening

 

LittleBigPlanet - Tidenes morsomste spill?

 

Det gjorde rett og slett utslaget for meg. Jeg kjøpte meg en PS3 med motorstorm, cod3 og resistance og koste meg lenge med de pluss en del PSN-spill. Nå er jeg igjen lei av og vente, men det er under en måned til de forhåndsbestilte spillene mine kommer. Her snakker vi Haze, UT3, Ratchet and Clank, Uncharted osv. Jeg angrer ikke et sekund (OK, kanskje et halvt nå i halo-tiden :p ) på kjøpet mitt og har bare blitt velsigna med gode nyheter i det siste. Jeg gleder meg ekstremt til dette året og ut i 2008 når de virkelige perlene kommer. Uansett hva du velger tror jeg ikke du kommer til og angre, det er gode spill på begge.

9598417[/snapback]

 

Dette innlegge forteller nøyaktig hva du skal gjøre, nemlig se hva konsollen har som appelerer til deg. Av mer eller mindre samme grunn som Nimrad valgte PS3, valgte jeg X360 på denne siden av året. Spillene og hva konsollen tilbyr, og der appelerte X360 mer til meg enn PS3.

 

Feil, det viser hva den gjennomsnittlige anmelder liker - ikke hva trådstarter nødvendigvis liker. Ta motorstorm f.eks., skulle jeg anmeldt det spillet så hadde det fått 12/10 - altså det beste spillet som noen gang har eksistert på denne planeten. Betyr dette at alle andre liker Motorstorm? Nei, mange synes det er et helt ordinært spill som de la fra seg etter 2+ timer. Anmeldelser betyr ikke en dritt, annet enn å være en subjektiv veileder.

 

Bingo lotto og nettopp det, så kanskje folk kan slutte å bruke Gamerankings som "Das uber elite fasit" på hva som er best og hva som er dårligst? Jeg storkoser meg med Red Steel på Wii, selv om den har fått piss elendige omtaler og gjennomsnitt.

 

Men nå drar tråden ut i fanboykrangel og forsøk på å overbevise ditten og datten her og der. For mange kan PS3 ha et dårlig spilutvalg og det kan se tynt ut. For andre derimot kan det være Nirvana og stor glede. Jeg vet om mange som sier de storkoser seg med Resistence, Motorstorm, Lair og Heavenly sword. For dem er PS3 et knall valg. Jeg for min del storkoser meg med Forza 2, Bioshock, Gears of War og Crackdown, så da er X360 et godt valg for meg.

 

Poenget er at ingen konsoller er dårlig, eller best, det er simpelt hen opp til eieren å bestemme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ahem...

 

under ps3-listen skriver du:

37 spill over 70%, 22 over 80% og kun 1 over 90%. Og Oblivion er jo også ute på 360 og koster vel 99kr nå.

 

Og bortsett fra Motorstorm, Resistance, Heavenly Sword og Warhawk er ALLE spillene over 80% også ute på 360 og er den bedre versjonen i så godt som alle tilfellene.

 

og under 360-listen:

Trodde faktisk ikke forskjellen var SÅ ekstrem.

 

134 spill over 70%! 63 over 80% og 8 over 90%.

Dette forteller det meste ja. Og 360 har jo MANGE fler eksklusive spill ute også.

 

Her kommer du og syter over fanboys....LOL!

 

FORSLAG: NÅ HOLDER VI ALLE KJEFT OG LAR _dAwn_ VELGE SELV HVA HAN VIL HA!

Lenke til kommentar
Bingo lotto og nettopp det, så kanskje folk kan slutte å bruke Gamerankings som "Das uber elite fasit" på hva som er best og hva som er dårligst? Jeg storkoser meg med Red Steel på Wii, selv om den har fått piss elendige omtaler og gjennomsnitt.

 

Men nå drar tråden ut i fanboykrangel og forsøk på å overbevise ditten og datten her og der. For mange kan PS3 ha et dårlig spilutvalg og det kan se tynt ut. For andre derimot kan det være Nirvana og stor glede. Jeg vet om mange som sier de storkoser seg med Resistence, Motorstorm, Lair og Heavenly sword. For dem er PS3 et knall valg. Jeg for min del storkoser meg med Forza 2, Bioshock, Gears of War og Crackdown, så da er X360 et godt valg for meg.

 

Poenget er at ingen konsoller er dårlig, eller best, det er simpelt hen opp til eieren å bestemme.

 

Men dette hjelper vel ikke en som lurer på om han skal kjøpe 360 eller PS3?

Dette er jo sånn, alt er ca like bra, kjøp det du føler for?

 

Hvorfor blir det galt å vise hvilke spill som har fått bra kritikker på konsollene han vurderer å kjøpe som en liten pekepinn? Man kan jo ikke gjøre det mer nøytralt enn det?

 

Dette betyr jo selvsagt ikke at ALLE vil like alle de samme spillene, men det gir da et mye bedre overblikk enn hva enkeltpersoner mener, som i 99% av tilfellene ikke har spilt en brøkdel av spillene engang.

Lenke til kommentar
ahem...

 

under ps3-listen skriver du:

37 spill over 70%, 22 over 80% og kun 1 over 90%. Og Oblivion er jo også ute på 360 og koster vel 99kr nå.

 

Og bortsett fra Motorstorm, Resistance, Heavenly Sword og Warhawk er ALLE spillene over 80% også ute på 360 og er den bedre versjonen i så godt som alle tilfellene.

 

og under 360-listen:

Trodde faktisk ikke forskjellen var SÅ ekstrem.

 

134 spill over 70%! 63 over 80% og 8 over 90%.

Dette forteller det meste ja. Og 360 har jo MANGE fler eksklusive spill ute også.

 

Her kommer du og syter over fanboys....LOL!

 

FORSLAG: NÅ HOLDER VI ALLE KJEFT OG LAR _dAwn_ VELGE SELV HVA HAN VIL HA!

9598919[/snapback]

 

Ja ? Fordi jeg ble faktisk overrasket over at 360 hadde så mange flere spill med bra kritikker. Og 360 HAR jo mange fler eksklusive spill og nesten alle PS3 spillene finnes på 360 også, som oftest i bedre utgaver.

 

Dette er fakta, ikke noe jeg tar fra løse luften.

Lenke til kommentar

Siden du tydeligvis har problemer med dette så skal jeg vise deg.

 

1. The Elder Scrolls IV: Oblivion PS3 50 7.7 93.0%

2. Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter 2 PS3 19 8.5 88.5%

3. Resistance: Fall of Man PS3 SCEA 73 7.9 87.4%

4. Virtua Fighter 5 PS3 Sega 46 7.9 87.1%

5. Ninja Gaiden Sigma PS3 Tecmo 47 8.6 86.7%

6. Tom Clancy's Rainbow Six Vegas PS3 Ubisoft 29 8.0 85.9%

7. Skate PS3 EA Games 11 4.8 85.1%

8. Warhawk PS3 SCEA 37 7.6 84.1%

9. NBA Street Homecourt PS3 EA Sports Big 27 6.7 83.9%

10. Fight Night Round 3 PS3 EA Sports 37 7.9 83.5%

11. DiRT PS3 Codemasters 11 7.9 83.0%

12. MotorStorm PS3 SCEA 65 8.0 82.8%

13. Madden NFL 08 PS3 EA Sports 24 3.7 82.2%

14. Tiger Woods PGA Tour 07 PS3 EA Sports 30 6.0 81.9%

15. The Darkness PS3 2K Games 33 7.8 81.7%

16. NBA 2K7 PS3 2K Sports 25 7.4 81.3%

17. Call of Duty 3 PS3 Activision 46 7.3 81.0%

18. Tiger Woods PGA Tour 08 PS3 EA Sports 19 -- 80.7%

19. Heavenly Sword PS3 SCEA 46 8.2 80.7%

20. Virtua Tennis 3 PS3 Sega 34 7.5 80.4%

21. NHL 2K7 PS3 2K Sports 24 6.3 80.1%

22. NHL 2K8 PS3 Take-Two Interactive 10 1.0 80.0%

 

Alle de finnes på 360 også. Ikke VF5 enda, det kommer om noen uker. Derimot har det full online play på 360 versjonen, noe det ikke er noe av i PS3 versjonen.

 

Ninja Gaiden Sigma er en port av et gammelt Xbox spill, Ninja Gaiden Black med litt grafiske fobedringer og en ny figur som er en liten del av spillet. Det er ikke Ninja Gaiden 2 for å si det slik.

 

Resten finnes jo på 360 og nesten alle er bedre der. (les anmeldelser hvis du ikke tror på meg).

 

Så som du ser så er alt fakta.

Lenke til kommentar
Men dette hjelper vel ikke en som lurer på om han skal kjøpe 360 eller PS3?

Dette er jo sånn, alt er ca like bra, kjøp det du føler for?

 

Hvorfor blir det galt å vise hvilke spill som har fått bra kritikker på konsollene han vurderer å kjøpe som en liten pekepinn? Man kan jo ikke gjøre det mer nøytralt enn det?

 

Dette betyr jo selvsagt ikke at ALLE vil like alle de samme spillene, men det gir da et mye bedre overblikk enn hva enkeltpersoner mener, som i 99% av tilfellene ikke har spilt en brøkdel av spillene engang.

9598946[/snapback]

 

Men det hjelper han bedre at en gjeng fanboys skriker "kjøp PS3, X360 suger" og "Kjøp X360, PS3 suger"?

 

Det hjelper ikke noen å velge konsoll om du setter deg ned og gauler halsen sår på hva som er best og hva som er dårligst for kvaliteter i konsollen er forskjellig fra person til person.

 

Hvorfor det blir galt å vise hvilken spill som har fått bra kritikk sier jo seg selv, det er 1 persons mening og 1 person alene sin mening. 1 omtale hjelper forferdelig lite på valget, jeg ser slik som Red Steel som for meg er et knall spill, hva er gamerankingen på det? Det gjør ikke valge noe nøytralt, for det beste man kan gjøre er ikke å lese omtalen, men heller de lassevis med reader reviews som du og finner. Da får du kanskje en bedre vinkel på spillets kvalitet når du samler massen.

 

Du kan si hva du vil si, men den beste måten å velge konsoll på er etter eget behov og hva man liker i spillutvalget. Og den beste pekepinnen får du da etter reader reviews og personelige erfaringer fra forumbrukere med konstruktiv kritikk under belte.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...