Gå til innhold

Kjøp av PS3 eller XBox360?


_dAwn_

Anbefalte innlegg

Jeez for en diskusjon. Statistikken fra gamerankings er da også helt uvesentlig. Om det er femti sportsspill med 90% så angår det f.eks. ikke meg en døyt. Han har vel neppe tenkt å kjøpe 100 spill før utgangen av neste år uansett. Se på hvilke spill du har mest lyst på, og kjøp konsollen som har flest av dem. Så kan du jo se hvilke spill-franchiser i fremtiden du gleder deg til. Tenke på om du har lyst på en blu-ray spiller eller muligheten til å kjøpe en billig HD-DVD-spiller. Eventuelt om du ønsker å ha muligheten til å installere Linux.

 

Begge konsollene har ufattelig mange timer underholdning tilgjengelig allerede, og det vil fortsette å komme gode spill til begge i all uoverskuelig fremtid, så det handler til syvende og sist bare om preferanser, hovedsakelig hvilke spill du liker best.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeez for en diskusjon. Statistikken fra gamerankings er da også helt uvesentlig. Om det er femti sportsspill med 90% så angår det f.eks. ikke meg en døyt. Han har vel neppe tenkt å kjøpe 100 spill før utgangen av neste år uansett. Se på hvilke spill du har mest lyst på, og kjøp konsollen som har flest av dem. Så kan du jo se hvilke spill-franchiser i fremtiden du gleder deg til. Tenke på om du har lyst på en blu-ray spiller eller muligheten til å kjøpe en billig HD-DVD-spiller. Eventuelt om du ønsker å ha muligheten til å installere Linux.

 

Begge konsollene har ufattelig mange timer underholdning tilgjengelig allerede, og det vil fortsette å komme gode spill til begge i all uoverskuelig fremtid, så det handler til syvende og sist bare om preferanser, hovedsakelig hvilke spill du liker best.

9598432[/snapback]

 

Du ber han se på hvilke spill han liker best, men at gamerankings er uvesentlig? Det viser jo hva som er kvalitet og hva som ikke er det i 99% av tilfellene.

 

Tror du han har spilt alt som er ute og vet om alle? Hva hvis man bare vet om 3-4 spill da? Da skal man altså basere konsoll kjøpet på det fremfor å ta en titt på hva som finnes og hva som får bra kritikker?

 

Og at ikke du bryr deg som sportsspill er vel ikke særlig relevant? Er det du som skal ha konsoll?

 

Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor du klager over denne "diskusjonen".

Endret av Messier
Lenke til kommentar

@_dAwn_

 

Eg valgte, som truleg alle veit, PS3, og er svært godt nøgd med den. Nokre plussar for PS3 (i tilfeldig rekkjefølgje):

  • Du kan spele dei gamle PS2-spela dine på den.
  • Høgkvalitetskonsoll, låg feilrate og vanlegvis lite støy.
  • Glimrande filmavspelar, oppskalerar DVD betre enn den dedikerte spelaren eg kjøpte spesielt til føremålet, og Blu-ray er sjølvsagt endå betre.
  • Høgt utstyrsnivå, trådlaust nettverk, HDMI, rikeleg med portar både for minnekort og USB-dingsar.
  • Kraftig og spennande maskinvare med stort potensiale.
  • Det byrjer å bli ein del bra spel (som t.d. Warhawk, Motorstorm, Heavenly Sword), med fleire på veg. Av dei kommande ser eg spesielt på LittleBigPlanet, MGS4, Final Fantasy XIII-spela, og Echochrome som svært spennande.
  • Åpen konsoll, støtte for Linux, sonefrie spel, og du kan kjøpe ny harddisk frå ein kva som helst nettbutikk til marknadspris (i motsetnad til den tradisjonelle "20GB ekstra for 5 gongar prisen av ein tilsvarande harddisk til PC"-modellen).
  • Gratis online.
  • Alle dei tøffaste folka på gamer.no har PS3. :p

EDIT: Fjerna off-topic.

 

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar

[OFFTOPIC]

Jeg håper forøvrig du poster fra en Mac.

9598349[/snapback]

 

dessverre, jeg poster fra en drittdows. Skal snart få meg ny pc med Ubuntu Linux, har ikke tenkt å få meg mac....håper forøvrig du sliter med Vista, så smella.....

 

Hvorfor skal noen bannes her? Kan kanskje skjønne han S-r-ex fyren men litt drøyt å bannes for det vil jeg si

 

Excuse moi? Faktisk så har jeg planer om en 360, men ikke før MS har fikset RROD, men ikke forvent å finne meg på online (499 året WTF?) Dessuten tror ikke jeg av en eller annen grunn at han snakket om meg....[/OFFTOPIC]

 

Nå som vi er ferdig med off-topic, la oss nå komme oss tibake til diskusjonen....

 

@_dAwn_: Kjør en elle-melle og ta den du kommer på eller slå mynt, be en om å velge et tall fra en til ti og er det oddetall, PS3, partall, 360, eller noe som rådes av tilfeldighetene. Her vil du egentlig ikke finne svar....

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar
[OFFTOPIC]
Jeg håper forøvrig du poster fra en Mac.

9598349[/snapback]

 

dessverre, jeg poster fra en drittdows. Skal snart få meg ny pc med Ubuntu Linux, har ikke tenkt å få meg mac....håper forøvrig du sliter med Vista, så smella.....

 

Hvorfor skal noen bannes her? Kan kanskje skjønne han S-r-ex fyren men litt drøyt å bannes for det vil jeg si

 

Excuse moi? Faktisk så har jeg planer om en 360, men ikke før MS har fikset RROD, men ikke forvent å finne meg på online (499 året WTF?) Dessuten tror ikke jeg av en eller annen grunn at han snakket om meg....[/OFFTOPIC]

 

Nå som vi er ferdig med off-topic, la oss nå komme oss tibake til diskusjonen....

 

@_dAwn_: Kjør en elle-melle og ta den du kommer på eller slå mynt, be en om å velge et tall fra en til ti og er det oddetall, PS3, partall, 360, eller noe som rådes av tilfeldighetene. Her vil du egentlig ikke finne svar....

9598563[/snapback]

 

Drittdows ja. Husker det var kult å hate MS når jeg var 12 år også. Men Sony's totale Playstation dominans (monopol omtrent) de siste 10 årene har du ikke hatt problemer med eller?

Lenke til kommentar
Du ber han se på hvilke spill han liker best, men at gamerankings er uvesentlig? Det viser jo hva som er kvalitet og hva som ikke er det i 99% av tilfellene.

Ikke uvesentlig i det hele tatt. Men statistikken som ble dratt frem her var uvesentlig. Gamerankings er et fint sted for å finne ut hvilke spill som virker interessante.

 

Tror du han har spilt alt som er ute og vet om alle? Hva hvis man bare vet om 3-4 spill da? Da skal man altså basere konsoll kjøpet på det fremfor å ta en titt på hva som finnes og hva som får bra kritikker?

Det må da være opp til ham selv hvor mange spill han gidder å sjekke ut. Uansett om det er 3-4 eller 20-30 burde det uansett være et veldig pluss for den konsollen som har flest av de spillene.

 

Og at ikke du bryr deg som sportsspill er vel ikke særlig relevant? Er det du som skal ha konsoll?

Nå regner jeg med at han i motsetning til deg skjønte at han kunne utelukke spillsjangerene han selv ikke liker..

Lenke til kommentar

Men det har aldri vært litt mer fremme i lyset at ms har hatt monopol, playstation har jobbet hardt for det og hatt mange gode konkurrenter, men de har alltid hatt det ekstra lille til å stikke av med seieren... men nå er konsoll markedet et utrolig konkurranse marked og så langt taper ps3, derfor håper alle den har noe ess i ermet, som vi alle vet den har.

 

så vil du ha masse spill nå med engang og et godt online system kjøp xbox 360, men har du tålmodighet , liker en solid maskin kjøp ps3..

 

håper sånn sett at alle ender opp med begge under tven endag, for de er likeverdige konge konsoller.

Lenke til kommentar
Du ber han se på hvilke spill han liker best, men at gamerankings er uvesentlig? Det viser jo hva som er kvalitet og hva som ikke er det i 99% av tilfellene.

Ikke uvesentlig i det hele tatt. Men statistikken som ble dratt frem her var uvesentlig. Gamerankings er et fint sted for å finne ut hvilke spill som virker interessante.

 

Tror du han har spilt alt som er ute og vet om alle? Hva hvis man bare vet om 3-4 spill da? Da skal man altså basere konsoll kjøpet på det fremfor å ta en titt på hva som finnes og hva som får bra kritikker?

Det må da være opp til ham selv hvor mange spill han gidder å sjekke ut. Uansett om det er 3-4 eller 20-30 burde det uansett være et veldig pluss for den konsollen som har flest av de spillene.

 

Og at ikke du bryr deg som sportsspill er vel ikke særlig relevant? Er det du som skal ha konsoll?

Nå regner jeg med at han i motsetning til deg skjønte at han kunne utelukke spillsjangerene han selv ikke liker..

9598618[/snapback]

 

Sa han noe om at han ikke liker sportsspill? Hvorfor nevnte du i det hele tatt at du ikke bryr deg om sportsspill? Hadde jo ingenting med saken å gjøre? For alt vi det kanskje han liker det.

 

Ikke uvesentlig altså men statisitkken var det? Jeg må si jeg har vanskelig for å skjønne deg. Hva er uvesentlig med å vise hvilke spill som har fått bra kritikker på konsollene han vurderer å kjøpe.

 

Unnskyld, men jeg sitter med en følelse at du ikke ville klaget hvis det var PS3 som hadde 360 lista og omvendt.

Lenke til kommentar
Du ber han se på hvilke spill han liker best, men at gamerankings er uvesentlig? Det viser jo hva som er kvalitet og hva som ikke er det i 99% av tilfellene.

Feil, det viser hva den gjennomsnittlige anmelder liker - ikke hva trådstarter nødvendigvis liker. Ta motorstorm f.eks., skulle jeg anmeldt det spillet så hadde det fått 12/10 - altså det beste spillet som noen gang har eksistert på denne planeten. Betyr dette at alle andre liker Motorstorm? Nei, mange synes det er et helt ordinært spill som de la fra seg etter 2+ timer. Anmeldelser betyr ikke en dritt, annet enn å være en subjektiv veileder.

 

Og at ikke du bryr deg som sportsspill er vel ikke særlig relevant? Er det du som skal ha konsoll?

At den gjennomsnittlige anmelder har gitt flere 360 spill høyere score er vel heller ikke særlig relevant? Siden det ikke er de som skal ha konsollen, mener jeg?

 

Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor du klager over denne "diskusjonen".

9598492[/snapback]

Kanskje fordi folk er DRITLEI av PS3 vs XBox360 diskusjoner. Alle tråder forløper slik: OP setter opp fella, 2-5 postere sier at man bør velge den konsollen som har flest spill som appelerer, og så kommer idioten og drar frem en eller annen statistikk som "beviser" hva smaken til OP bør være. Og etter det drar tråden som regel avgårde til helvete.

Lenke til kommentar
Du ber han se på hvilke spill han liker best, men at gamerankings er uvesentlig? Det viser jo hva som er kvalitet og hva som ikke er det i 99% av tilfellene.

Feil, det viser hva den gjennomsnittlige anmelder liker - ikke hva trådstarter nødvendigvis liker. Ta motorstorm f.eks., skulle jeg anmeldt det spillet så hadde det fått 12/10 - altså det beste spillet som noen gang har eksistert på denne planeten. Betyr dette at alle andre liker Motorstorm? Nei, mange synes det er et helt ordinært spill som de la fra seg etter 2+ timer. Anmeldelser betyr ikke en dritt, annet enn å være en subjektiv veileder.

 

Og at ikke du bryr deg som sportsspill er vel ikke særlig relevant? Er det du som skal ha konsoll?

At den gjennomsnittlige anmelder har gitt flere 360 spill høyere score er vel heller ikke særlig relevant? Siden det ikke er de som skal ha konsollen, mener jeg?

 

Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor du klager over denne "diskusjonen".

9598492[/snapback]

Kanskje fordi folk er DRITLEI av PS3 vs XBox360 diskusjoner. Alle tråder forløper slik: OP setter opp fella, 2-5 postere sier at man bør velge den konsollen som har flest spill som appelerer, og så kommer idioten og drar frem en eller annen statistikk som "beviser" hva smaken til OP bør være. Og etter det drar tråden som regel avgårde til helvete.

9598683[/snapback]

 

Ok, så kritikker fra en hel verdens spillpresse er ikke noe å gå etter for noen. Mye bedre å høre på enkelt personers (som regel fanboys) meninger om diverse spill altså.

 

Dette er jo helt latterlig.

 

Så det at 360 har mange flere og kritikerroste spill er altså bare noe man skal overse når noen spør om hva man skal kjøpe? Man skal altså kun anbefale ting men selv mener er best uten å kanskje spilt særlig annet. Sorry, det er komplett fanboyisme.

Lenke til kommentar
Så det at 360 har mange flere og kritikerroste spill er altså bare noe man skal overse når noen spør om hva man skal kjøpe? Man skal altså kun anbefale ting men selv mener er best uten å kanskje spilt særlig annet. Sorry, det er komplett fanboyisme.

 

Kan folk se til helvete å slutte med bruk av ordet fanboy og dets derivasjoner når man tydeligvis ikke har peiling på hva det er.

Lenke til kommentar
Sorry, det er komplett fanboyisme.

9598723[/snapback]

Mulig det, og du er så langt den største av alle. Du kunne nøyd deg med å si som alle før deg at OP må velge utfra SINE interesser. Men istedet tok du på deg fanboi-hatten din, og sendte tråden rett til helvete. Det morsomme er jo at du anklager alle andre for å være fanboi, og så avslører du deg som den største selv. Priceless!

Lenke til kommentar
Sorry, det er komplett fanboyisme.

9598723[/snapback]

Mulig det, og du er så langt den største av alle. Du kunne nøyd deg med å si som alle før deg at OP må velge utfra SINE interesser. Men istedet tok du på deg fanboi-hatten din, og sendte tråden rett til helvete. Det morsomme er jo at du anklager alle andre for å være fanboi, og så avslører du deg som den største selv. Priceless!

9598761[/snapback]

 

For noe piss. Var jo nettopp det jeg gjorde. Jeg viste hvilke spill som har fått bra kritikker. Det kan jo være en god pekepinn for noen som er ute etter en konsoll.

 

En som spør etter hva slags konsoll man skal kjøpe per definisjon har jo som regel ikke all verdens greie på hva som finnes til de. Jeg sa ikke KJØP 360, PS3 suger!

 

Hadde postet lista uansett om det var 360 eller PS3 som hadde fleste kritikerroste spillene.

 

Jeg vil si det forteller en hel del om deg som hopper på meg når andre i tråden helt tydelig ikke anbefaler en konsoll fordi de hater MS. Men så er vel ikke du heller særlig glad i dem når du kaller deg Linuxguru.

Endret av Messier
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...