Gå til innhold

Hodetelefoner og mobiltelefon.

varmit

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt om dette er riktig plass å poste, men synes det ble litt rart på mobil-forumet også..

Når man kjøper en Sony mobiltelefon, følger det med øreplugger. Disse er av dårlig kvalitet, men har en spesiell kobling i enden. Går det an å kutte av denne "pluggen" på ørepluggene og koble denne til vanlige høretelefoner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori.

Vil du gjere dette fordi utgangen på mobiltelefonen er mindre enn ein standard 3,5mm minijack? I så fall er det mykje enklare å kjøpe ein overgang frå 3,5mm til 2,5mm (som er mobilstørrelsen).

Ser ut som dette:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
adaptador-jack-25a35.jpg
Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Sony sine mobiler(i alle fall k810i) har litt kresen inngang.

Derfor må jeg bruke en inngang lignende den linket til over.

Om overgangen koster 300 kr er det jo fristende å mikse den til selv :)

Det jeg tenkte på, var å kutte av ledningen helt inne ved inngangen på de originale øreproppene. Deretter kobler jeg ledningen til en minijack-inngang. Lar dette seg gjøre, eller er det komplisert?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Sony sine mobiler(i alle fall k810i) har litt kresen inngang.

Derfor må jeg bruke en inngang lignende den linket til over.

Om overgangen koster 300 kr er det jo fristende å mikse den til selv  :)

Det jeg tenkte på, var å kutte av ledningen helt inne ved inngangen på de originale øreproppene. Deretter kobler jeg ledningen til en minijack-inngang. Lar dette seg gjøre, eller er det komplisert?

9601268[/snapback]

overgangen jeg linket til koster 8 kr.................gratis frakt

men ja det er mulig, nei det er ikke lett fordi det er lakkerte ledninger. kjøp overgang :p

Lenke til kommentar

Det står nok 2,5mm fordi det er 2,5mm.

"Handsfree adapter" betyr vel at du kan plugge i eit vanleg handsfreesett og der er vel 2,5mm standaren?

Du må nok ha ein 2,5mm-3,5mm-overgang og. Det lettaste hadde sjølvsagt vore å funne ein overgang direkte til 3,5mm om det finnes.

For å klarere opp litt: Ja, 3,5mm er det som blir kalla minijack og som finnes på omtrent det meste av hovudtelefonar, øyrepluggar ol.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Det står nok 2,5mm fordi det er 2,5mm.

"Handsfree adapter" betyr vel at du kan plugge i eit vanleg handsfreesett og der er vel 2,5mm standaren?

Du må nok ha ein 2,5mm-3,5mm-overgang og. Det lettaste hadde sjølvsagt vore å funne ein overgang direkte til 3,5mm om det finnes.

For å klarere opp litt: Ja, 3,5mm er det som blir kalla minijack og som finnes på omtrent det meste av hovudtelefonar, øyrepluggar ol.

9606633[/snapback]

finnes ja, men da må man på ebay... eller det finnes jo i norge, til sinnsykt høye priser i forhold

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Får kjøpe begge deler fra nettsia linket til ovenfor da..:)

Litt styr med så mye, men det går jo greit.

9606886[/snapback]

koster vel ikke mer enn en hundrelapp el no i norge heller, men det er jo 10x prisen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...