RobertSo Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Jeg lurer på hva jeg burde gjøre av å kjøpe meg ett 8800 GTS kort i tillegg til det jeg har for å sette opp ett SLI oppsett eller om jeg rett og slett burde kjøpe meg ett GTX eller ULTRA kort? Det ville jo bli litt mere økonomisk og gå for det første forslaget. Åpen for noen råd, hvordan vil ytelsen bli i forhånd til hverandre? Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 I bunn og grunn bunner det vel ut i hva slags oppløsning du har tenkt å spille i, hva slags spill (next gen?) og om du satser stort på AA og AF (8x/16x) =) Fortell litt om hvordan du kommer til å spille, så kan vi nok hjelpe deg litt bedre! Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Det første som slår meg er at 8800GTS i SLI kan bli litt flaskehals med bare 320mb ram, når du har så mye kraft. Husk at to kort i SLI ikke gir dobbelt så mye ram. Søkte på google og det kom jo opp resultater ganske raskt, som for eksempel denne testen. Den viser jo at 8800GTS 320mb i SLI faktisk gjør litt bedre enn GTX, til tross for minnet. Nå er det ikke godt å si hvordan forholdet mellom minne og prosessorkraft blir i kommende spill, men håpløst blir vel ingen av løsningene uansett. Selv syntes jeg at å ha to kort i SLI kan være mer upraktisk enn ett GTX-kort. Husk at du da vil trenge mer strøm, selv om det ikke nødvendigvis er et problem for deg, og at to kort vil generere mer varme enn ett kort. Nå kan jo også SLI finne på å ha kompatiblitetsproblemer i noen spill. Husk også at når dagen kommer hvor også dette utstyret skal byttes ut, så vil det være enklere med ett GTX-kort enn to GTS-kort. Det flommer for øyeblikket ikke akkurat over av underprisede GTS-kort i bruktmarkedet, så det er ikke umulig at du får tjent inn litt på det gamle kortet ditt Lenke til kommentar
RobertSo Skrevet 28. september 2007 Forfatter Del Skrevet 28. september 2007 Takker for raskt svar, oppløsningen min er på 1680x1050 og det er next gen spill jeg tenker på ja. Bla Crysis og alt annet snaks som kommer i framtiden Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Uten å være einstein på dette området vil jeg tro at SLI kommer til å fungere knirkefritt på nye titler. Var jeg deg ville jeg gått for et nytt GTS kort =) Men et lite apropos er jo at titlene som crysis, call of duty, assassins creed blir pushet lengre og lengre fremover i tid, så når spillene faktisk kommer ut kan det jo hende at nvidia allerede er ute med noe nytt og bedre.. hvem vet?! Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 8800 GTS 320 kjører vel alle nåværende spill samt alle som kommer ut i år på høyeste oppløsning uten problem. Derfor blir det noe søkt (eller forbannet idiotisk) å oppgradere denne maskinen. Som et lite eksempel kan jeg nevne at det fremdeles ikke finnes spill som støtter DX 10... Lenke til kommentar
Doktor9 Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 8800 GTS 320 kjører vel alle nåværende spill samt alle som kommer ut i år på høyeste oppløsning uten problem. Derfor blir det noe søkt (eller forbannet idiotisk) å oppgradere denne maskinen. Som et lite eksempel kan jeg nevne at det fremdeles ikke finnes spill som støtter DX 10... 9597616[/snapback] Det er da spill på markedet som støtter DX10, her er en liste over nåværende og kommende spill som støtter dette. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 (endret) 8800 GTS 320 kjører vel alle nåværende spill samt alle som kommer ut i år på høyeste oppløsning uten problem. Derfor blir det noe søkt (eller forbannet idiotisk) å oppgradere denne maskinen. 9597616[/snapback] Gå inn på gamespot.com, let opp world in conflict performance benchmark. Påstand motbevist. Endret 29. september 2007 av Lilac1 Lenke til kommentar
RobertSo Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 8800 GTS 320 kjører vel alle nåværende spill samt alle som kommer ut i år på høyeste oppløsning uten problem. Derfor blir det noe søkt (eller forbannet idiotisk) å oppgradere denne maskinen. Som et lite eksempel kan jeg nevne at det fremdeles ikke finnes spill som støtter DX 10... 9597616[/snapback] Har world in conflict jeg, og jeg er ikke i nærheten av "fult på alt", spar meg for slike kommentarer med mindre at du vet hva du snakker om Lenke til kommentar
flyfrode Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 8800 GTS 320 kjører vel alle nåværende spill samt alle som kommer ut i år på høyeste oppløsning uten problem. Derfor blir det noe søkt (eller forbannet idiotisk) å oppgradere denne maskinen. Som et lite eksempel kan jeg nevne at det fremdeles ikke finnes spill som støtter DX 10... <{POST_SNAPBACK}> Har world in conflict jeg, og jeg er ikke i nærheten av "fult på alt", spar meg for slike kommentarer med mindre at du vet hva du snakker om Prøv også MS Flightsim X med alle instillinger på fult så skal du se det blir lav fps:D Jeg fikk idag mitt andre 8800GTS som jeg selvsgat skal kjøre i SLI. Jeg må innrømme at jeg ikke har gjort noen særlig research, og jeg er spent på resultatet.. men det ejg lurer på nå er hvordan ejg i det hele tatt installerer det nye kortet? Er det bare å sette det i den andre PCIe slot'n og sette på den "dingsen" på toppen av korta? Skal det ikke mer til? Takker for raskt svar. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Prøv også MS Flightsim X med alle instillinger på fult så skal du se det blir lav fps:D Jeg fikk idag mitt andre 8800GTS som jeg selvsgat skal kjøre i SLI. Jeg må innrømme at jeg ikke har gjort noen særlig research, og jeg er spent på resultatet.. men det ejg lurer på nå er hvordan ejg i det hele tatt installerer det nye kortet? Er det bare å sette det i den andre PCIe slot'n og sette på den "dingsen" på toppen av korta? Skal det ikke mer til? Takker for raskt svar. Også må du snu den greia på hovedkortet Lenke til kommentar
ZombieBobie Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) Driver og lurer på det samme - om en oppgradering av mitt nåværende 8800GTS 320mb skal gjøres til enten 8800GTX, eller 2x8800 GTS 320mb eller 2x8800GT som burde være ute nå om ikke lenge. det å kjøpe et 8800GTS 320mb til er som han sa mest økonomisk. Vurderer å dra en spansk en, bestille et 8800GTS 320mb, teste, og hvis jeg ikke er fornøyd, levere det tilbake på angrefristen. Føler meg ganske sikker på at det kommer en del bedre kort (andre generasjon er som regel mye bedre enn første) til neste år så regner med at det blir en utskiftning en gang da uansett. Det kjipe er at man mister dual screen support i SLI. Skulle gjerne hatt 9800GTX lansering nå ja... Endret 28. oktober 2007 av ZombieBobie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå