Eurofag Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Kvinne dømt for dødsulykke Denne kvinnen var altså på flukt fra Politiet og kjørte ned å drepte en syklist. Nå er hun dømt til latterlige 1 år og 4 måneder i fengsel. Er ikke dette utrolig lav straff for drap? Så lenge dette skjer mens hun flykter fra politiet så vil jeg påstå at hun drev uforsvarlig kjøring og burde derfor blitt straffet mye strengere. Livstid mener jeg en slik forbrytelse fortjener. Hva synes dere? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Livstid er å overdrive litt, men 10-20 år hadde passet bedre. Lenke til kommentar
abandoned Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 helt latterlig, altfor liten straff Lenke til kommentar
Eurofag Skrevet 28. september 2007 Forfatter Del Skrevet 28. september 2007 Livstid er å overdrive litt, men 10-20 år hadde passet bedre. 9596385[/snapback] Er ikke livstid 21 år i Norge da? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Hvorfor kan ikke livstid være livstid i Norge også? Lenke til kommentar
Eurofag Skrevet 28. september 2007 Forfatter Del Skrevet 28. september 2007 Hvorfor kan ikke livstid være livstid i Norge også? 9596427[/snapback] Det lurer vel jeg også på. Man må vel blir dømt til forvaring for at man skal få livstid som betyr livstid. Forvirrende spør du meg. Livstid burde vært livstid og 21 år burde vært 21 år. Men uansett er det alt for lavt for bildrap under flykt fra politiet som her. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 (endret) Nå kan man si mye om straffene i Norge, og på meg virker det som om befolkningen generelt (nei, jeg har ikke utført noen undersøkelse på dette emnet ) synes straffenivået er for lavt her i landet. Jeg er totalt enig Angående straffen nevnt her: jeg kjenner ikke omstendighetene godt nok (selv om det skjedde like ved der jeg bor/bodde/jobber), men jeg synes man må ta konsekvensen av sine handlinger. Stikker man fra politiet har man bæsja på leggen allerede. Kjører man ned, og dreper noen i samme slengen så er det bare å kaste håndkleet inn. Hadde jeg gjort noe lignende så hadde jeg nok forventa noe mer enn 1 år og 4 måneder! Endret 28. september 2007 av smetho Lenke til kommentar
Ockham Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Skjønner ikke hvorfor straffetidene er så lave her i landet. Har aldri møtt noen som er uenig med meg. Hvorfor skjer det ingenting? -.- Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Er ikke mange år siden en politibil kjørte over en fotgjenger mens de var i høyhastighets jakt. Fotgjengeren døde. Politiet ble ikke straffet i det hele tatt. Er det riktig at politiet er over loven? Er lenge siden, men skal se om jeg finner en kilde også. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 (endret) Bare legge til at jeg er veldig uenig i straffene i Norge i det store hele. Er noe galt når det er strengere straffer for å kjøre litt for fort enn det er for drap, eller blind vold. Endret 28. september 2007 av JimRamse Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Bare legge til at jeg er veldig uenig i straffene i Norge i det store hele. Er noe galt når det er strengere straffer for å kjøre litt for fort enn det er for drap, eller blind vold. 9596958[/snapback] Jeg skjønner at det rykker i hevnmuskelen din, men du trenger da ikke fare med tøv av den grunn... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Er ikke mange år siden en politibil kjørte over en fotgjenger mens de var i høyhastighets jakt. Fotgjengeren døde. Politiet ble ikke straffet i det hele tatt. Er det riktig at politiet er over loven? Er lenge siden, men skal se om jeg finner en kilde også. 9596881[/snapback] Det ville jeg gjerne sett en link på. Synes straffen er grei jeg. Jo det er jo synd med ulykker men hevn løser ikke problemene. Derfor den noe "milde" straffen. Husk at denne kvinnen har et liv på samvittigheten. Sikkert ikke lett å leve med. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Bare legge til at jeg er veldig uenig i straffene i Norge i det store hele. Er noe galt når det er strengere straffer for å kjøre litt for fort enn det er for drap, eller blind vold. 9596958[/snapback] Jeg skjønner at det rykker i hevnmuskelen din, men du trenger da ikke fare med tøv av den grunn... 9596980[/snapback] Drar det litt langt, men ja straffene er helt latterlige. Er strengere straff for å kjøre på ett rødt lys midt på natten, enn det er for blind vold. Å det er fakta. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Sikkert ikke lett å leve med. 9596987[/snapback] Må du faen meg gi deg. En del av straffen er at hun har drept en person? Spørs om du hadde vært enig i det hvis det var en i familien din som var overkjørt å drept. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Det ville jeg gjerne sett en link på. Synes straffen er grei jeg. Jo det er jo synd med ulykker men hevn løser ikke problemene. Derfor den noe "milde" straffen. Husk at denne kvinnen har et liv på samvittigheten. Sikkert ikke lett å leve med. 9596987[/snapback] Holder på å lete. Grunnen til jeg husker det er fordi jeg ble veldig overrasket. Var en kvinnelig politikvinne hvis jeg ikke husker feil. Uansett, ganske uvesentlig egentlig. Det jeg vil frem til er at straffene for alvorlige ting her til lands er ALT FOR LAVE. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Jeg skjønner at det rykker i hevnmuskelen din.9596980[/snapback] Denne skjønte jeg ikke. Hevn? Hva skulle jeg hevnet meg for? "beklager det ble latterlige mange innlegg på rad her." Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Jaha.... Gudfaren min fikk 1 år og 6 måneder for et snøscooter drap! Han traff en hundeslede uten lys! Totalt umulig å se i mørket. Hun kjører fra politiet og får bare 1 år og 4 månder Nesten gang man dreper noen med bil så sier man at man kjørte grov uforsvarlig så slipper man vel unna all straff. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Sikkert ikke lett å leve med. 9596987[/snapback] Må du faen meg gi deg. En del av straffen er at hun har drept en person? Spørs om du hadde vært enig i det hvis det var en i familien din som var overkjørt å drept. 9597006[/snapback] Vis det var en i min familie så hadde min mening vært basert på hevn og ville ikke vært subjektivt. Er så dritlei slike motsvar. Hun har drept en person men Uaktsomt. For å være ærlig synes jeg det er mer uaksomt av politiet å jage på henne slikt når de bare kunne tatt nummeret på skiltet og heller tatt henne utenfor veien. Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Er ikke mange år siden en politibil kjørte over en fotgjenger mens de var i høyhastighets jakt. Fotgjengeren døde. Politiet ble ikke straffet i det hele tatt. Er det riktig at politiet er over loven? Er lenge siden, men skal se om jeg finner en kilde også. 9596881[/snapback] Jeg har sett endel videoer fra amerikanske biljakter. Uten at jeg vet alt for mye om dette vil jeg tro at politiet eskalerer situasjonene ofte til det punkt at den som fører fluktbilen ikke lenger får en mulighet til å tenke fornuft. Jeg lurer bare på om ikke bilen som jaget bak hadde en vesentlig innvirkning på drapsdømtes kjøreadferd. Jeg forsøker på ingen måte å forsvare vedkommende, men det bør stilles spørsmål til politiets opplæring og holdning under biljakter. Har ikke politiet en effektiv måte å stoppe vedkommende på, bør biljakten avbrytes for å spare uskyldiges liv er nå min mening. Jeg er enig i spørsmålet du stiller her! Man trenger jo ikke være rom-forsker for å forstå at det finnes et vist broderskap i politi-etaten. At politiet er satt til å granske seg selv er jo helt på tryne spør du meg. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Har ikke politiet en effektiv måte å stoppe vedkommende på, bør biljakten avbrytes for å spare uskyldiges liv er nå min mening. Her er jeg helt enig. Gjelder for politiet alle land vil jeg si. Å begynne å sette en hel haug andre liv i fare for å ta en person blir feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå