Nyttnavn2013 Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Ja, jeg trengte ram og kjøpte Disse og siden de var under pC5300 delen så tenkte jeg ikke mer over det..fikk ram idag+ kabinett som jeg bestilte via Netshop's timessalg, satt inn ledninger å sant, ram osv. så begynte det å pipe, satt inn i gamlerammen og da peip det ikke.. Jeg synest dette er litt komplett sin feil..fordi Pc5400 rammen sto under 5300 kategorien, så passer 5400 på mitt hovedkort? Takker for svar, sitter her irritert over at jeg hadde dårlig tid og merket ikke det før det peip Lenke til kommentar
Nyttnavn2013 Skrevet 29. september 2007 Forfatter Del Skrevet 29. september 2007 Anyone? Er det bare å sende mail til komplett å spør om det er greit at jeg bytter inn, det er 98% min feil..men siden den var katogerisert til 5300 så tenkte jeg ikke mer over det Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 (endret) Ja, minnet passer. Prøv med forskjellige minnekonfigurasjoner(plasseringer). Husk at de mest sannsyligvis må/bør ikke stå rett ved siden av hverandre. Les litt i manualen til hket ditt. Endret 29. september 2007 av PatrickM Lenke til kommentar
Nyttnavn2013 Skrevet 29. september 2007 Forfatter Del Skrevet 29. september 2007 (endret) HAr bare to plasser å sette ram på, er det forskjell på om de står til høyre eller venstre, eller jeg tolka posten din feil ? Endret 29. september 2007 av Martiin Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Ah, da var det min feil. jeg gikk utifra at du hadde fire minnesokler. Hm, du kan jo prøve å bytte på venstre og høyre, men jeg tror ikke det hjelper.. Lenke til kommentar
Nyttnavn2013 Skrevet 29. september 2007 Forfatter Del Skrevet 29. september 2007 Støttet RAM-hastighet PC2-3200, PC2-4300, PC2-6400, PC2-5300 Fant det på utvidet info på komplett :/ Får vel proøve å sende det inn da, si at de burde få pc-5400 minne ut av pc-5300 kategorien. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 (endret) Trodde raskere minne ville klokke seg ned.Det støtter pc26400, men ikke 5400, merkelig?Bruk den gamle minne for å komme inn i operativsystem, så oppgraderer du biosen din (om det finnes nyere versjoner) og tester igjen. Endret 6. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Det støtter PC5400. Som genesis sier, vil raskere minne klokke seg ned, evt må dette gjøres manuelt i BIOS. Uansett støtter det 5400 out of the box, da 5400 er tregere enn 6400... Lenke til kommentar
Nyttnavn2013 Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 Noen som vet hvor jeg finner Bios oppgraderin, sendte mail igår til komplett om retur :S, vist det funker kan jeg bare ikke sende da? Lenke til kommentar
genesis Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Du googler opp hjemmesiden til produsenten, og finner frem til ditt hovedkort.http://www.ecs.com.tw/ECSWebSite/Products/ProductsDetail.aspx?DetailID=653&CategoryID=1&DetailName=Feature&MenuID=46&LanID=0Hvordan sjekker du hva du har?http://www.ecs.com.tw/extra/productinfo/MB.htmDet følger nok med ett program/verktøy for å oppdatere biosen ifra windows, denne ligger isåfall på cden som fulgte med HK. Husk å lukke alle andre programmer, og ikke stress maskinen idet du skal flashe/oppgradere bios. Går noe galt i denne prosessen vil nok ingenting virke, og du må erstatte bios brikken eventuellt hele hk.Det er nok ett bios-flash verktøy som du kan starte idet maskinen booter også. Da må du enten laste inn den nyeste biosen på en minnepenn, eller floppy disk ect. Slik som du må trykke delete for å komme inn i bios, er det vanlig at du kan starte ett slik bios-flash verktøy med enn eller annen knapp F2 f.eks. Endret 6. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå