TheMaister Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 (endret) Hei=) Har et problem med Ubuntu. På Windows har jeg 2 partisjoner. Jeg får kommet inn på systempartisjonen, men ikke data-partisjonen der jeg har alle godsakene=( mount_point cannot contain the following characters: newline, G_DIR_SEPARATOR (usually /) Er det noe man kan fikse fort? Lurer også på hvordan man mounter Windows-drivene slik at man slipper å taste inn Root-passordet for å komme inn på dem. Takker på forhånd. Endret 29. september 2007 av TheMaister Lenke til kommentar
miXer Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 I linux er det ikke innebygd skrive rettigheter til ntfs disker. Du kan installere NTFS ved å klikke på Applications - Legg til/fjern og skriv inn ntfs og kryss av for den som dukker opp og installer. Deretter går du på Applications - Systemverktøy(tror jeg) og NTFS. Her krysser du av for begge punktene. Så kan du starte maskinen på nytt og du har skrive/lese rettigheter til ntfs diskene dine! Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Åpne Terminal (Programmer->Tilbehør->Terminal), tast inn "cat /etc/fstab" (uten ") og lim inn resultatet. Ser du som en skrivefeil i fstabfilen din. Eller prøver du å mounte manuelt? Gi oss i få fall kommandoene du bruker. Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 29. september 2007 Forfatter Del Skrevet 29. september 2007 Problem løst. Hadde satt et mount-punkt i Egenskaper -> Volume -> Instillinger. Bare fjerna all info der så gikk det som smør =)=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå