Kultom Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 er det noe galt med den målern i bios'n?? har systemet under og kjører på stock hastighet. Tempen i bios måler 60C!!! Det er jo sykt. på 1400 t-bird min hadde jeg 47C. og 2400+ skulle være kaldere.. anyone?? Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Hei! Jeg har A7N8X Deluxe kortet (kjøpte det for noen dager siden. CPUen min (T-Bird 1.4GHz 266FSB viser en 38 grader som jeg tror er ganske riktig (Har en Swiftech MCX462B med ei ganske kraftig papst vifte). Har du sjekka om kjølern står riktig/skikkelig på? Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 kameraten min skadet kjernen på cpu (samme hk og cpu som deg) cpuen funker men tempen er høy som din. sjekk at cpu er OK Lenke til kommentar
Josæjo Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 på asus a7v-8x er det noen feilmåling på gradene der? Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 31. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2003 jeg tror ikke det er noe galt med cpu'nfor asus probe viser at den har noen å 30 grader, men biosen mener det er nærmere 60. skal kjøpe w-force fra www.3dfxcool.no og sjekke ordentlig. for på det gamle kg7 kortet mitt med athlon 1400 i så var temp'n rundt 40. og det er jo den varmeste amd cpu'n noen gang laget. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Har du kryssskjekket det med andre temp. programmer. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 31. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2003 nja, jeg prøvde MBM5 men når jeg så at den trudde viften min gikk på ca 12000 rpm da gadd jeg ikke det lenger liksom. Skal få kjøpt meg den w-force greia, så får jeg sjekke tempen ORDENTLIG på alt av hardware. Lenke til kommentar
Tomle Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 nja, jeg prøvde MBM5 men når jeg så at den trudde viften min gikk på ca 12000 rpm da gadd jeg ikke det lenger liksom.Skal få kjøpt meg den w-force greia, så får jeg sjekke tempen ORDENTLIG på alt av hardware. På MBM må du sette en eventuell deling på frekvenstelleren til vifta. Noen vifter gir ut f.eks 2 pulser per omdreining, mens noen kan gi ut 1, eller andre verdier også. Det kan ikke MBM vite. Det finner du sikkert under spec på vifta. Lenke til kommentar
sdasdsad Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Jeg ligger også nært oppunder 60grader med samme hovedkortet og XP2400+. Bruker Thermaltake Volcano 9 kjøler som skal gå opp til XP2600+. Asus Probe viser hele 20 grader i forskjell fra bios. Ligger til vanlig rundt 32 i Probe -> 52 i bios. Det virker ikke som det skjer noe mye om jeg setter opp/ned hastigheten på kjøleren eller klokker Cpu 200mhz opp. Mulig det er noe feil kalibrerte instillinger i bios. Håpe det blir fixet i en senere bios oppdatering eller nforce driverne. Hadde forventa meg noe rundt 40, ikke så mye som over 50. 32 høres litt kaldt og. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=85257 Kjekk FAQ for det hovedkortet. Lenke til kommentar
airguard Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 tempen i bios blir målt dirkete på cpu, og asus probe måler tempen fra hovdkortet. Derfor vil tempen alltid ligge høgre i bios. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 31. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2003 ja, men når jeg tar på kjøleren min kan jeg jo kjenne om den er på 50-60 grader, det gjorde jeg før jeg byttet hovedkort. DEN ER IKKE SÅ VARM!! det nekter jeg og tru. da blir jeg virkelig skuffet. p.s det der med vifta i MBM hadde jeg glemt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå