Reeve Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Hei Jeg har en DVD brenner som brenner med opp til 20X. Jeg brenner nå en DVD som støtter maks 16X med 20X hastighet, altså over det den støtter/er garantert å tåle. Kan disken bli ødelagt av dette? 1 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Hurtigere brenning betyr at disken må reagere på kortere tid for hver bit. Materialet som forandrer tilstand har jo en grense for hvor fort det kan reagere, og det bestemmer hvilken hastighet det sertifiseres for. Jo høyere hastighet man brenner med, jo mer tyner man grensene og sjangsene for feil blir større. Alle optiske medier vil ha feil, det er innebygde systemer for feilkorreksjon, så grensen er 'variabel'. Data og video lagres på forskjellig måte. Feil på data kan overhodet ikke tolereres (f.eks en exe fil virker ikke), mens video kan få mer eller mindre synlige artifakter. Jeg pleier å brenne mine plater med lavere hastighet enn spesifisert, for å være på den sikre siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå